fbpx

כאשר מקבלים החלטה אודות הקמה של חנות אינטרנטית, יש מגוון אפשרויות פיתוח. ניתן לפתח אתר על בסיס מערכות קוד סגור (שכירות של מערכת) כדוגמת שופיפיי, קונימבו, אישופ.. ואו על בסיס מערכות קוד פתוח (בעלות מלאה על המערכת) כדוגמת וורדפרס/ווקומרס, מג'נטו ונופקומרס.. במאמר זה אנו נתייחס לשני המערכות הזולות ביותר לפיתוח בקוד פתוח ובקוד סגור – שופיפיי וורדפרס.

שופיפיי VS וורדפרס

מרבית העסקים הקטנים והבינוניים בוחרים את מערכת ניהול החנות האינטרנטית שלהם על בסיס עלויות ההקמה. יש בכך מידה רבה של צדק, הרי אם ניתן להגיע לאותן היעדים בעלויות נמוכות יותר, ראוי לעשות זאת. אבל, כאשר בוחנים את התמונה המלאה, ואנו כחברת ניהול אתרים נעשה זאת לרוב, כללי המשחק משתנים וזאת כי אנו נבחן גם את עלויות התפעול של החנות האינטרנטית בשלבים מתקדמים יותר. במאמר זה אנו נתייחס לשני המרכיבים בכדי שגם אתם תוכלו לקבל החלטות על סמך נתונים מלאים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    חלקי המאמר:

    1. בחירת מערכת ניהול לחנויות אינטרנטיות.
    2. עלות פיתוח חנות שופיפיי אל מול וורדפרס.
    3. עלות ניהול חנות שופיפיי אל מול וורדפרס.

    יצאנו לדרך,

    בחירת מערכת ניהול לאתר האינטרנט:

    מבין מגוון רחב של מערכות ניהול לחנויות אינטרנטיות, ווקומרס (וורדפרס) ושופיפיי מתבלטות הן בהיקף השימוש בהם (מרבית האתרים בעולם!) והן בעלויות הנמוכות שיש להשקיע בכדי לצאת לדרך.

    בעוד חברות ענק ילכו על הטוב ביותר ואילו הן מערכות מותאמות ואו מג'נטו, אין לעסקים קטנים ובינוניים סיבה להשקיע סכומי עתק כאשר וורדפרס ושופיפיי צפויים להניב את אותן התוצאות בכלל הפרמטרים:

    • ניתן לעצב את נראות האתר בכלל המערכות.
    • קידום האתר מתאפשר במידה רבה בכלל המערכות.
    • המכירות בפועל צפויות להיות דומות בכל המערכות.

    ישנם מקרים חריגים בהם דרוש מערכת עם היררכיה מתקדמת ואו התאמה אישית של המערכת לצורכי העסק אך סיכוי רב שאתם לא נופלים לקטגוריה זו ולכן בין אם תבחרו בוורדפרס ובין אם תבחרו בשופיפיי, אתם אכן בדרך הנכונה ותוכלו למכור במידה זהה.

    עלות פיתוח חנות שופיפיי / חנות וורדפרס:

    נתחיל בתכלס מאחר ובשני המערכות מדובר בפיתוחים פשוטים למדי (תבנית בלבד), העלויות הסבירות אינם צריכים לחרוג מ-10,000 ש"ח.

    • עלות פיתוח חנות ווקומרס – 4,000-10,000 ש"ח.
    • עלות פיתוח חנות שופיפיי – 2,000-8,000 ש"ח.

    הפערים לא גדולים מידי, אך, לשופיפיי מעט חסרונות בדמות קשיי סליקה לאשראי ישראלי ואו שימוש במספר מטבעות שונים. כמו כן, במידה ורוצים יכולות מתקדמות שאינם ברירת מחדל במערכת האתר, בווקומרס לרוב מדובר בתוספת עלות זניחה וחד פעמית ואילו בשופיפיי מדובר בהוצאה קבועה על בסיס חודשי כאשר סכום זה יכול להצטבר גם לעשרות עד מאות דולרים מידי חודש.

    לעומת זאת, במידה ומפתחים חנות אינטרנטית בשופיפיי, אמנם משלמים כסף עבור השימוש במערכת,אך לא צריכים לדאוג מאבטחה וגיבויים לאתר מאחר וזה אחריות של שופיפיי וזה דאגה אחת פחות בניהול השוטף של האתר.

    עלות ניהול חנות שופיפיי / חנות וורדפרס:

    כאשר עוברים לניהול השוטף של חנויות אינטרנטיות, ווקומרס מנצח בנוקאוט את שופיפיי. היכולות להרחיב את המערכת עוד ועוד ואף להתקין רכיבי עזר לניהול השוטף של האתר חוסכים לנו זמן יקר וכמובן שגם כסף. כך לדוגמה, ווקומרס שהנה קוד פתוח מאפשרת לו לייצר ממשוקים בין האתר למערכות ניהול מלאי, למערכות ניהול לקוחות, לסליקה מכל סוג שהוא ואף לחברות שילוח ישראליות.

    ווקומרס הנה מערכת ניהול החנויות המובילה בעולם מה שמבטיח שיש תוסף הרחבה לכך רעיון ורצון שרק תעלו מול חברת ניהול אתרים מקצועית תזכה למענה מידי ולהטמעה באתרכם ללא עלות נוספת ואו מגבלות (ניתן להתאים הרחבות לצרכים שלכם) ובעצם ניתן להגיע לתוצאות טובות בהרבה בעלויות זהות ואו מופחתות.

    ובתכלס כמה זה עולה?

    • עלות ניהול חנות ווקומרס – החל מ-1,800 ש"ח + מע"מ לחודש.
    • עלות ניהול חנות שופיפיי – החל מ-1,800 ש"ח + מע"מ לחודש.

    כן, העלות זהה בניהול חנויות ווקומרס ושופיפיי. אבל, הערך שתקבלו בניהול אתר בקוד פתוח גדול משמעותית מהערך שתקבלו בניהול אתר בקוד סגור.

    לסיכום,

    אם אתם בנקודת זמן שמאפשר לכם לבחור בין מערכות סאנו ממליצים לכם ללכת על האפשרות היקרה במעט בהתחלה ועל קוד פתוח – וורדפרס, זה יישחק לטובתכם במגוון מועדים בתפעול השוטף של האתר הן בצורה עצמאית והן בעזרת חברת ניהול אתרים. אם תרצו לדעת עוד על נושא זה, הרגישו בנוח לפנות אלינו ולהתייעץ בנושא!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן