fbpx

אנחנו לא יכולים לספור את מספר הפעמים שפנו אלינו בעלי אתרים עם אתר מיושן עם בקשה לשדרג את האתר. הפניה תמיד נעשית לאחר שאדם כלשהו אמר לבעל האתר " האתר נראה מיושן ולא רציני/משכנע" אך האם זה באמת המצב? האם אותו אדם שהעיר הערתו אכן מהווה מדגם מייצג ללקוחות שלכם? על כך ועוד במאמר קצר זה.

האם לשדרג אתר מיושן?

חברות פיתוח אתרים יגידו לכם שהאתר שלכם מיושן ולא יעיל. בני משפחה יספרו לכם שהאתרים של המתחרים יפים יותר. אתם אט אט תרגישו בעמדת נחיתות ולבסוף תשתכנעו לשדרג את האתר למראה מודרני וצבעוני. אבל, זה עלול לעלות לכם ביוקר!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כחברה לניהול אתרי אינטרנט, אנו מנהלים מספר רב של אתרים למשך שנים רבות ובטווחי הזמנים הללו אנו נחשפים להשפעות של שינוי מראה של האתר על הביצועים של האתר בפועל. במאמר זה אנו נציג את העמדה שלנו שמגובה במספר רב של מקרי בוחן שחווינו במשך השנים.

    לעצם השאלה, לא תמיד יודעים את התשובה על שאלה זו מראש אך ראינו יותר מידי פעמים את ההשפעה השלילית של שדרוג אתר אינטרנט כדי לפתוח מאמר זה בהערה אודות הזהירות הנדרשת במהלך מסוג זה ונרחיב על כך כעת,

    מתי כדאי לשדרג אתר אינטרנט?

    אתר אינטרנט חייב להשתדרג מעת לעת אם נרצה בכך או לא. זאת, מפני שכללי המשחק משתנים כל הזמן ואי התקדמות משמעותה הדרדרות לאחור. ישנם מספר גורמים שמחייבים שדרוג של האתר:

    • אי התאמה של האתר למכשירים סלולריים.
    • אי התאמה של האתר לדפדפנים מובילים.
    • אי השגת היעדים שהוגדרו עבור האתר אינטרנט.

    בשלושת המקרים הללו אין מה להפסיד במהלך השדרוג מאחר ומרבית הגולשים גם כך אינם יכולים להיכנס לאתר ואי לכך גם אינם נחשפים אליו בתוצאות החיפוש. ישנם מקרים שהאתר אף תקני אך פשוט לא מצליח לייצר תוצאות סבירות ומכך ששדרוג האתר לא צפוי להזיק וניתן רק לשפר ביצועים מנקודת שפל זו.

    מתי לא כדאי לשדרג אתר אינטרנט?

    זהו החלק המעניין. נראות האתר במרבית המקרים אינה הצדקה לשדרוג האתר. כלומר, אם האתר שלכם עולה כהלכה במכשירים סלולריים ובדפדפנים המובילים ואף משיג תוצאות – המלצתנו לא לגעת!

    כן, אנו יודעים שהאתר "נראה לא משהו" זהו אתר "לא מכובד" ועוד מגוון סיבות לצורך בשדרוג האתר. אך, תופתעו לשמוע שבמקרים רבים דווקא הנראות המיושנת משחקת תפקיד משמעותי בהצלחה של אתר אינטרנט. בעידן בו כל ילד מקים לעצמו אתר אינטרנט מרשים וצבעוני קשה להבדיל בין המקצוענים עם הוותק עליהם ניתן לסמוך ובין כל היתר..

    כן, אנו יודעים שעל הנייר אתר חדש יכול להיות מהיר יותר, חווייתי יותר ועוד שלל סיבות לצורך שדרוג אתר. אך, כהמשך ישיר לפסקה מעלה, תגלו מהר מאוד שאלו משתנים זניחים למדי ביחס למגוון פרמטרים נוספים שגורמים למשתמשים לקבל החלטה האם לפנות אליכם ואו דווקא למתחרים.

    כאשר מציעים שירותים חדשניים כדוגמת שירותי דיגיטל ואו מוצרים חזותיים ואו אמנות, יש חשיבות לנראות האתר מאחר וזהו כרטיס הביקור של העסק ולעתים המוצרים עצמם הם המוצר שאנו רוצים להבליט ולא את האתר. אבל, כאשר אתם מציעים שירות מקצועי כדוגמת שירותי ראיית חשבון, עו"ד, ועוד שלל שירותים המבוססים על וותק וניסיון – הרי שאתר ישן כלל אינו דבר שלילי ואולי אפילו להיפך.

    איך מקבלים החלטה בעניין זה?

    ובכן, יש שני דרכים לקבל החלטה בעד או נגד שדרוג האתר:

    1. התייעצות עם מנהלי אתרים כדוגמתנו.
    2. ביצוע אבחון אנליטי לתנועת הגולשים באתר.

    נסביר,

    מתוקף עבודתנו, אנו יודעים לזהות במהירות רבה האם אתר עובד ואו לא עובד ומה הסיבות לכך. ראינו הכל, ניסינו הכל, אנו ככל הנראה הכתובת לשאלה זו. מצד שני, אם תרצו לקבל חוות דעת המבוססת על נתונים, הרי שתדרשו אבחון/ניתוח התנהגות גולשים ולאחר מכן תוכלו לדעת מה הגולשים שלכם חושבים על האתר שלכם והאם הגיע הזמן לשדרג את האתר ואיך קהלי היעד צפויים להגיב לשינוי מהותי זה.

    לסיכום,

    עולם הדיגיטל אינו שחור ולבן כפי שרבים חושבים. נותני עצות רבים מייעצים על בסיס אינטרסים ואו חוסר הבנה בכך שהם לא קהל היעד של העסק. כתוצאה מכך, מתקבלים החלטות שגויות שעולות כסף רב וגורמות נזק שלעתים קשה לתקן. במידה ויש לכם תהיות לגבי האתר אינטרנט שלכם, הרגישו חופשיים להתייעץ איתנו ואנו נעניק לכם ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן