שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט: מה הן השיטות הטובות ביותר לשיווק באינטרנט?

בעשור השלישי של המאה העשרים ואחת, מרבית תקציב השיווק והפרסום של חברות מופנה לאינטרנט. לא כי שיטות השיווק הישנות לא עובדות, אלא מאחר וקל יותר למקד את השיווק באינטרנט ולאמוד את מידת ההצלחה כתוצאה ישירה מפעילות זו לאחר מכן. אבל, מאחר ויש לא מעט שיטות לשיווק באינטרנט, הכנו לכם מאמר תמציתי אשר פורס מגוון אפשרויות לעיונכם.

שיווק באינטרנט

רגע לפני שמוותרים על השיווק המסורתי, כדאי לדעת שישנם עסקים אשר בהם השיווק המסורתי מחוץ לאינטרנט עובד טוב בהרבה (עסקי מזון לדוגמה). עם הבנה זו, ניתן להתקדם ולהציג את מגוון השיטות לשיווק באינטרנט:


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


  • שיווק בסיסי באינטרנט:
    1. שיווק באינטרנט על ידי שיתופי פעולה.
    2. שיווק באינטרנט על ידי דיוור יזום וממוקד.
    3. שיווק באינטרנט על ידי דיוור מסיבי/רחב.
    4. שיווק באינטרנט על ידי הצגת באנרים פרסומיים.
    5. שיווק באינטרנט על ידי מודעות מעל תוצאות החיפוש.
    6. שיווק באינטרנט על ידי רכישת לידים של מתעניינים.
    7. שיווק באינטרנט על ידי פעולות אורגניות באתר האינטרנט.
  • שיווק מתקדם באינטרנט:
    1. שיווק באינטרנט על ידי אוטומציות תוכן.
    2. שיווק באינטרנט על ידי פרסום תכנים שיווקיים.
    3. שיווק באינטרנט על ידי יצירת קהלים ייעודיים.
    4. שיווק באינטרנט על ידי יצירת פיד נתונים נרחב.
    5. שיווק באינטרנט על ידי מערכות פרסום דינמיות.
    6. שיווק באינטרנט על ידי רכש מדיה באתרים.
    7. שיווק באינטרנט על ידי בניית נכסים דיגיטליים.

בסך הכל, אנו נציג במאמר זה לא פחות מ-14 שיטות שונות לשיווק באינטרנט. כלל השיטות הללו אינם סותרים זו את זו. כלומר, ניתן ורצוי לנסות ולהפעיל את כלל שיטות השיווק הללו יחד!

מי מבין שיטות שיווק אלו הנה הטובה ביותר?

נפתח בהפתעה קטנה, שיטות השיווק הבסיסיות הן השיטות בעלות האפקטיביות הגבוהה ביותר בפועל. במילים אחרות, לפני שרצים להשקיע בפיתוחים נדרשים בכדי לשווק בצורה חכמה באינטרנט, כדאי למצות היטב את כלל השיטות הוותיקות והטובות קודם לכן.

שיווק באינטרנט על ידי שיתופי פעולה:

שיטה ישנה וברוכה זו בעצם עובדת מעולה. כבעלי עסקים, אנו יכולים לפנות לחברות בעלי שירותים משלימים לאלו שאנו מעניקים ולהציע להם לקיים שיתוף פעולה בעולם האמיתי ובעולם הוירטואלי. כאשר שני החברות ממליצות זו על זה ומאפשרות כך לשני העסקים להרוויח הרבה יותר. באינטרנט, שיתופי פעולה באים לידי ביטוי משמעותי במיוחד כאשר מדובר בחנויות אינטרנטיות בהם שני האתרים מציעים מוצרים זה של זה ובכך מעניקות מכפלת כוח משמעותית ביותר.

שיווק באינטרנט על ידי דיוור יזום וממוקד:

מכירים את זה שאתם מקבלים טלפון מכירתי? ובכן זו המקבילה הדיגיטלית. בעזרת פניה יזומה וממוקדת לקהלים יעד פוטנציאליים, ניתן להגיע לחשיפה נרחבת ולהשיג מספר רב של לקוחות חדשים במהירות רבה למדי. שיטת שיווק זו מעולה לנותני שירותים לעסקים (B2B) מאחר וכך ניתן להציע שירות גם לחברות שנדרשות לשירות שלכם אך אינם יודעים על עצם קיומם.

שיווק באינטרנט על ידי דיוור מסיבי/רחב:

דיוור רוחבי (ניוזלטר) דורש אמנם רשימת תפוצה אך כאשר מוכרים מוצרים שרבים צריכים/רוצים ניתן להגיע לקהל רחב של לקוחות בצורה ישירה למדי ובעלויות זניחות. אם כי, שיטה זו נהפכת עם זמן למורכבות יותר ויותר מאחר וכולם מוצפים בספאם ויש צורך לשלב לא מעט יצירתיות בכותרת, בתוכן ובעיקר בשכנוע הגולשים לבצע רכישה..

שיווק באינטרנט על ידי הצגת באנרים פרסומיים:

בכל אתר שאנו מבקרים יש באנרים פרסומיים. באנרים אלו עולים לא מעט כסף באתרים הגדולים אך לא בהכרח עולים הרבה במרבית האתרים האחרים ברשת. לשיטה זו של פרסום קוראים “פרסום ברשת המדיה” ובה אנו מציגים מודעות טקסט או מדיה לצד מילות מפתח ונושאים שמעניינים את הלקוחות שלנו. שיטה זו פופולרית מאוד גם ברשתות החברתיות אך שם הטרגוט אינו לפי נושאים אלא לפי תחומי עניין ואישיות של משתמשים.

שיווק באינטרנט על ידי מודעות מעל תוצאות החיפוש:

כאשר אתם מבצעים חיפוש במנועי החיפוש השונים, אתם בעצם מביעים עניין רב במוצר או שירות מסוים. לכן, שווה למפרסמים להשקיע כסף ולשלם למנוע החיפוש על הצגת מודעה מעל לתוצאות החיפוש בתקווה שיקליקו על המודעה שלנו וייכנסו לשירות/מוצר שהם מציעים. כאשר אנו המפרסמים, כמובן שננצל יכולת עוצמתית זו כהלכה.

שיווק באינטרנט על ידי רכישת לידים של מתעניינים:

זה אמנם לא פרסום סטדנרטי. אך זה שיטה וותיקה ומעולה להגיע ללקוחות רבים ובמהירות רבה. אנו בעצם פונים לגורמי תיווך אשר מחזיקים במספר רב של אתרי אינטרנט ואו רוכשים פניות מאתרי אינטרנט אחרים ומשלמים להם לפי פניות אמיתיות של אנשים המעוניינים בשירות שאנו מעניקים. בצורה זו, ניתן לרכוש מספר רב של לידים חמים ולשלם רק על תוצאה ממשית ולא קליק או חשיפה של מודעה.

שיווק באינטרנט על ידי פעולות אורגניות באתר האינטרנט:

רוב מוחלט של העסקים משלמים למקדמי אתרים כדי שיקדמו אותם אורגנית בתוצאות החיפוש. פעילות אורגנית יכולה להיות כתיבת תכנים איכותיים שמעניינים את הלקוחות של העסק ואו ליצור אינטראקציות חיצוניות המובילות תנועה של גולשים לאתר (קישורים, אזכורים ועוד..) פעילות זו דורשת סבלנות אל היא אחת השיטות המובילות בראיה ארוכת טווח.

שיווק באינטרנט על ידי אוטומציות תוכן:

אוטומציות תוכן הנה שיטת שיווק אגרסיבית למדי. בשיטה זו אנו בעצם מייצרים מסה גדולה של תכנים איכותיים על ידי שכתוב תכנים ואו יצירת תכנים בעלי ערך גבוהה אך שלא דורש השקעה גדולה מידי ביצירתו. כך לדוגמה, השוואת מוצרים/שירותים/מחירים יוצר ערך גבוהה מאוד לגולשים למרות שמבחינת עבודה, מדובר בפעילות מינימלית באופן שוטף.

שיווק באינטרנט על ידי פרסום תכנים שיווקיים:

ישנם כלים כדוגמת אווטבריין וטאבולה אשר מאפשרים לנו לכתוב מאמר שיווקי בעל ערך שכנוע גבוהה ולאחר מכן להציג מאמר זה לצד ידיעות רלוונטיות לקהלים מתאימים באתרים הגדולים ביותר בישראל ובעולם. שיווק תוכן דורש הרבה מאוד ניסיון והיכרות עם מגבלות פלטפורמות אלו אך לעתים מדובר בשיטת שיווק פורצת דרך.

שיווק באינטרנט על ידי יצירת קהלים ייעודיים:

אנשים ביקרו באתר שלכם, אנשים קראו מאמר שכתבתם, ביכולתכם “לצבוע” קבל זה ואו לרכוש קהל צבוע של אתר אינטרנט אחר ולאחר מכן להשקיע כסף על פרסום הממוקד בקהל זה בגוגל ובפייסבוק. מודעות באנר ירדפו אחרי הגולשים הללו לכל מקום שהם יפנו ולאורך זמן רב בעלויות פרסום נמוכות למדי. זה שיטת שיווק אגרסיבית למדי אך משתלמת מאות.

שיווק באינטרנט על ידי יצירת פיד נתונים נרחב:

ניתן ליצור פיד נתונים המושך את המוצרים המופיעים באתר על התמונה שלהם, המחיר שלהם, עלות המשלוח והמלאי שלהם בצורה מסודרת ולשדר נתונים אלו לכלי הפרסום השונים כך שאנו יוצרים מודעה פרסומית אוטומטית שמציעה את המוצר הנכון בזמן הנכון ובמיקום הנכון לאלו שירצו לקנות את המוצר המוצע. כלומר, אף פעם לא היינו קרובים יותר ללקוח מבשיטה זו.

שיווק באינטרנט על ידי מערכות פרסום דינמיות:

זו המקבילה של הפיד נתונים אך עבור אתרי מידע/תדמית אשר מציעים שירותים ולא מוצרים. בשיטה זו, אנו מאפשרים למנוע החיפוש לייצר מאות ואף אלפי מודעות בצורה דינמית לחלוטין ובזמן אמת עם ביצוע חיפוש מתאים על ידי לקוח פוטנציאלי. בשיטה זו, אנו בעצם יכולים לתמחר נמוך מאוד כל קליק ועדיין לראות תוצאות מעולות ובתוך זמן קצר למדי.

שיווק באינטרנט על ידי רכש מדיה באתרים:

רכש מדיה דומה למדי ליח”צ. אנו כותבים תכנים איכותיים המשלבים את השם של העסק ומבקשים לפרסם תכנים אלו באתרי אינטרנט שונים. בכדי להבטיח שנוכל להפיק את המירב מרכש מדיה, אנו נבקש להוציא קישור מתוך המאמר לאתר האינטרנט שלנו ואף לעתים להציג מספר טלפון לפניה ישירה של לקוחות פוטנציאליים הישר מהאתרים בהם פרסמנו את התכנים. בשיטה זו אנו מחזיקים את הקידום האורגני ואת התדמית שלנו בו זמנית.

שיווק באינטרנט על ידי בניית נכסים דיגיטליים:

אתר אינטרנט זה נפלא אך בניית נכסים דיגיטליים רבים התומכים העסק מזוויות שונות זה טוב אף יותר. במסגרת שיטת שיווק זו, אנו יוצרים מגוון רחב של אתרים אשר בכל אחת מהן תכנים שונים ושירותים שונים אשר יחד מפנים לקוחות לחברה מאחורי הקלעים. כך, אנו מבצעים מה שמכונה “קאניבליזם של תוצאות החיפוש” על ידי תפיסת מקומות רבים בתוצאות החיפוש בהם אנו מעוניינים.

לסיכום,

ניתן לפרט במאמר שלם אודות כל אחת משיטות השיווק שהצגנו. אבל, עדיף לא להיכנס לעומק של כל שיטה ושיטה. במקום זאת, ניתן לפנות לחברת ניהול אתרים מקצועית שתבצע עבורכם את כלל הפעולות המוצגות מעלה כמקשה אחת מבלי שתידרשו להתעסק בכך כלל. בצורה זו, תוכלו להתמקד בפעילות העסקית ורק בכך ולראות הצלחה רבה בטווח הקצר והארוך. בהצלחה.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *