fbpx

אחד השאלות ששואלים אותנו בתכיפות רבה הנה, איך אנו יודעים שעשיתם את העבודה שלכם? כלומר, מה המדד שיצביע על כך שהושגו היעדים של האתר? זו כמובן שאלה נפלאה מאחר וזו הסיבה שהלקוח משלם לנו. במאמר זה ננסה לפרוט את המדד לשירותי ניהול אתרים בהתאמה לצורכי הלקוח.

מדד להצלחה: ניהול אתרים

כאשר פונים לאיש מקצוע בבקשה לתיקון מוצר פגום, המדד להצלחה הנו ברור ופשוט, כאשר המוצר חוזר לעבוד כשורה. לעומת זאת כאשר פונים לאיש מקצוע המעניק שירותים מתמשכים שנועדו לשפר ביצועים ולאו דווקא לתקן את השבור, השאלה הופכת לקשה מעט יותר. אבל, לא באמת..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי לקבוע האם יש הצלחה או כישלון בהתקשרות יש להגדיר יעדים משלכם. כלומר, מה הן היעדים שאתם מצפים להשיג. יש יעדים שכלל אינם קשורים להצלחה באופן ישיר:

    • חיסכון בזמן – ניהול אתרים חוסך זמן יקר.
    • פחות כאב ראש – מנהל האתר מטפל בכל הבלגן.

    אך כמובן שאנו רוצים להפיק את המקסימום ולכן נשאף גם להגשים יעדים מדידים באופן ישיר כדוגמת:

    • עליה במיקומים של האתר בתוצאות החיפוש.
    • גידול במספר הגולשים שמבקרים באתר.
    • גידול במכירות/פניות דרך האתר.
    • ועוד..

    אבל, אתם אלו שצריכים לקבוע מה הן סדרי העדיפויות שלכם ואיך ניתן להשיגם.

    הסתבכתם? ניתן דוגמא,

    ייתכן מצב בו אתר אינטרנט יחל לרדת בתוצאות החיפוש במונחים חשובים שנמצאים במעקב וזה מטריד את הלקוח. הוא כמובן צודק, זהו סוג של מדד להצלחת הקידום האורגני שהנו חלק משירותי ניהול אתרים. אך מה קורה אם באותה הזמן, יש עליה נרחבת בביטויים ארוכים יותר (מורד משפך השיווק) אשר מייצרים פניות מאוד איכותיות שמביאות לכדי עסקאות מעולות. האם גם עתה איש המקצוע נכשל במשימתו?

    מדדים ויעדים בניהול אתרים

    עוד בטרם פונים לאיש מקצוע, יש להגדיר מה הן היעדים שלנו בשני היבטים:

    1. יעדי על – מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג?
    2. מדדים – איך אנו יכולים לראות את המגמה?

    לעתים קרובות יעדי העל שלנו אינם מחייבים עמידה בכל המדדים אלא רק במעטים מהם. ישנם מקרים חריגים שכלל אין קשר בין מידת ההשקעה של איש המקצוע והתוצאה המושגת.

    אנו ראינו לא מעט מקרים בהם השיווק היה מקצועי אך מוטעה מיסודו. כלומר, האתר הכניס הרבה תנועה לא איכותית שיצרה פניות שאינם רלוונטיות ואף הכבידה על המערכת האנושית בעסק. במקרים מאין אלו, אנו נרצה להפוך את המגמה ולקבל הרבה פחות תנועה ופניות ירודות בכדי לזכות בתנועה האיכותית שבאמת רצויה לנו.

    למה אנחנו כותבים מאמר זה?

    ובכן, מפעם לפעם אנו נתקלים בלקוחות אשר שכרו את שירותינו אך אינם סומכים עלינו שנעשה את העבודה כנדרש. מסיבה זו הם שואלים שאלות ומנסים להבין למה אנו לא פועלים כפי שהם מצפים ואו כפי שהמתחרים שלנו פועלים.

    במקרים אלו אנו ממליצים להם להתנסות עם המתחרים ואו לתת לנו לעשות את העבודה כהלכה ולראות בעיניהם את התוצאות לאורך זמן. אנו לא מודדים את עצמנו במיקומים בתוצאות חיפוש, אנו לא מודדים את עצמנו בכמות הגולשים שביקרו באתר, אנו מודדים את עצמנו בשני מדדים בלבד:

    1. כמה פניות/רכישות האתר מייצר בחודש?
    2. כמה צמח העסק של הלקוחות שלנו בשנה החולפת?

    אלו המשתנים שמאפשרים לנו להתעסק בחשוב ולהתעלם מהיתר. רוצים לבדוק אותנו? לבדוק אם נצליח לייצר גם לכם יותר עסקים? פנו אלינו, השירות אינו כולל התחייבות!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן