fbpx

בוודאי שמתם לב לכך שבכל סוג של תוכן שאתם יוצרים באתר האינטרנט שלכם יש אפשרות להוספת תגיות. בין אם מדובר במאמרים, במוצרים ואו בסוגי תוכן שונים, קרוב לוודאי שיהיה לכם אפשרות לתיייג את התוכן במקביל לשיוך לקטגוריות. אבל למה זה נדרש? למה בכלל לעשות שימוש בתגיות אלו? ובכן, אנו כאן כדי לענות.

שימוש בתגיות באתר

כאשר אנו יוצרים תוכן חדש באתר, אנו חייבים למקם את התוכן בצורה זו או אחרת באתר. נעשה זאת על ידי שיוך התוכן לקטגוריות שבתורן מחוברות לכלי ניווט שונים כדוגמת התפריט הראשי ואו התפריט הצדדי. ובאמת, האינטרנט מושתת כולו על ניווט קטגוריאלי וזה פשוט עובד נפלא.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז מה עושים עם התגיות? יצאנו לדרך,

    מה עושים עם התגיות באתר?

    התגיות נועדו לאפשר לנו למנף את התוכן הקיים באתר בתצורה שונה משמעותית מהקטגוריות. בעוד הקטגוריות נועדו לניווט באתר ולכן אנו נדרשים לעשות שימוש במספר מצומצם של קטגוריות, התגיות אינם משמשות לכל שימוש אחר מלבד הוספת דרכי כניסה נוספים לאתר.

    אבל, כדי להבין זאת טוב יותר, עלינו לעשות חלוקה בין 2 סוגי התוכן המובילים ברשת:

    1. מאמרים באתר.
    2. מוצרים באתר.

    נסביר כעת,

    שימוש נכון בתגיות מאמרים באתר:

    אם אנו כותבים מאמר על תגיות באתר, אנו נשייך את התוכן לקטגוריית ניהול תוכן באתר שנמצא תחת קטגוריית ניהול אתרים (2 שלבי היררכיה). לעומת זאת בעזרת התגיות אנו נוכל לצרף גם 10 ערכים מקבילים שאנו יודעים שמזמינים לאתר קוראים שמחפשים את התוכן במאמר.

    התגיות מאפשרות לכותבי התוכן (בעלי האתר) לנהל שיח פורה ורב ערוצי עם הגולשים המחפשים ברשת את התוכן שהוא יוצר.

    כאשר עוסקים בקידום אורגני, ניתן למנף את התכנים באתר בצורה יוצאת דופן על ידי שימוש נבון בתגיות המבוססות על מחקר מילות מפתח שנעשה עבור כל מאמר ומאמר ובהתאמה לערך שהמאמר מייצר עבור גולשים שחיפשו את הביטוי המתויג.

    שימוש נכון בתגיות מוצרים באתר:

    כאשר בוחנים את הרלוונטיות של תגיות מוצרים, הערך שלהם אף גבוהה מזה של התכנים הטקסטואליים וזאת מאחר ולכל מוצר יש שם ותיאור שנועד בעיקר למטרות מכירה. כלומר, שם המוצר ותיאורו כוללים לרוב מידע רב ערך לרוכשים אך חסר בהם ערכים הנוגעים לביטוי מפתח שפשוט לא משתייכים לשם.

    תגיות המוצרים מאפשרות לנו להטמיע קידום אורגני איכותי ברמת כל מוצר ומוצר מבלי לפגוע בחוויית הרכישה של הגולשים.

    איך עושים זאת? אם יש לנו חולצה צבעונית מכותנה, אנו לרוב נתאר את המוצר בצורה צבעונית ועם השם שנתנו לה. לעומת זאת, בתגיות נוכל לייצר את השילובים הנדרשים להופיע כנדרש בחיפוש במתכונת הבאה:

    • סוג הפריט (חולצה) + צבע הפריט (כחול).
    • מבנה הפריט (חולצה קצרה ) + מרקם (עדין למגע).
    • שם הפריט (חולצה שם כלשהו) + תכונה בולטת (הדפס).
    • ועוד..

    בעזרת התגיות, אנו יכולים להבטיח שכל מי שמחפש את המוצרים שלנו ברשת יתקל בנו בצורה זו או אחרת מבלי שויתרנו על אף קהל יעד מתאים.

    מה עם תגיות מטה דאטה באתר?

    חברים, זה מת. אין כל חשיבות לתגיות מטה דאטה גם אם מערכת האתר שלכם תומכת ומציעה אפשרות זו. מנועי החיפוש וגוגל בפרט הבהירו זאת מספר רב של פעמים שזהו ערך שאינו מוצג באתר ואו בתוצאות החיפוש ולכן אין לכך משמעות אורגנית. (בעבר, מנועי החיפוש נדרשו לסיוע בכדי לתייג את התוכן – כיום, מנועי החיפוש חכמים ולא צריכים שנעשה עבורם את העבודה ולכן מתעלמים מערכים אלו..).

    מידת ההשפעה של תגיות על האתר:

    הערך של תגיות באתר משתנה מאתר לאתר בהתאם לענף אליו משתייך. אם מדובר באתר העוסק בתחום שולי /חסר תחרות, הרלוונטיות של התגיות גבוהה בצורה יוצאת דופן (הרי תוצאה מינימלית כתגית שווה יותר מכלום..) אך אם מדובר באתר העוסק בתחום מאוד תחרותי בו יש מוצרים שלמים עם שמות ותיאורים ייעודיים בעלי ערך גבוהה מהתגיות שלכם, הערך של התיוג נמוך בהרבה (אך עדיין קיים!).

    האם לעשות בתגיות שימוש?

    חד משמעית כן. רע לא יצא מזה. מקסימום תרוויחו עוד ביטויי מפתח בתוצאות החיפוש. אם אתם עובדים עם חברת ניהול אתרים כדוגמתינו, אתם יכולים להיות שקטים בכך שהם עושים שימוש בכל אמצעי העזר האפשריים וזה כולל כמובן תיוג מלא לכל תוכן שעולה לאתר.

    מקווים שענינו על השאלות שלכם, נתראה במאמר הבא 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן