כמה עולה ניהול אתרים - גרף צמיחה

שיווק אינטרנטי – מה הן השיטות הנפוצות ביותר לשיווק עסקים באינטרנט?

ההבדל העיקרי בין שיווק אינטרנטי ובין שיווק מסורתי מתבטא במשתנה משמעותי אחד, היכולת למדוד כל אמצעי שיווק ברמה מדויקת להפליא. כלומר, ניתן לדעת במדויק כמה הכנסנו על כל שקל שהוצאנו וזה משנה את כל כללי המשחק עבור מנהלי שיווק רבים המתעדפים שיווק אינטרנטי על פני שיווק מסורתי.

במאמר זה, אנו ננסה להתייחס לשיטות השיווק השונות באינטרנט,


    צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


    שיווק אינטרנטי, שיטות ועלויות

    כמו בשיווק המסורתי (הפיזי), גם בשיווק האינטרנטי יש מגוון שיטות, להלן ריכוז שיטות השיווק באינטרנט:

    1. שיווק אורגני.
    2. שיווק בתשלום.
    3. שיווק באמצעות תוכן.
    4. שיווק באמצעות מדיה.
    5. שיווק באמצעות שותפים.

    בתוך כל אחת מהשיטות הללו יש חלוקה ברורה בין הפלטפורמות השונות שמאפשרות פרסומים אלו. נפריד בין מנועי החיפוש ובין הרשתות החברתיות כמו גם בין ענקיות הפרסום גוגל ופייסבוק ובין השוק המקומי הכולל אתרי אינטרנט וזירות פרסום נוספות.

    נעבור על כל שיטה ושיטה ונציג גם את העלויות הכרוכות בה ומידת ההתאמה של השיטה לעסק שלכם.

    שיווק אורגני באינטרנט

    שיווק אורגני הנו שיווק שעצם הפרסום בו אינו עולה כסף. עדיין צריך איש מקצוע שיעשה את העבודה כנדרש ולשלם לו בהתאמה אך עבור הנוכחות עצמה אין עלות. בתוך קטגוריה זו נכללים האמצעים הבאים:

    1. קידום אורגני במנועי החיפוש.
    2. קידום אורגני ברשתות חברתיות.
    3. קידום אורגני בזירות מסחר.

    המשמעות של שיטת שיווק זו, איש מקצוע נשכר לבצע התאמות בין השירות ואו המוצר שאתם מציעים ובין האופן בו הגולשים צפויים לחפש ואו להגיע לראות את השירותים/מוצרים שלכם. אם תרצו, ניתן לראות זאת כמיפוי של הרחובות הראשיים בעיר אשר בהם יש עוברי דרך רבים וקירוב החנות (בעולם המקוון זה אפשרי..) לאותם רחובות ראשיים כך שאנו מבטיחים שיותר ויותר לקוחות פוטנציאליים נחשפים אלינו ואף פונים ורוכשים את שירותינו ואו מוצרינו.

    • עלות שיווק אורגני: כ-1,500 ש"ח לחודש לכל פלטפורמה בה רוצים לקדם.
    • מידת כדאיות: זו השיטה הכלכלית ביותר בטווח הארוך.

    שיווק בתשלום באינטרנט

    שיווק בתשלום באינטרנט הנו דומה במידה רבה לשיווק מחוץ לרשת. יש לנו מגוון רחב של סוגי פרסום שבשונה מהעולם הפיזי, מאפשרים לנו התאמה מדויקת למדי של התוכן שאנו מציעים ללקוחות לאלו שבאמת מחפשים את השירותים/מוצרים שלנו. בתוך קטגוריה זו נכללים האמצעים הבאים:

    1. שיווק ממומן במנועי החיפוש.
    2. שיווק ממומן ברשתות חברתיות.
    3. שיווק ממומן באתרי אינטרנט.

    משתמש ממוצע מבצע מספר רב של חיפושים במנועי חיפוש מידי יום ומבקר בעשרות עד מאות אתרים ואפליקציות על בסיס קבוע. במקביל, המשתמש גם מבלה לא מעט זמן במגוון רשתות חברתיות והתנהגותו מאפשרת יצירת פרופיל מדויק למדי לסטטוס שלו ולמוצרים/שירותים שאולי יאהב.

    בעזרת הכלים המתקדמים של ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק וגוגל, ניתן להגיע ברמת דיוק גבוהה במיוחד לקהלי יעד שבאמת רוצים במוצר שלנו. דמיינו שהייתם יכולים להציג מודעה בטלוויזיה אך ורק לקהל היעד האמיתי של המוצר ואף למדוד את הביצועים לאחר מכן..

    • עלות שיווק ממומן: תקציב משתנה בהתאם לכדאיות השיווק (לרוב 1,000+ בחודש).
    • מידת כדאיות: זו השיטה המהירה ביותר, יש עסקים שתלויים בשיטה זו.

    שיווק באמצעות תוכן באינטרנט

    ישנם שירותים או מוצרים שקשה לשווק באמצעות באנרים או טקסט טיפש. כדי לשווק אותן יש צורך בתהליך ארוך יותר מול הלקוח. בשביל שירותים אלו, יש קטגוריה אחרת של שיווק אינטרנטי וזהו השיווק באמצעות תוכן. שיווק זה נשען על יצירת ערך אמיתי עבור הגולשים. בתוך קטגוריה זו נכללים האמצעים הבאים:

    • שיווק באמצעות תוכן אינפורמטיבי.
    • שיווק באמצעות תוכן שיווקי.
    • שיווק באמצעות תוכן ממומן.

    רוב העסקים עושים שימוש בבלוג המקצועי שלהם באתר. הם משלבים בתוכן גם אלמנטים אינפורמטיביים וגם אלמנטים שיווקיים. (מאמר זה לדוגמה כולל מידע אינפורמטיבי אך בסופו יכלול קריאה לפעולה בתצורה שיווקית), את התוכן שיוצרים ניתן לקדם בשני שיטות גם בצורה ממומנת, דרל פרסום קישורים לתוכן מסביב לתוכן באתרים אחרים באמצעות פלטפורמות שיווק תוכן ואו על ידי פרסום המאמרים באתרים אחרים במה שקרוי "רכש מדיה" או "יח"צ אינטרנטי".

    • עלות שיווק תוכן: כתיבת מאמר עולה 400 לערך, פרסום תוכן עולה 500 למאמר בממוצע.
    • מידת כדאיות: זו השיטה היחידה במקרים רבים. דורש מיומנות גבוהה.

    שיווק באמצעות מדיה באינטרנט

    באינטרנט יש מגוון דרכים יצירתיות לשווק בתצורה שאינה טקסטואלית. ניתן לפרסם באמצעות שימוש נבון בתמונות, באמצעות וידאו ואו אפילו באמצעות אודיו בערוצים שונים. שיווק זה דומה יותר לשיווק המסורתי, קשה למדוד במדויק ויש צורך בתוצרים מקדימים. בתוך קטגוריה זו נכללים האמצעים הבאים:

    • שיווק בערוצי וידאו באינטרנט.
    • שיווק בערוצי אודיו באינטרנט.
    • שיווק באמצעות תמונות באינטרנט.

    ריבוי האפליקציות הטכנולוגיות מאפשרות לרבים לשווק חכם און ליין. כך לדוגמה, ניתן לשווק דרך הוספת סרטון מקדים או סרטון ביניים במהלך צפיה בוידאו ביוטיוב, פייסבוק ואו אתרי מיינסטרים אחרים. כמו כן, ניתן לשווק גם דרך פלטפורמות האזנה כמו ספוטיפיי, תחנות רדיו ועוד דרך האפליקציות הייעודיות שלהם. לבסוף, ניתן אף למנף תמונות בצורות שונות לצורכי שיווק וזאת על ידי הכנת אינפוגרפיקות שאנשים משתפים ואו שליחת מדיה עם קרדיט לערוצי מידע שונים.

    • עלות שיווק במדיה: מאוד דומה לשיווק מסורתי, גמיש למדי.
    • מידת כדאיות: זו שיטה מעולה לאלו המשלבים זאת יחד עם שיווק בערוצים מסורתיים.

    שיווק באמצעות שותפים באינטרנט

    אחד מאמצעי השיווק היותר אגרסיביים שמתאים בעיקר לשיווק של מוצרים ואו שירותים שמופנים ללקוחות פרטיים (B2C). בשיטה זו אנו מתקשרים עם אתרים שונים באינטרנט ואף עם מובילי דעת קהל ונעזרים בהם לשיווק המוצרים/השירותים שלנו כנגד עמלה ואו תשלום קבוע ביחס לכל פניה רלוונטית.

    בתוך קטגוריה זו נכללים האמצעים הבאים:

    • שיווק באמצעות זירות מסחר/השוואת מחירים.
    • שיווק באמצעות פלטפורמות פרסום אגרסיבי (פרפורמנס/יצור לידים).
    • שיווק באמצעות שותפים/מובילי דעת קהל.

    במכירת מוצרים, ישנם לא מעט פלטפורמות שמאפשרות השוואת מחירים ואו המלצה על מוצרים. זאפ, עזריאלי.קום, וויזביי ועוד. כמו כן יש לא מעט אתרי אינטרנט בתחומים משיקים עמם ניתן לשתף פעולה וכך בעצם להגדיל מכירות. כאשר רוצים למכור שירות, יש צורך בשיתופי פעולה עם פלטפורמות פרסום היודעות לייצר כמויות גדולות של לידים קרים וחמים כמו גם בעבודה משותפת עם מובילי דעת קהל הממליצים על השירות/מוצר וכך מעודדים רבים להתקשר עמכם.

    • עלות שיווק שותפים: תשלום כנגד הצלחה, לרוב מאוד משתלם. סכומים גמישים.
    • מידת כדאיות: זו שיטה שיש בה לא מעט חסרונות. אך כשהיא עובדת, היא משתלמת מאוד!
    לסיכום,

    שיווק אינטרנטי כולל מגוון רחב של שיטות וערוצי פרסום. מומלץ להתקשר עם חברה או איש מקצוע שינהל את הפעילות הרבה און ליין עבורכם. בחברה כמו שלנו המתמחה בניהול אתרי אינטרנט, יש מענה נרחב למדי עבור רוב השיטות המוצגות מעלה ושווה להתייעץ איתנו בנושא זה. התייעצות אינה כוללת עלות או התחייבות.


      צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


      0 תגובות

      השאירו תגובה

      רוצה להצטרף לדיון?
      תרגישו חופשי לתרום!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *