fbpx

אתם רוצים למכור הרבה ולכולם – זה טבעי! אבל, גם לא נכון. לא בגלל שזה לא אפשרי. אלא בגלל שזה לא עובד כאשר מדובר באינטרנט. במאמר זה נסביר אודות הכדאיות בתכנון מוקדם של הפעילות המקוונת ויצירת חנות הפונה לנישה מסוימת באוכלוסייה הכללית.

הקמת אתר נישה – סקירה

במאמר זה אנו נרצה לנסות לענות על חמישה שאלות פשוטות אך חשובות במיוחד משום והן יעזרו לנו להבין מהו נישה באינטרנט והאם כדאי לנו לפנות לנישה מסוימת על פני בשוק הכללי.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    להלן נושאי המאמר:

    • מהו אתר נישה?
    • איך מאפיינים קהל יעד?
    • איך מגדירים נישה באינטרנט?
    • איך מתכננים אתר נישה?
    • למה כדאי לבנות אתר נישה?

    נעבור כעת על נושא נושא ונרחיב אודותיו. לאחר מכן תוכלו גם אתם לקבל החלטות בכוחות עצמכם טרם יציאה לתהליך הקמת אתר אינטרנט חדש.

    מהו אתר נישה?

    אתר נישה הנו אתר הפונה לפלח אוכלוסייה מסוים ומצומצם ולא לקהל הרחב. כך לדוגמה, אתר המציע בגדים צנועים לנשים דתיות. זהו אתר שבעצם מוותר מראש על אוכלוסיות שלמות כדוגמת הקהל החילוני ו הקהל הגברי.

    אתר נישה לרוב מאופיין בנראות ייחודית אשר פונה בצורה מדויקת לקהל היעד שאופיין וזאת כדי לשרת את הלקוחות הרצויים ולדחות קהלים שאינם צפויים לרכוש את המוצרים המוצעים באתר המקוון.

    איך מאפיינים קהל יעד לאתר נישה?

    ישנם מקרים בהם הקהל יעד מוגדר באופן טבעי. אם נמשיך את הדוגמה מעלה ונציג חנות לכיסוי ראש לנשים, די ברור מי הם קהלי היעד שלנו חמה הם מצפות לראות באתר שלנו. אך, ישנם מקרים בהם הנושא מורכב בהרבה וזאת כי אנו בוחרים נישה על בסיס כדאיות כלכלית ולא על בסיס טיב המוצרים שברשותנו.

    לצורך ההדגמה, ניקח חנות רהיטים אשר עיקר רווחיה נובעים ממכירת מיטות וכל שאר המכירות אינם מכניסות יתר על המידה. חנות זו יכולה לאפיין את אתר האינטרנט שלה למכירת מיטות בלבד תוך ויתור על יתר סוגי הריהוט שאינם כדאיים למכירה באונליין.

    במקרה זה, קהל היעד קשה מאוד לאפיון מאחר ואמנם אנו מוכרים מוצר נישה (מיטות בלבד ולא רהיטים בכללי) אך קהל היעד שלנו מגוון למדי וכולל רוכשים מכך רחבי הקשת ויש לתכנן את הפניה לקהל היעד המצומצם בצורה נכונה ומראש.

    איך מגדירים נישה באינטרנט?

    נישה באינטרנט מוגדרת לרוב על בסיס החיפושים אודותיה. כלומר, לפי היקף החיפושים של ביטויים מסוימים הקשורים לנושא העיקרי של המוצרים שברצונכם למכור דרך האתר.

    כדי להגדיר את הנישה שלכם באינטרנט, עליכם לבחון את כל דרכי החיפוש השונים המובילים לנישה הנבחנת ברשת וכמובן אתם חייבים לרשום מי הם המתחרים החזקים ביותר בנישה המבוקשת ובכלל. זאת כדי שתוכלו לבחון בשלבים מתקדמים יותר את פעולותיהם ולבצע את אותן הפעולות טוב יותר.

    כדי להבין מה הם טווחי הגזרה של הנישה שרצויה לכם יש לבצע מחקר מסודר של החיפושים הנפוצים על ידי הגולשים ועל כך ניתן לקרוא במאמר:

    • איך מבצעים מחקר מילות מפתח לקידום אורגני?

    איך מתכננים אתר אינטרנט נישתי?

    כאשר רוצים להקים אתר אינטרנט הפונה לנישה ספציפית, עלינו להבין את קהל היעד בנישה ולהבין איזה חוויה הקהל הנ"ל מצפה לקבל באתר שלנו. כך לדוגמה, העיצוב יותאם לקהל מין קהל היעד (צבעים עליזים לנשים, צבעים עזים לגברים), השפה תותאם לאוכלוסיית היעד (שפה עממית או שפה גבוהה בהתאם לסוג האוכלוסייה) והכל כדי שקהל הגולשים באתר יקבלו את החוויה הטובה ביותר עבורם.

    אך מעבר לעיצוב, אתר נישתי יציג מוצרים מסוימים עם מדריכים משלימים כפי שהגולשים היו מצפים לראות במידה ובין מבקרים בחנות פיזית הפונה לנתח שוק זה. לדוגמה, אתר המוכר מוצרי טמבור יכלול מידע והוראות שימוש ייעודיים לכל מוצר ומוצר בדומה לאופן שמוכר מדריך את הרוכשים בחנות הפיזית וכן הלאה..

    ככל שנשכיל לפתח אתר מותאם טוב יותר לגולשים, כך אנו צפויים ליהנות מתוצאות טובות יותר ועל כך כעת,

    לבסוף, למה כל כך כדאי להקים אתר נישה?

    אחרי כל העבודה הקשה, אחרי העלאת אתר נישה מותאם לאוויר ואו התאמה של אתר קיים לפעילות נישה, אנו נהנים ממיקוד גבוהה ברשת האינטרנט דבר שמאפשר למנועי החיפוש להבין היטב את האתר ולתעדף את האתר מעל המתחרים וזאת בשל התאמה טובה יותר עבור המשתמשים.

    כך שבשלב ראשון אנו נהנים מתנועה רבה יותר של לקוחות חדשים שמגלים אותנו בפעם הראשונה. בשלב שני, לאחר שלקוח ביצע הזמנה וקיבל מענה מדויק ולפי מידותיו וזאת במקביל לחוויית שימוש טובה, הרי שהוא יחזור שוב ושוב לבצע את רכישותיו דווקא באתר הנישה ולא ביתר האתרים שאמנם מעניקים לעתים מוצרים דומים אך לא את הביטחון והאחריות שאתר נישה מעניק.

    לסיום, אתרי נישה יכולים לצמוח ולתפוס נתח משמעותי מעוגת המכירות המקוונות ולגדול בהצלחה עם הגידול במכירות און ליין. לכן, בסיכומו של דבר – אתר נישה הנו הדבר הנכון ביותר עבור עסקים שרוצים להיות מובילים ברשת ולגדול בהתמדה ובצורה אורגנית לחלוטין.

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן