fbpx

לא אחת אנו נתקלים בבעלי אתרים אשר חוו קשיים עם האתר אינטרנט שלהם אך לא עשו דבר בזמן אמת מתוך חשיבה שמדובר בבעיה שניתן יהיה לפתור גם בעתיד. אך, לא כך הדבר. במקרים רבים, אי טיפול מידי בבעיה יכול לגרום לנזק חמור בהרבה!

טיפול באתר אינטרנט שלא עובד

יש מגוון רחב של תקלות ובעיות באתרי אינטרנט. ישנם בעיות שנראות חמורות אך בפועל פשוט למדי לתקנן ובמקביל יש גם בעיות שנראות כחסרות משמעות מהותית אך בפועל עלולות לגרום לנזקים חמורים בהרבה. את הבעיות הקלות בעלי אתרים נוטים לפתור ומהר אך מה עם כל היתר?

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    נסביר,

    התקלות הנפוצות ביותר הן:

    • האתר אינו מוצג – שגיאה או מסך לבן.
    • האתר מוצג שגוי – העיצוב שבור לגמרי.
    • האתר אינו נטען – האתר עולה מאוד לאט.

    מרבית התקלות הללו הן כתוצאה מגורם חיצוני כדוגמת שרת האחסון, ספריות חיצוניות כדוגמת בוטסטראפ שכבר אינם נתמכות ואו מגע יד אדם בקוד האתר ולכן קל למדי לזהות את מקור התקלה ולתקנה בזמן אמת וכך רבים עושים.

    אך, יש גם תקלות מסוגים חמורים יותר אשר נוטים לדחות את הטיפול בהם והנזק שנגרם משמעותי למדי, כך לדוגמה:

    • בעיות מסד נתונים – שגיאות תדירות בתוכן.
    • בעיות תקשורת – אי שליחה/קבלה של פניות מהאתר.
    • בעיות אבטחה – עמודים מציגים תוכן לא שייך לאתר.

    במצבים אלו, אי טיפול בבעיה בזמן מזמין תקלות ובעיות חמורות בהרבה. מסד נתונים שאינו עובד כשורה ייחל לגמגם בתחילה אך עם הזמן פשוט יקרוס וכל המידע הרב שבאתר עלול להיעלם. במקרים אחרים, כאשר האתר נפרץ, התוכן יישאר במקומו אך מנועי החיפוש ימנעו מלהזין את האתר בגולשים מחשש לשלומם והאתר יינזק קשות בתוצאות החיפוש האורגניים..

    לבסוף, גם אם האתר עובד נהדר, ייתכנו תקלות תקשורת אשר מונעות מהגולשים הרבים ובכללם הלקוחות שלכם לפנות אליכם לשם קבלת שירות מה שגורם לפגיעה חמורה במוניטין ומקשה על התחרות מול יתר השחקנים ברשת. בשונה ממה שנהוג לחשוב, תקלות תקשורת נפוצות מאוד ובהיעדר טיפול מתאים לא צפויים להסתדר מטבעם.

    מה קורה אם לא מטפלים בבעיות באתר?

    כאשר בעיה צצה לראשונה, יש סיכוי סביר שיש לנו גיבוי של האתר במתכונת התקינה שלו על גבי השרת וכבר יש לנו נקודת איזון שבו ניתן להיעזר עד לטיפול בתקלה. יתרה מזאת, אם יש לנו בעיות בנראות ואו במסד נתונים, ניתן לפנות לזיכרון המטמון של גוגל כדי לשחזר נתונים בהתאם למתכונתם התקינה. אך, ככל שעובר הזמן אנו מאבדים יכולות אלו ועלולים למצוא עצמנו הישר בנקודת ההתחלה עם צורך בפיתוח התוכן ואולי אף האתר מחדש.

    במידה ואתם משתמשים במערכת ניהול תוכן על בסיס קוד פתוח כדוגמת וורדפרס או מג'נטו או כל מערכת אחרת לצורך העניין, כל הזמן יוצאים עדכונים שונים למערכת, לתבנית העיצוב והתוספים וכאשר מעדכנים את הקוד תדיר, בעיות נראות, מסד נתונים ואבטחה כלל לא צצים. כאשר בכל זאת יש בעיה, ניתן לעדכן לרוב גרסה ובכך לטפל בכך במידי. אך, היעדר טיפול בבעיה בזמן יכול לגרור פער משמעותי בין הגרסאות ובכך שלא יתאפשר לבצע את הפעולות הנדרשות כדי להחזיר את האתר לתקינות מלאה ומכך שהבעיה מחמירה אף יותר.

    במקביל, גוגל ומנועי החיפוש הנוספים מסמנים את האתר אינטרנט כמסוכן לשימוש ומאתר בעל ערך לגולשים, האתר הופך לכלי מיותר וחסר ערך. או במילים אחרות, כל מהות הפעילות שלכם און ליין נעלמת כליל.

    לסיכום,

    אם האתר אינטרנט שלכם חווה קשיים ואו תקלות, אל תזלזלו בהם. במקום זאת, פנו לגורם המאחסן ואו מתחזק את האתר כדי שיטפל בבעיה מיד עם התגלותה. אם אין לכם גורם מקצועי שמשגיח ומטפל בכם, הרגישו חופשיים לפנות אלינו לקבלת עזרה חד פעמית או שירות קבוע לשקט נפשי מלא.

    כחברת ניהול אתרים, אנו מתחזקים מספר רב של אתרים ויש לנו את הידע והניסון לטפל בכל תקלה/בעיה/חשש שתעלו בפנינו. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן