fbpx

בעידן בו הכל עובר לאון ליין, עוד ועוד גופים גדולים מתחילים לייצר ערך ללקוחות שלהם בצורה מקוונת. כך, בנקים, קופות חולים, תאגידי ציבור ורשויות מקומיות ממנות עובד שהגדרתו "אחראי אתר אינטרנט". ובעצם, עליו לנהל את כל הפעילויות המקוונת באתר האינטרנט.

אחראי אתר אינטרנט – קווים לדמותו

אחראי אתר אינטרנט הנו לרוב איש מקצוע המתמחה בשלל תחומים שונים. סוג של כולבוייניק דיגיטלי אשר יודע לייצר תוצאות בכל אספקט של האתר אינטרנט. במקרים רבים מדובר במנהל שיווק מנוסה או בעורך תוכן עם רקורד עשיר של עשיה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אחראי אתר אינטרנט יהיה זה שקובע אילו פרטי מידע יעלו לאתר לרשות הציבור ואו אילו פיתוחים עתידיים ייכנסו לתוקף לטובת הלקוחות הרבים. כגורם שחי את האתר מסביב לשעון ונמצא במגע ישיר עם הפונים דרך האתר, אחראי אתר אינטרנט יכול להפוך במהירות לגורם רב משמעות בחברה וזהו גם מקפצה מהירה במעלה סולם הדרגות בחברה.

    כמו כן, כאשר מדובר במוסד אקדמי או בגוף בו יש לא מעט גורמים "חשובים", על אחראי אתר האינטרנט להתמודד עם לא מעט משחקי אגו ולמצוא עצמו רודף אחרי חברי סגל ולהפוך ל"נודניק" רציני עד לקבלת המענה הרצוי שדרוש לאתר.

    אחראי אתר אינטרנט אחראי לתחומים הבאים:

    • התפעול הטכני של האתר (אחסון, תחזוקה, אבטחה, גיבוי).
    • התפעול התוכן של האתר (כתיבה, עריכה, יחסי ציבור ועוד).
    • התפעול השיווקי של האתר (רכש מדיה, פרסום ברשתות חברתיות ובחיפוש).

    בתוך כל תחום ותחום יש כל כך הרבה תתי נושאים. בסך הכל, אחראי אתר אינטרנט חייב לשלוט בלא מעט כלים ולעבוד קשה מאוד בכדי להפיק תוצאות אופטימליות עבור מעסיקיו.

    כאשר אחראיותו של אחראי אתר אינטרנט כה רבה, נשאלת השאלה האם ניתן לייצא אחראיות זו לחברה חיצונית שתנהל את האתר במיקור חוץ? ועל כך כעת,

    ייצוא אחריות על האתר אינטרנט למיקור חוץ

    כאשר מתאפשר, הדבר הראוי לעשות הנו להחזיק אחראי אתר אינטרנט במשרה מלאה כעובד מן המניין בחברה. אך, במקרים כדוגמת אלו:

    • כאשר אין די תקציב למימון משרה זו.
    • כאשר מנהל השיווק אחראי למטלות אלו.

    ניתן להוציא את האחריות על האתר אינטרנט גם לגורמים חיצוניים שיעבדו יד ביד עם מנהל השיווק ואו עם מנכ"ל החברה.

    בעזרת חברת ניהול אתרי אינטרנט ניתן להגיע להישגים נאים גם מבלי לשלם משכורות גבוהות לאחראי ניהול אתר ואף לנצל ידע נצבר בחברת ניהול האתרים בכדי לפתח יכולות חדשות בתוך טווחי זמן קצרים במיוחד.

    אך, כמובן שזהו אינו פתרון אפשרי לכל עסק. ישנם עסקים שרק עובד מן המניין יכול לעמוד בהיקף הדרישות שלהם ואו להתעסק במידע רגיש שאסור שיזלוג החוצה. במקרים אלו, אין כל דרך להוציא את משרת אחראי אתר האינטרנט לחברה חיצונית.

    לסיכום,

    משרת אחראי אתר אינטרנט הנו אחד המשרות הצומחים במהירות הרבה ביותר. מאחר ואין קורס או תואר אקדמי שמכשיר למשרה זו, במכרזים רבים יש גמישות מסוימת לקלוט בעלי ניסיון בפועל על פני בעלי תארים שאינם תורמים לעצם ביצוע העבודה.

    ניתן לחפש אחראי אתר אינטרנט גם בעזרת שמותיו האחראים בשוק:

    • מנהל אתר אינטרנט
    • וובמאסטר (webmaster)

    מקווים שנהנתם מהסקירה. צוות מנהלי אתר WEmanage.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן