fbpx

אם כולם מדברים וממליצים על השקעה בנכסים דיגיטליים, כנראה ששווה גם לכם לבדוק אפיק השקעה זה. אבל, כמשקיעים חכמים עליכם לשאול את השאלות הנכונות ולבדוק שאכן רואים את התשואה המובטחת לכם על ידי משווקים ולא סתם לסמוך על מצגת, וידאו או איש מכירות חלק לשון. במאמר זה ננסה לענות על השאלה החשובה מכולן:

מהו גובה תשואה צפויה על השקעה בנכס דיגיטלי?

כדי לענות על שאלה זו עלינו להגדיר "מהי השקעה" ומתי היא אכן כדאית ומשתלמת ומתי פשוט לא. לאחר מכן נפלח את סוגי ההשקעות בנכסים דיגיטליים בכדי שתוכלו לבחון בעצמכם את רמת הסיכון ולבסוף גם נסקור את גובה התשואה הצפויה על השקעה בנכס דיגיטלי..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מה נחשב כהשקעה?

    יש בגדול שני סוגי השקעות בלבד:

    1. השקעה באנשים – רכישת אחוז מזמנם של אנשים אחרים.
    2. השקעה בזכויות – רכישת קניין רוחני בנכס נדל"ן או בזכויות חברה.

    בסוג הראשון, אנו משקיעים סכום באדם או בקבוצה כלשהי של אנשים אשר בעצם מוכרים לנו אחוז מהרווחים שהם ייצרו בעתיד. (עסק קטן התלוי באדם, פעילות פיתוח שתוכל להוביל לפריצת דרך כסטארטאפ ועוד).

    בסוג השני, אנו משקיעים בהחזקה של אחוז מתוך בעלות על חברה או נכס ובכך מבטיחים אחוזי רווח מכל השבחה עתידית או רווח עתידי שהחברה/הנכס תנפיק לנו. (נדל"ן מייצר תשואה משכירות, חברה מייצרת תשואה ממכירת מניות ושיפור ביצועים וכו').

    בשני המקרים, ההשקעה מוצעת לנו בכפוף לתכניות צמיחה הדורשות מבעלי הזכויות השקעה כספית משמעותית שמאלצת אותם לפנות לסיוע ממשקיעים חיצוניים.

    האם קניית נכס דיגיטלי נחשב השקעה טובה?

    כן. במרבית המקרים בהחלט משתלם לרכוש נכס דיגיטלי מניב. אבל, זאת כאמור כשמבינים מהו נכס דיגיטלי ומהו עסק דיגיטלי..

    השקעה בעסק דיגיטלי:

    עסק דיגיטלי דומה מאוד לעסק פיזי. כפי שאנו יכולים לשכור חנות ולהעמיד בה מוכר ולהרוויח כסף, כך אנו יכולים להקים נכס דיגיטלי ולהעמיד גורם מקצועי לשם ניהולו ולבסוף להרוויח כסף.

    בהשקעה בעסק דיגיטלי, אנו נדרשים לבנות את היכולות של הנכס הדיגיטלי ולהשקיע זמן של אחרים בכדי לגרום לעסק להפוך לנכס דיגיטלי שרץ קדימה בכוחות עצמו..

    השקעה בנכס דיגיטלי:

    נכס דיגיטלי הנו אתר אינטרנט או אפליקציה ואו כל שירות מקוון אחר אשר עושים בו שימוש מספר רב של משתמשים מידי יום ובכך הוא יוצר לבעליו הכנסה פסיבית בדמות רווחים מפרסומות, רווחים ממכירת לידים ואו דמי מנוי חודשיים.

    נכס מניב שכבר פעיל ומייצר ערך קבוע ובטוח דומה מאוד לנדל"ן. ניתן להשכירו בעבור תשלום חודשי ואו למכור את פירותיו לגורמים אחרים בתמורה לכסף רב.

    נכסים אלו לרוב אינם עומדים למכירה וזאת כי אין לבעליהם כל סיבה לעשות זאת..

    מה רמת הסיכון בהשקעה בנכס דיגיטלי?

    מרבית הסיכון בהשקעה בנכסים דיגיטליים נובע מחוסר הידע של המשקיעים. אין גורם המציג את הנתונים כהווייתן ולא מעט חברות משווקת עסקים דיגיטליים כנכסים דיגיטליים וכמו כל עסק אחר, ללא ניהול מקצועי, העסק פושט רגל ובעצם ההשקעה ירדה לטימיון.

    להלן דוגמה:

    חברה ישראלית מספרת למשקיעים פוטנציאליים על "שיטה" או "כלי טכנולוגי" שהם פיתחו ואשר מאפשר למשקיעים דרכם לייצר רווח בגובה 100% לשנה החל מהשנה השלישית.

    עכשיו, בואו נסתכל על נתון פנטסטי זה, לפי דבריהם, מדובר בהשקעה בטוחה עם אחוזי תשואה חלומיים. כלומר, אין שום סיבה שהם יידרשו לנו, עדיף להם לפנות לבנק, לבקש משכנתא על ביתם ולבנות לעצמם עשרות או מאות נכסים דיגיטליים שהרי בתוך שלוש שנים הם יוכלו לחזור על התהליך ולבצע זאת שוב ושוב להפוך לעשירים לגמרי בלעדיכם!

    אם כך, למה הם משווקים לכם הצעה קוסמת זו? ובכן, כי אתם ההשקעה, אתם מקור הרווח. סיכויי ההצלחה של "שיטה" או "כלי טכנולוגי" אינה כפי שנאמר לכם ומדובר בפועל בעסק דיגיטלי שדורש זמן עבודה רב שלכם ובהיעדרה, אתם תיכשלו.

    כלומר, זוהי לא השקעה אלא מודל עסקי שעומד תחת ההגדרה של "עבודה".

    יובהר: רמת הסיכון גבוהה למדי מאחר ואנו לא שולטים באלגוריתם החיפוש ואו הרשתות החברתיות ואנו לא יודעים מה יעשו המתחרים שלנו ברשת.

    מה גובה התשואה הצפויה על נכס דיגיטלי?

    התשואה הצפויה על נכס דיגיטלי תקבע בין היתר על בסיס סוג הנכס והפוטנציאל הטמון בו. כותב שורות אלו מחזיק בנכסים דיגיטליים אשר מניבים לו 100% תשואה מידי חודש (לא שנה) מאחר והוא השקיע זמן על בניית הנכס הדיגיטלי ולא כסף..

    מהניסיון שלנו, הדרך הטובה ביותר להקים נכס דיגיטלי מניב הנה על ידי בחירת רעיון ייחודי בכוחות עצמכם ואז בפניה לחברת ניהול אתרים ואו כל גורם אחר שיוכל לעזור לכם בפיתוחה (כלומר, רכישת זמן של אחרים לשם הקמת המיזם).

    במידה והשקעתם שנה בבניית רעיון טוב. אתם מסתכלים על השקעה של כ-50,000 ש"ח וההסתברות לראות החזר על ההשקעה גבוהה למדי. במידה ונרצה בכל זאת לכמת את אחוזי ההצלחה לאחוזים, אנו נרצה להסתכל על הטווח שבין 20%-30% לשנה. או אם תרצו, על השקעה של 50,000 ש"ח תראו בין 1,000 ש"ח ל-2,000 ש"ח לחודש בצורה פסיבית.

    כל האמור בכפוף להבהרה בכל הקשור לסיכונים באפיק השקעה זה.

    לסיכום,

    כן, ניתן להרוויח הרבה מאוד מהחזקה של נכסים דיגיטליים להשקעה. לא, זה לא נוצץ כפי שמבטיחים רבים. עליכם לבחור האם להשקיע סכומים גדולים על רכישת נכס דיגיטלי מניב אשר כבר מייצר הכנסה ואו להשקיע סכומים נאים לגורמי מקצוע שיקימו וינהלו עבורכם את הנכס הדיגיטלי עד ליצירת רווחים.

    בכל מקרה בו הנתונים מוצגים באור חיובי בלבד וללא התייחסות לסיכונים ולמיסוי, קחו בחשבון שיש מרכיבי סיכון מוגברים ויש לחקור לעומק את החברה ואת ההשקעה המוצעת טרם קבלת החלטה בנושא חשוב זה.

    רוצים להתייעץ עמנו לגבי השקעה בנכס דיגיטלי? הרגישו חופשיים לפנות אלינו ואנו מבטיחים לעזור לכם לברר את הכדאיות בהצעה שניתנה לכם ללא עלות וללא התחייבות!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן