fbpx

אז קיבלתם החלטה על פתיחת חנות באמזון, ככל הנראה קיבלתם החלטה נכונה. אך, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב מאוד להכיר את הצדדים הפחות נעימים של אמזון כדי שתצאו לדרך עם תיאום ציפיות והבנה של המורכבויות בניהול חנות באמזון לצד כל יתרונותיה.

וכן, אמזון כמו כל פלטפורמה אחרת אינה חפה מחסרונות. אנו נעבור על העיקריות שבהן בקצרה,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    סיכונים בניהול חנויות באמזון

    לא נלך סחור סחור, להלן חמשת הסיכונים בניהול חנות באמזון:

    1. החזקת מלאי גדול במחסני אמזון – חור משמעותי בכיס.
    2. קבלת ביקורות שליליות – אי מכירת מוצרים.
    3. מדיניות החזרים קיצונית – הלקוח תמיד צודק ועל חשבונכם.
    4. עוקצים באמזון – לא מעט ניסיונות עוקץ נעשים באמזון.
    5. ניהול לא נכון – ניהול לא אפקטיבי של חנות האמזון.

    כלל הסיכונים הללו באים יחד. ניהול לא נכון של חנות אמזון לרוב גורם לחוסר מיקוד, החזקת מלאי עודף שעולה כסף רב לאחסן, קושי בשמירה על רמת שירות גבוה ולבסוף נוצרים הפסדים כבדים.

    אבל לא הכל תלוי בניהול של החנות, יש לא מעט מקרים מתועדים של עוקצים של בעלי חנויות ואו ניצול לא מידתי של מדיניות ההחזרות של אמזון. כדי להדגים את המורכבות בניהול חנות באמזון נספר סיפור קצר ואמיתי שחוויתי ממקור ראשון:

    סיפור המדגים את הסיכונים שבאמזון:

    לפני מספר שנים ישבתי לשיחה במסגרת השתתפותי בשבוע תגלית (צעירים יהודים המבקרים לראשונה בישראל), הצד השני לשיחה היה בחור צעיר כבן 21 שהיה אדיב ונעים הליכות אשר לבש על ידו שעון מרשים במיוחד. שאלתי אותו, היכן קנה את השעון ובאיזה טווח מחירים שעון זה מוצע, תשובתו הדהימה אותי:

    אה, זה. לא עולה כסף – יש לי שיטה לקנות חינם!

    חייב לציין שנדהמתי. ואז הוא החל להסביר לי את השיטה בה הוא וחבריו קונים דברים בחינם:

    1. מזמינים מוצר יוקרתי באמזון ומבקשים לעטוף את המוצר כמתנה.
    2. מחכים עד שהמשלוח עם המוצר מגיע ואוספים את ההזמנה כמצופה.
    3. ממתינים מעט ופונים למוכר בטענה שהמוצר הגיע שבור ואינו שמיש כמתנה.
    4. עם הצעת מוצר חלופי על ידי המוכר, הם מבהירים שהאירוע חלף וברצונם ההחזר כספי.
    5. הכסף מוחזר, המוצר נשאר, המזמין קנה בחינם.

    שיטה זו לא הייתה עובדת במכירה פרונטלית או מכירה דרך אתר מכירות רגיל וזאת כי בעל החנות היה דורש לקבל את המוצר חזרה ואו שולל את ההחזר הכספי.

    ישנו כמובן עוקץ שמוכר גם בעולם הפרונטלי בו נשים מזמינות שמלה/בגד יוקרתי לאירוע, עושות שימוש בבגד ואף מצטלמות עמו לאינסטגרם אך לאחר מכן מבקשים להחזיר את הפריט לבעלי החנות ואמזון מאפשר להן זאת מבלי שבעל החנות יוכל לערער על כך במקרים רבים.

    באמזון כמו באמזון, הלקוח תמיד צודק ולא ממש משנה מה הסיבה לביקורת השלילית, דרישת ההחזר הכספי ואו כל טענה אחרת שיעלה הלקוח. באמזון מודעים לעוקצים מסוגים אלו והם עדיין עומדים לצד הקונים ולא לצד המוכרים. המוכרים המיואשים מחשבים אחוז מסוים של הפסדים תפעוליים על ביטולי עסקאות והפסדי מלאי.

    גם בעלי חנויות הרוצים להילחם בתופעה מוותרים על כך מחשש לקבלת כמה ביקורות שליליות שיגרמו לכולם לא לרכוש מהם ואו אף לסילוקם מהפלטפורמה עם קבלת די תלונות בפרק זמן קצר מצד המשתמשים מלכוד.

    אז מה עושים, איך מנהלים חנות באמזון?

    אין ספק שניתן לצמצם משמעותית את החשיפה לעוקצים שונים על ידי ניהול מקצועי לחנות האמזון שלכם. זאת, על ידי זיהוי רכישות בעייתיות ושליחת הודעה על "אזל מהמלאי" ואו מניפולציות אחרות. מנהל חנות אמזון אשר צבר ניסיון בתפעול חנויות ידע לזהות את המצבים בהם ניתן לנצח את הלקוח ובאילו מקרים יש לוותר ולשחרר על אף הידיעה הברורה שנעקצתם!!

    ניהול חנות אמזון על ידי מנהל אתרים מקצועי מבטיח ניהול נטול אמוציות ומאפשר לראות את התמונה המלאה ולהימנע ממצבים בהם אתם צודקים אך נזרקים מאמזון בעקבות ויכוחים רבים מידי ושירות לקוחות לקוי לאורך זמן.

    לסיכום,

    שוקלים פתיחת חנות באמזון? מחזיקים בחנות אמזון אך חוששים שהניהול אינו אפקטיבי? משלמים כסף ומחזיקים מוצרים אך אין מכירות? אתם חייבים מנהל חנות מקצועי לאמזון. איש מקצוע שיעמוד לרשותכם וידאג לכך שתמכרו ומהר. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן