fbpx

עולם ה-Ecommerce בוער! אחוז המכירות המקוונות צומח בקצב מסחרר וכיום ישנם הערכות שבענפים מסוימים נראה יותר מכירות מקוונות מאשר פיזיות בטווח זמן קצר של שנים בודדות. הצמיחה המהירה של המסחר המקוון הנו תולדה של שיפור מתמיד ברמת השירות של המוכרים וברמת האמון של הרוכשים (שמבוטחים הן על ידי פלטפורמות מסחר והן על ידי חברות האשראי). לא מעט משקיעים רוצים ליהנות מצמיחה זו ובוחנים כדאיות השקעה בחנות אינטרנטית ועל כך במאמר זה!

השקעה בחנות אינטרנטית:

חנויות אינטרנטיות דומות במאפיינים רבים לחנויות פיזיות. אך, בשונה מחנויות פיזיות, לחנויות אינטרנטיות אין מגבלת צמיחה, ניתן למכור עוד ועוד מוצרים לכל מדינה ומדינה ולכן על הנייר פתיחת חנות אינטרנטית משתלמת למדי. אך, בפועל זה לא כל כך פשוט והתחרות ברשת על לבם של הרוכשים אינו פשוט.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר חברות מציעות לכם לבצע השקעה בחנות אינטרנטית, הן נוטות לספר לכם אודות ההזדמנות האדירה (כן, תשואה של מאות אחוזים בשנה..) אך שוכחות לספר על מגוון רחב של עבודות ועלויות שיש להשקיע בכדי להישאר רלוונטיים ולהרוויח כסף מהפעילות און ליין, אז טוב שביקרתם אצלנו!!

    במאמר זה נעסוק בנושאים הבאים:

    1. מה זה השקעה בחנות אינטרנטית?
    2. סוגי החנויות האינטרנטיות להשקעה.
    3. מה המורכבות בניהול חנות אינטרנטית?
    4. איך בודקים היתכנות לקניית חנות אינטרנטית?
    5. כמה עולה להשקיע בחנות אינטרנטית?
    6. מה התשואה הצפויה מחנות אינטרנטית?

    *אם יש נושאים נוספים שמעניינים אתכם, השאירו לנו תגובה ונתייחס גם לשאלתכם.

    1. מה זה השקעה בחנות אינטרנטית?

    לרוב, כאשר מציעים לכם להשקיע בחנות אינטרנטית, מציעים לכם לרכוש חנות אינטרנטית שכבר פעילה ועם מכירות כלשהן. כאשר מציעים לכם לרכוש חנות אינטרנטית ללא מכירות ואו להקים לכם חנות שיכול למכור בפוטנציאל, זה אינו חנות להשקעה אלא אתר אינטרנט חסר ערך בפני עצמו.

    כל המהות בהשקעה בחנות אינטרנטית הנה לבצע רכישה של נכס שכבר יוצר רווחים נאים ואשר מצדיק את התג מחיר המבוקש. גם כאשר רוכשים חנות אינטרנטית עם מכירות בפועל, יש לבדוק היטב מה טיב המכירות ומקורן (לעתים, אלו מניפולציות והמכירות צונחות מיד עם ביצוע ההשקעה).

    2. סוגי חנויות אינטרנטיות להשקעה:

    באינטרנט יש מגוון רחב של פלטפורמות מכירה. חלקן בקוד פתוח (בבעלות בעל החנות) וחלקן בקוד סגור (בבעלות חלקית או מלאה של בעל הפלטפורמה). מערכת חנות להשקעה אינה חייבת להיות בבעלות המשקיע, אך יש לקחת בחשבון שככל שיש לכם יותר שליטה על ההשקעה, כך רף הסיכון בהשקעה קטן בהתאמה.

    להלן סוגי החנויות להשקעה:

    • חנויות עצמאיות המוכרות ישירות ללקוח.
    • חנויות עצמאיות המתווכות מכירות ללקוח. (דרופשיפינג).
    • חנויות ממותגות בפלטפורמות מכירה (איביי, אמזון, אטסי)

    מותג חזק בפלטפורמת מכירות כדוגמת אמזון יכולה למכור בסכומים ניכרים ואף באופן ישיר מהיצרן בסין לרוכש בארה"ב או בישראל. באותה מידה, אתר עצמאי יכול לנתב רוכשים לאתרי חברות אחרות בכדי לזכות בעמלת תיווך של אחוזים מהעסקאות דרכה.

    איזה סוג חנות עדיפה? כל התשובות נכונות! כלומר, בכל החנויות ניתן להרוויח ולכן יש לבדוק את החנות המוצעת לגופה.

    3. מורכבויות בניהול חנויות אינטרנטיות:

    רכישת חנות אינטרנטית להשקעה זה אחלה אפשרות ליצירת תשואה גבוה. אך, חשוב להבין שללא ניהול עקבי ומקצועי של החנות האינטרנטית, היא עלולה לצנוח ולאבד מומנטום ואף להפסיק למכור בכלל. כן, המכירות באינטרנט תלויות בשיווק מתמשך הכולל:

    • קידום אורגני של מוצרי החנות באינטרנט.
    • קידום ממומן של מוצרי החנות באינטרנט.
    • עדכון מלאים/מחירים להישארות תחרותיים.
    • שירות לקוחות ושמירה על ביקורות חיוביות.
    • עמידה בתנאים/חוקים של הרשת/פלטפורמה.

    נכסים אינטרנטיים אינם כמו נדל"ן המשביח עצמו עצמאית. ניהול חנות אינטרנטית להשקעה דורשת לא מעט זמן עבודה מידי חודש ואו תשלום לחברה מקצועית שתעשה זאת עבורכם.

    4. איך בודקים היתכנות כלכלית להשקעה בחנות אינטרנטית?

    כאשר מקבלים החלטה על השקעה בחנות אינטרנטית, צריך להבין שלכל חנות ברשת יש "רגליים", נקודת חוזק אשר מייצרות את המכירות בפועל. כך לדוגמה, ישנם חנויות אינטרנטיות אשר מזרימות מספר רב של רוכשים ורוכשות מהרשתות החברתיות ובחנויות אחרות מזרימים רוכשים ורוכשות מחיפושים אורגניים במנועי החיפוש.

    התפקיד שלנו לבדוק היטב – מה הן מקורות התנועה והמכירות של החנות שאנו מעוניינים לרכוש להשקעה. נעשה זאת על ידי בקשת גישות צפיה בחשבונות האנליטיקס (סטטיסטיקה) הפנימיים והחיצוניים של האתר בכדי שנוכל ללמוד על מידת היציבות העתידית של החנות ולצפות האם יש סיכון לאיבוד מקורות תנועה ואו פוטנציאל השבחה על ידי הוספת מקורות תנועה?

    את הבדיקות הללו יש לבצע על ידי אנשי מקצוע המתמחים בניהול אתרים ומערכות ולא על ידי החברה שמציעה את החנות למכירה ואו על ידי גורם לא מקצועי/אמין אחר. זאת בעיקר כי חשוב לזכור שיש סיבה למכירת החנות האינטרנטית. אם זו הזדמנות כה טובה, צריכים להיות סיבות טובות מאוד למוכר להציע את החנות שלו למכירה.

    5. כמה עולה להשקיע בחנות אינטרנטית?

    וואו, שאלה טובה! השקעה בחנות אינטרנטית יכולה לנוע מאלפי דולרים בודדים ועד מיליונים. כך לדוגמה, רבים קונים חנויות אינטרנט מוכנות באמזון בכמה אלפי דולרים ואילו קבוצת גולף רכשה את החנות של עדיקה במיליוני שקלים. ההבדל טמון כמובן בפוטנציאל של החנות ובתשתית מאחורי הקלעים.

    כלומר, לעתים קרובות, רכישת חנות אינטרנטית דומה לרכישת עסק לכל דבר ועניין. יש ייצור, תפעול, שילוח ושירות לקוחות. משקיעים קטנים ובינוניים יעדיפו לרוב לרכוש חנויות אינטרנטיות אשר אינם כוללות תשתית מאחורי הקלעים אלא בעיקר תיווך עסקאות ישיר או עקיף ואשר מאפשר להם להרוויח סכומים נאים במינימום סיכון.

    מאחר וניהול חנות אינטרנטית דורש משאבים רבים שיש לחשב טרם השקעה בפועל בחנות האינטרנטית, יש לחשב את גובה ההשקעה לפי שנה קדימה. כלומר, עלות רכישת החנות + עלויות התפעול למשך שנה. זאת, בכדי לחשב נכונה את הפוטנציאל הגלום בהשקעה.

    6.מה התשואה הצפויה מחנות אינטרנטית?

    שאלת מיליון הדולר! 🙂 וכפי שאתם מתארים לעצמכם, הנתון ישתנה מאתר לאתר. אך בכל זאת יש 2 נקודות שנרצה לגעת בהם במענה לשאלה זו:

    1. סיכון לעומת הזדמנות בהשקעה.
    2. אחוז התשואה ביחס להשקעה.

    השקעות באינטרנט נחשבות למסוכנות למדי. יותר מידי משתנים אינם בשליטתנו. עדכונים באלגוריתם של מנועי חיפוש או רשתות חברתיות עלולות לגרום לאתר להיעלם כליל ואו לזנק קדימה. מאחר ואנו לא יודעים בהכרח איך האלגוריתם פועל, אנו נתונים לחסדי גורם זר וזה הופך את ההשקעה לבעלת מרכיבי סיכון מוגברים.

    כגודל הסיכון, כך גם גודל ההזדמנות. חנויות אינטרנטיות שמצליחות לתפוס יכולות למכור מספר רב של מוצרים וליצור רווחים שרק ניתן לחלום עליהם. אנו מכירים מגוף ראשון בעלי חנויות (עסקים, לא משקיעים) המוכרים דרך האינטרנט במיליוני דולרים בתקופת הקריסמס בלבד. כאשר מחזור המכירות עומד על עשרות מליונים בשנה.

    כדי שיהיה משתלם להשקיע בחנות אינטרנטית, עליכם לצפות לתשואה ראלית של עשרות אחוזים בשנה. כלומר, אם אין צפי מבוסס על הכנסות קיימות בגובה 20%+, עדיף לוותר על ההשקעה.

    לסיכום,

    כותב מאמר זה עוסק בניהול אתרים עובד מן המניין בחברת WEmanage. החברה לא מציעה השקעות בחנויות אינטרנט ולכן אין לנו אינטרס בנושא ואין לנו בעיה להציג את אפיק זה כהווייתו וללא שקרים/מריחת האמת. לכן, אם אתם שוקלים לבצע השקעה בחנות אינטרנטית, הרגישו חופשיים להתייעץ איתנו בנושא ואו לשכור את שירותינו לסיוע באיתור חנויות בעלות פוטנציאל אמיתי להשקעה. בהצלחה!

    1 thoughts on “השקעה בחנות אינטרנטית – מציעים לכם לרכוש חנות וירטואלית? קראו מאמר זה!

    1. מושי says:

      שלום מר ישראל,
      הציעו לי לרכוש חנות ווירטאלית כל שהיא דרך איזה חברה ואני רוצה לשמוע חוות דעת,
      אשמח אם תוכלו לחזור אלי בהקדם.
      תודה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן