fbpx

אתרי איקומרס הפכו זה מכבר לסטנדרט בידי יצרנים, יבואנים ומשווקים כאחד. אך כאשר לכולם יש אתר מכירות עם מוצרים דומים ואו זהים, מלאכת השיווק של האתר ומוצריו הופכת לקשה שבעתיים.

שיווק של אתרי איקומרס שונה לחלוטין משיווק של אתרי תדמית ושירות ועל כך נרחיב בהמשך מאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    שיווק אתרי איקומרס (מכירות):

    בשונה מאתרי תדמית ושירותים, אתרי מכירות חייבים להגיע אל הלקוחות הנכונים, בזמן הנכון ועם המחיר המדויק. יתרה מזאת, על האתר עצמו להעביר מסר של ביטחון ויושרה כך שהגולשים יטלו סיכון ויבצעו רכישה מרחוק מבלי שהם יודעים יותר מידי על בעלי העסק.

    מסיבות אלו ומגוון סיבות נוספות, ההתייחסות לשיווק של אתרי איקומרס שונה בתכלית והיא נחלקת למספר תהליכים שונים:

    1. שיווק איקומרס בגוגל.
    2. שיווק איקומרס ברשתות חברתיות.
    3. שיווק איקומרס בזירות מסחר.

    תהליכים אלו יכולים לבוא יחדיו או לחוד בהתאם לשיטת השיווק הנבחרת על ידכם ובהתאמה מלאה לטיב העסק ומוצריו.

    נסביר כעת על שיטות השיווק ומאפייניהם:

    השיטה הנינוחה לשיווק אתרי איקומרס:

    שיטה זו מתאימה בעיקר ליצרנים וליבואנים של מוצרים. בשיטה זו, אנו מעלים את מוצרי החברה לאתר האינטרנט ונעזרים בעיקר בפרסום מבוסס פיד נתונים.

    במסגרת שיטה זו, המוצרים בחנות מסונכרנים עם גוגל ופייסבוק ומשם לתוצאות החיפוש או לפיד החדשות של הגולשים ברשתות החברתיות. האתר עובד עצמאית וללא כל התערבות משמעותית בשיווק למעט אופטימיזציה לשיפור מתמיד של הביצועים.

    ליישום שיטה זו, על בעל האתר להעלות כל מוצר ומוצר לאחר מחקר מילות מפתח ועם חשיבה על קידום אורגני, לאחר מכן על בעל האתר לייצר קובץ נתןנינ שיאפשר להוציא את מוצרי האתר אל מחוצה לה בפרסום ממומן אך ממוקד ומדוייק לפי חיפוש או תחומי עניין.

    השיטה האגרסיבית לשיווק אתרי איקומרס:

    שיטה זו מתאימה לבעלי חנויות קמעונאיות אשר מוכרים מוצרי מדף ואו לבעלי זכויות שיווק ברשת מטעם חנויות אלו.

    מאחר וליצרנים ולייבואנים יש עדיפות מידית ותמידית על המשווקים (ראשוניות ברשת, מחירים אטרקטיביים, מיתוג חזק), אין טעם לנסות לשווק בצורה הנינוחה בה תתקשרו לנצח. במקום זאת, יהיה עליכם להפעיל את התותחים הכבדים ולשווק בצורה אגרסיבית יותר.

    שיווק אגרסיבי יעבוד רק למוצרים חזותיים (מוצרים שניתן למכור אמוציונלית בגלל מראה או מותג). בעזרת שיטת שיווק זו, אנו יוצרים שיתופי פעולה רבים, פרסומים ממוקדים מבוססי תחומי עניין המעידים על התעניינות צפויה במוצר וכמובן נעשה שימוש המובילים דעת קהל.

    מטרת שיטה זו הנה להקדים את החזקים ממנו על ידי כך שמופיע ראשונים מול עיני הלקוחות ובכך נרוויח את העסקה במקום יתר המתחרים שלנו.

    השיטה המשולבת לשיווק אתרי איקומרס:

    הדרך הטובה ביותר לשווק אתר איקומרס יהיה כמובן לשלב את שני השיטות הללו גם יחד. נרצה להופיע באופן קבוע בזירות החשובות באמת אך במקביל לנצל כל כלי שיווקי כדי להשיג נתח שוק מנתחים בו אנו עוסקים.

    במסגרת שיטה זו, אנו נפעל כל הזמן להגדלת החשיפה על ידי שימוש בכל זירת מסחר, בכל מאמר יח"צ ובכל טרנד חם כדי למכור הרבה ומהר וטרם יתר השחקנים מתעוררים ומצטרפים לתחרות.

    איך מתנשפים משאבים בשיווק אתר מכירות?

    במידה ואתם מוכרים מוצרים שמצטלמים טוב וגורמים לחשק עז לרכישתם, הרי שחשוב מאוד לתעדף את תקציבי הפרסום לרשתות חברתיות ומובילי דעת קהל הפועלים בהם.

    במידה ואתם מוכרים מוצרים ממוצעים (מכשירי חשמל לדוגמה..) שאולי נראים בסדר אבל לא יוצרים תחושת רצון ברכישתם, הרי שחשוב לתעדף את תקציבי הפרסום למנועי החיפוש ובפרט לגוגל מרצ'נט סנטר (גוגל קניות) שם תראו את יחסי ההמרה הגבוהים ביותר.

    בשני המקרים כדאי להיות גם בזירות המסחר כדוגמת איביי אמזון ואטסי בהתאם לשיטת הנכון ביותר וזאת מאחר וכל חשיפה תהיה טובה ובריאה לעסק שלכם!

    לסיכום,

    שיווק אתרי מכירות דורשים אפיון קהל יעד יחד עם איש מקצוע שיכוון אתכם אל שיטות השיווק שמתאימות לכם וכמובן יסייע לכם לבנות את הקמפיינים בהצלחה.

    רוצים ללמוד עוד? מעוניינים להתייעץ איתנו בנושא זה? פנו אלינו ואנחנו מבטיחים לנסות לעזור 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן