fbpx

אתר אינטרנט הנו כלי רב עוצמה כאשר עושים בו שימוש נכון. אך באותה המידה שהאתר יכול לייצר תוצאות מדהימות, במקרים רבים האתר הופך ללא תקין כתוצאה מעדכון מערכת ואו אי תמיכה בתוסף ובמקרים אלו מכלי בעל ערך, האתר הופך לעול על בעליו.

כדי להימנע ממצבים אלו, יש לבדוק האם האתר תקני, ועל כך במאמר זה,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בדיקת תקינות לאתר אינטרנט

    כאשר מדברים על תקינות אתר אינטרנט, ניתן להתייחס למגוון נושאים שונים:

    1. תקינות מערכת האתר.
    2. תקינות תבנית עיצוב האתר.
    3. תקינות מהירות האתר.
    4. תקינות הקידום האורגני לאתר.
    5. תקינות טפסי יצירת קשר באתר.

    כאשר אחד מהסעיפים הללו לא פועל כשורה, האתר מתחיל לצלוע ואט אט ערכו השיווקי של האתר נפגע והמתחרים תופסים את קהל הלקוחות שהיו מגיעים אלינו.

    לכן, קריטי לבדוק כל הזמן שהאתר אינטרנט שלנו תקין. כדי לעשות זאת, אנו נבצע בדיקת תקינות לאתר אחת לחודש ואו כאשר עולה ספק כלשהו אודות ביצועי האתר. במידה ויש לכם שירותי תחזוקה לאתר הם יעשו זאת עבורכם את גם אז האחריות לעקוב ולוודא את ביצוע העבודה חלה עליכם וחשוב לזכור זאת כל העת.

    איך בודקים שהאתר אינטרנט תקין?

    אם אתם קוראים מאמר זה, קרוב לוודאי שאתם חוששים שהאתר שלכם אינו תקין. ביכולתכם לפנות אלינו לבדיקה חינם וללא כל התחייבות. מצד שני, אם אתם רוצים לבדוק את תקינות האתר בכוחות עצמכם, הנכם מוזמנים להמשיך ולקרוא מאמר זה עד סופו.

    נתחיל לפי סדר, אנא הצטיידו בדף נייר עט (כן, אולד פאשן – הכי כיף!). משכו קו באמצע הדף לאורכו ורשמו בצדו האחד של הדף "אי תקינות גלויה" ובצדו האחר של הדף "אי תקינות סמויה" וכעת מתחו שורות לרוחב העמוד ומלאו את הפרטים הבאים:

    • גרסת מערכת האתר.
    • גרסת תוספי האתר.
    • גרסת תבנית האתר.
    • מהירות האתר במחשב.
    • מהירות האתר בסלולרי.
    • מיקומי האתר בתוצאות החיפוש.
    • מיקומי האתר בתוצאות ממומנות.
    • שם של כל טופס יצירת קשר באתר.

    כאשר מדובר באתר מכירות, מומלץ להוסיף:

    • תקינות הוספת מוצר לסל.
    • תקינות סל הקניות באתר.
    • תקינות עמוד התשלום באתר.
    • תקינות מסוף הסליקה באתר.
    • תקינות הדיוור בעת רכישה באתר.
    • תקינות חשבונות המשתמשים באתר.
    • תקינות הנפקת חשבוניות בעת רכישה.
    • תקינות הדוחות ומעקב נתוני האתר.

    כעת, ביכולתכם לעבור סעיף סעיף ולבצע בדיקה לתקינות האתר על ידי ביצוע פעולות שונות כפי שהיה מבצע משתמש ממוצע באתר (QA), במידה ותבצעו כל פעולה בתהליך הניווט/פניה/רכישה באתר כפי שעושים המשתמשים, כלל הבעיות באתר צפויות לצוף ולבלוט החוצה ועליכם לסמן באותיות V או X בכל שורה ועמודה בדף שהכנתם.

    אנו מחלקים את השף לשני עמודות מאחר ובמקרים רבים כאשר יש תקלות הן באות בצרורות וכאשר יש תקלה גלויה, היא מובילה לגילוי תקלה סמויה בסביבה מקבילה ויש לתקן את שני התקלות כדי להחזיר את האתר לתקינות מלאה.

    חלק מהבדיקות אינם נעשות באתר (מהירות/קידום אורגני) אלא מחוצה לה ולכן אנו נמלא רק את העמודה הגלויה ונתעלם מהסמויה. לאחר סיום מילוי השגות הנדרשים בטבלה שיצרנו נוכל לראות בצורה ברורה האם האתר שלנו תקין ואו חלילה תקול ומחייב טיפול מידי.

    ובכל זאת, מה קורה כשהאתר לא תקין?

    אתר לא תקין יבוא לידי ביטוי בצניחה במיקומים של האתר בתוצאות החיפושים הפופולריים בחיפוש. זאת משום שמנועי החיפוש מחפשות להעניק לגולשים את המענה הטוב ביותר עבור הגולשים ובמידה והמתחרים מעניקים שירות טוב יותר, הם אלו שידעו לתנועה לאתר.

    מעבר לכך, מעט הגולשים שימשיכו להגיע לאתר עלולים לנסות ולפנות אליכם ואף יניחו שהצליחו בכך אך אתם לא תדעו על כך ולכן תאבדו לקוחות חמים שפשוט מרגישים שאינכם טורחים לחזור אליהם. מדובר בפגיעה חמורה למדי בשירות הלקוחות וביכולת של העסק לגדול ולהתפתח ברשת.

    לכן, אל תדחו בדיקות תקינות לאתר האינטרנט שלכם. אין לכם זמן לכך, שלמו מעט עבור בדיקות שגרתיות ואו שכרו שירותי ניהול ותחזוקה לאתר לשקט נפשי ולא תידרשו לחשוש מכך עוד.

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן