fbpx

אז אמזון נכנסת לישראל ועסקים רבים שאין בידם אתר מכירות פעיל שואלים את עצמם האם להקים חנות באמזון או שאולי זה לא מספיק ויש להקים חנות אינטרנטית עצמאית כדי להבטיח תוצאות אופטימליות? שאלה זו החלה להיות נפוצה כל כך שהחלטנו לכתוב על כך מאמר, מקווים שתסיקו את המסקנה הנכונה עבורכם לאחר קריאת מאמר זה.

הקמת חנות אינטרנטית עצמאית או באמזון?

כדי לענות על שאלה חשובה זו, יש להבין ששאלה זו מכילה מגוון רחב של שיקולים ויש לבחון את כולן לפני שמקבלים החלטה ראויה. כדי לקבל החלטה עלינו לבחון את השיקולים הבאים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • מה חשיבות המותג שלכם לצורך המכירות?
    • מה גובה התקציב שעומד לרשותכם לפעילות ברשת?
    • כמה חשובה לכם השליטה על עתיד המכירות ברשת?
    • מה הן תכניות העתיד שלכם בהקשר למכירות בינלאומיות?
    • מה מידת השירותיות והזמינות שלכם למילוי הזמנות?

    במבט ראשון, הקמת חנות באמזון נראית כבחירה הטבעית, עלויות זניחות לתחילת פעילות, עוצמה של זירת מסחר בינלאומית וכמובן היכולת למנף את העסק גם לשוק הבינלאומי. אך, הבחירה בהקמת חנות באמזון אינה כה פשוטה כפי שניתן היה לחשוב וכעת נסביר על כך בקצרה:

    המורכבות שבניהול חנון באמזון:

    אמזון הנה זירת המסחר הגדולה והקשוחה ביותר בעולם! מאחר וזירת מסחר זו נשענת כולה על שביעות רצון של הרוכשים, הם גם אלו שתמיד צודקים. כלומר, כל תלונה כנגד חנות באמזון נבדקת היטב וכל דירוג שלילי נקלט ונבחן באמצעות האלגוריתמים של אמזון ומספיקים מספר טעויות ואו כשלים שאינם תלויים בכם (דואר ישראל וזה..) ואתם מחוץ למשחק!

    מעבר לכך, פתיחת חנות באמזון משמעותה חוסר שליטה על החנות בטווח הארוך. ייתכן מאוד שתאבדו את כל מה שבניתם במשך זמן רב וללא כל יכולת לחזור לאחור וישנם סיפורים אודות מנהלי חנויות אמזון שגילו יום אחד וללא כל סיבה שהם הפרו את תנאי השימוש (שמשתנים כל הזמן..) בהיצע של מוצר מסוים או בתיאור לא תקני למוצר ומכך שהם נענשים ומכירותיהם בצניחה.

    מצד שני, אמזון מעניקה לשחקנים בה יכולות יוצאות דופן באיכותן, היא מאפשרת לכל יזם להקים חנות ממותגת ולבצע תיווך בין היצרנים והרוכשים בעזרת מיתוג מחדש ואו בעזרת שימוש נבון בכלי הלוגיסטיקה של ענקית הקמעונאות (אחסון, גביה, שילוח). כך, אפילו שחקנים ישראלים הצליחו למכור במיליוני שקלים מידי חודש לצפון אמריקה ואירופה ולהתעשר מבלי שהם נטלו על עצמם סיכונים גדולים מידי..

    כלומר, יש טוב ורע בשימוש בפלטפורמות שאינם בשליטתינו (ראו ערך סטטוסים מצייצים בפייסבוק..) כאשר טוב, טוב מאוד. כאשר רע, רע למדי. חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון.

    המורכבות שבניהול חנות עצמאית:

    הקמה וניהול של חנות אינטרנטית אינה זולה בכלל. יש עלויות אחסון, עלויות תחזוקה, עלויות שיווק, עלויות ניהול ומגוון עלויות נוספות על לוגיסטיקה, שילוח, שירות לקוחות ועוד.. החזקה של חנות אינטרנטית דורש מהיזם כיסים עמוקים ויכולת תכנון ארוך טווח על בסיס אסטרטגיה ועם אנשי מקצוע המתמחים בניהול חנויות אינטרנטיות.

    מהצד השני, בעלי חנות אינטרנטית עצמאית אינם תלויים בחסדי מערכת אלגוריתמית אשר מבוססת על דירוגי משתמשים ואו על שינויים תכופים בכללי המשחק. בעזרת חנות אינטרנטית על בסיס קוד פתוח, ניתן לתכנן, להצליח ולהמשיך בהצלחה הרבה לאורך שנים ללא איום מתמיד מצד גורם עלום שאינו תמיד רציונלי..

    אז מה נכון לעשות?

    אם אתם פונים לקהל הבינלאומי מלכתחילה ולא לישראל, חד משמעית שעדיף לנהל חנות באמזון. אם אתם יודעים להעניק שירות מקצועי ולעמוד בתנאים משתנים, אפשר בהחלט להיעזר באמזון. אם אין לכם כיסים עמוקים ואתם רוצים להתחיל למכור מהר, שווה לכם לנסות להקים חנות באמזון.

    לעומת זאת, אם אתם רוצים להקים עסק ארוך טווח עם מותג חזק, אם אתם רוצים להרגיש בטוחים ויציבים בעסק ולא תלויים בקפריזות חיצוניות, הרי שאתם תעדיפו ככל הנראה להקים חנות עצמאית אשר תאפשר לכם לתכנן קדימה כנדרש וללא ויתורים בדרך.

    אבל, אם ניתן, הכי טוב יהיה לשלב בין השניים, להקים חנות אינטרנטית עצמאית ולממשק אותה לאמזון וזירות מסחר נוספות כך שאתם נהנים מכל העולמות ולא שמים את כל הבצים בסל אחד. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן