fbpx

אתר האינטרנט שאתם שוקלים לרכוש לא שווה דבר!! טוב, אולי כמה אלפי שקלים בודדים כשלעצמו. (כן, גם אם יש אלגוריתם מתקדם או פונקציות מתקדמות אחרות…) מה ששווה כסף באתר אינטרנט הנו כל מה שקורה על גביו. כלומר, התוכן והמשתמשים בו.

וכעת, לאחר פתיח זה, ניתן לגשת לבחון כמה אתר אינטרנט שווה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הערכת שווי אתר אינטרנט

    לפני שאתם מוציאים את הארנק ורוכשים אתר אינטרנט, עליכם להתעלם מרעשי הרקע ומנתונים זמניים ולהתמקד בערכים המובילים שיש לאתר להציע:

    1. היקף התוכן שיש לאתר להציע לתחומיו.
    2. היקף התנועה לאתר בחלוקה למקורות הגעה.
    3. היקף הרווחים מהמודלים במועד הרכישה.

    כפי שניתן לראות, אין כל משמעות למערכת האתר ואו ליכולותיו.

    לשם המחשה, לאינסטגרם היו מאות אפליקציות מתחרות ואף טובות יותר אך רק לה היה תעבורה משמעותית שתצדיק רכישה. כך גם פייפאל נמכרה בזכות היקף השימוש בה ולא בגלל הטכנולוגיה שלה (יש טובות יותר).

    אז בואו נפרוט את הערכים המשפיעים על שווי אתר לגורמים:

    1. הערך הכספי של התוכן באתר אינטרנט:

    סוגי תוכן מובילים:

    • תוכן טקסטואלי אינפורמטיבי.
    • תוכן מדיה חזותי ושיווקי.
    • תוכן מוצרים שיווקי.
    • תוכן גולשים מגוון.
    • תקשורת בין אישית.
    • ערכים ייחודיים לאתר. (השוואת מחירים..)

    2. הערך הכספי של התנועה באתר אינטרנט:

    מקורות תנועה מובילים:

    • תנועה אורגנית בחיפוש.
    • תנועה ממומנת בחיפוש.
    • תנועה אורגנית ברשתות חברתיות.
    • תנועה ממומנת ברשתות חברתיות.
    • תנועה מאתרים שותפים.

    3. הערך הכספי של המודלים הכלכליים באתר:

    מודלים מובילים:

    • פרסומות.
    • שיתופי פעולה.
    • מכירות.
    • מנויים.
    • קורסים דיגיטליים.

    סך פרטי המידע הנ"ל צריכים להיכנס לתוך טבלה מרכזת אשר תאפשר לכם לראות במדויק לאן האתר הולך ומה פוטנציאל הרווח במידה והכל הולך כמתוכנן (שימו לב שתמיד יש מתחרים חדשים, עדכונים חדשים במנועי החיפוש והרשתות החברתיות ועוד שלל הפתעות שיש לקחת בחשבון!)

    אופן קביעת שווי אתר אינטרנט

    כדי לקבוע את השווי של אתר האינטרנט, יש לחשב במדויק את ההכנסות הצפויות, להפחית את ההוצאות הצפויות ולהכפיל את הנתון על פרק זמן מוגדר מראש בהתאם לרמת הסיכון שבפעילות האתר.

    • אתר בסיכון נמוך – מבוסס תנועה אורגנית יציבה, וותק והכנסות יציבות לאורך זמן.
    • אתר בסיכון בינוני – מבוסס תנועה מגוונת ויציבה, עם הכנסות בצמיחה/הכנסות יציבות.
    • אתר בסיכון גבוהה – מבוסס מוביל דעת קהל, טרנד ואו הכנסה שאיננה וודאית לאורך זמן.

    כאשר מדובר באתר ברמת סיכון נמוכה, ניתן להכפיל את הרווח הצפוי ב-2.5 שנים. כלומר, אם האתר מייצר תשואה של 50,000 לשנה, השווי יעמוד על 125,000 ש"ח. כאשר מדובר באתר ברמת סיכון בינונית, ניתן להכפיל את הרווח הצפוי ב-1.5 שנים. כלומר, אם האתר מייצר תשואה של 50,000 לשנה, השווי יעמוד על 75,000 ש"ח וכאשר מדובר באתר מסוכן, בדרך כלל מתייחסים לשנה אחת בלבד. בעצם השווי של האתר כגובה הכנסתו בפועל.

    לסיכום,

    אתר אינטרנט לגמרי יכול להיות שווה ערך רב. כך לדוגמה, אתר יכול לייצר תשואה קבועה מידי חודש למשך שנים בדיוק כמו נדל"ן טוב. אבל, מאחר ויש מגוון גורמים שאינם בשליטתנו בשונה מנדל"ן בה מאות שנים הוכיחו יציבות, הרי שהתמחור בכל זאת צריך להיות שונה וכך בפועל קורה בשטח.

    רוצים לרכוש נכס ושאף ינהלו לכם אותו? התייעצו איתנו, נשמח לעמוד גם לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן