fbpx

אחד הדרכים הזולות והיעילות ביותר למכור און ליין הנו באמצעות יצירת שיתופי פעולה. ככל שעסק (יצרן/יבואן/משווק) יוצר יותר שיתופי פעולה, כך יש לעסק דריסת רגל רחבה יותר ברשת ומכך שגם סך המכירות יזנק בהתאמה. אבל, איך עושים זאת? איך יוצרים קשר עם בעלי אתרים אחרים ופותחים בשיתוף פעולה פורה? על כך במאמר זה.

שיתופי פעולה באינטרנט

האינטרנט הנו כר פורה לשיתופי פעולה בין עסקים. בשונה מהעולם האמיתי בו שיתופי פעולה עולים לא מעט כסף ודורשים תחזוקה רבה, במרחב המקוון, שיתופי פעולה נחתמים ומתקדמים במקרים רבים באופן אוטומטי לחלוטין. לכן, רגע לפני ששופכים כסף על פרסום ממומן ואו קידום אורגני, מומלץ לבחון גם אפשרויות שת"פ אשר כוללות תשלום בהצלחה בלבד.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר מדברים על שיתופי פעולה באינטרנט, מתכוונים למגוון רחב של פעילויות:

    • שיתוף פעולה מבוסס הפניית לקוחות.
    • שיתוף פעולה בעבודה משותפת.
    • שיתוף פעולה מבוסס מכירות.
    • שיתוף פעולה מבוסס קישורים.

    בכל שיטת שיתוף פעולה בין אתרים, יש אפשרות למדוד ולתמחר את הפעולות וההצלחות השונות בכלים אנליטיים ולכן ניתן לרקום שיתופי פעולה במהירות וביעילות רבה. דוגמאות לשיתופי פעולה ניתן לראות בין יבואנים למשווקים באינטרנט ואו בין משווקים באינטרנט לבין פלטפורמות תיווך כדוגמת אתרי השוואת מחירים ואו קניונים וירטואליים ועוד..

    אבל, כידוע, לא לכולם יש את האומץ ואו את הזמן הנדרש בכדי ליצור קשר עם אתרי אינטרנט של חברות מקבילות/משלימות בכדי להחיל שיתופי פעולה עמם. כתוצאה מכך, עסקים רבים מוותרים על הפוטנציאל הגלום בשיתוף פעולה מקוון וחבל שכך.

    אחריות ליצירת שיתופי פעולה בין אתרים:

    כיום, למרבית האתרים יש צוות תומך כדוגמת מקדם אתרים ומנהל אתרים ובעליהם אינם תמיד יודעים למי לפנות, מי אחראי לסייע להם ליצור שיתופי פעולה עם אתרים אחרים. ובכן, שיתופי פעולה הן לרוב פעולות טכניות ופיתוחיות מעבר ליצירת הקשר הראשוני עם השותף החדש. לכן, האחריות על יצירת שיתופי פעולה נופלת על כתפי מנהל האתר ולא על יתר הצוותים המלווים את השיווק ברשת.

    אנו לדוגמה, במסגרת עבודתנו בניהול אתרי אינטרנט של לקוחות, נפנה לגורמים שונים בניסיון להרחיב את החשיפה כמה שרק ניתן וזאת על ידי הכנת תשתית תומכת לשיתופי פעולה וגזירת עמלות, על ידי יצירת פיד נתונים שמאפשר משיכת מידע מהאתר לפלטפורמות אחרות וכן הלאה..

    איך יוצרים שיתופי פעולה באינטרנט?

    כאשר רוצים לקיים שיתופי פעולה ברשת, חשוב בראש ובראשונה להימנע מלחשוב על הצרכים והרצונות שלנו ולהתמקד בצרכים וברצונות של השותפים שלנו. כלומר, עלינו להבין מה נכון להציע ולמי נכון להציע בטרם יוצאים לדרך ופונים לשותפים הלא נכונים ומתאכזבים.

    לכן, אנו נאפיין את השותפים שלנו וננסה למקד את השיתופי פעולה אך ורק לאתרי אינטרנט אשר נוגעים בקשר ישיר לעיסוקנו. לדוגמה, אם יש לנו עסק למכירת כיסויי ראש לנשים, נוכל לפנות לבעלות אתרי אופנה במגזר הדתי והחרדי ולהציע להם להציג גם את הכיסויי ראש שלנו כמוצרים משלימים לבגדים שהם מוכרים באתר. אך, כדי שהם יסכימו לכך, עלינו להחזיק במלאי מספיק גדול (שלא יהיו הזמנות ללא יכולת הספקה) ועלינו להעניק עמלה מספיק שמנה בכדי שישתלם להם להתעסק במוצרים שלנו (לאחר גביה, שירות לקוחות וכ"ו).

    לאחר שאנו יודעים מה השותפים לנו רוצים לקבל מאיתנו, אנו יכולים להתחיל לפנות אל המתאימים שבהם ולהציע להם להציע גם את מרכולתנו. במידה ונחזיק בכמה עשרות שיתופי פעולה פוריים, אנו יכולים ליהנות מזינוק חד במחזור ובהכנסות ואפילו להוזיל עלויות יצור ושילוח. כמו כן, במידה ויש לנו מספיק שיתופי פעולה, אנו זוכים ליציבות מוגברת מאחר ואנו לא תלויים במקור בודד לפרנסתנו אלא זוכים למגוון מקורות רכש ואנו יכולים לתכנן קדימה בצורה טובה בהרבה.

    לסיכום,

    יצירת שיתופי פעולה בין אתרי אינטרנט אינו משימה פשוטה. יש להכין תשתיות, להשקיע בשימור קשרים מול השותפים ובעיקר לייצר ערך גבוה. בכדי לעשות זאת, חייב להיות גורם ממונה שאחראי לעמוד בקשר ולתחזק את אותן השותפויות שנוצרות. מנהל אתרים מקצועי ידע לעמוד במשימה זו ולהפיק עבורכם את המירב. פנו אלינו לשמוע עוד אודות אפיק שיווקי זה. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן