fbpx

בשנת 2019 זה קרה סוף סוף, היקף השימוש במכשירים סלולריים עקף את היקף השימוש במחשבים נייחים. זהו לא נתון מובן מאליו מאחר ורבים מאוד עובדים על מחשב למחייתם ורגילים לעשות בו שימוש יום יומי. הטלפונים החכמים שמתפקדים בפועל כמחשבים לכל דבר ועניין שינו את אופי ההתנהגות של הגולשים והתוצאות בהמשך המאמר..

חשיבות התאמת אתר למכשירי סלולר

לפני שאנחנו מתחילים בחפירה ארוכה אודות החשיבות בחשיבה מחודשת אודות ההתאמה של האתר שלנו למכשירי סלולר, בואו נכיר מעט נתונים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • 502% צמיחה בשימוש במכשירי סלולר באינטרנט משנת 2011.
    • 50% מהצפיה בוידאו ברשת נעשית במכשירי סלולר.
    • 76% עונים למיילים וגולשים במכשירי סלולר בזמן צפיה בטלויזיה.
    • 52% מהתעבורה באינטרנט מקורה במכשירים סלולריים.
    • 40% מהגולשים מבצעים חיפושים אך ורק במכשירים סלולריים.
    • 45% מהמכירות באינטרנט מבוצעות דרך מכשירים סלולריים.

    אלו נתונים בינלאומיים, אנחנו הישראלים מובילים את העולם בשימוש המקוון במכשירים סלולריים. כחברת ניהול אתרים אנו נחשפים להרבה מידע פנים והנתונים שאנו רואים הם בין 70%-80% מהגולשים שמקורן במכשירים סלולריים..

    כלומר, כבר כיום, מומלץ לתכנן אתרי אינטרנט עבור הגולשים הסלולריים על פני הגולשים מהמחשבים השולחניים (תלוי בענף של העסק כמובן..)

    סבבה, הבנו, אבל מה זה אומר להתאים אתר אינטרנט למכשירים סלולריים? על כך כעת,

    איך מתאימים אתר קיים לסלולרי?

    כדי להתאים אתר אינטרנט לשימוש אופטימלי במכשירים סלולריים, יש 2 דרכים עיקריות:

    1. הפיכת האתר לרספונסיבי (מותאם מסך).
    2. פיתוח אתר מותאם למכשירי סלולר.

    בשיטה הראשונה, אנו בעצם ממירים את המידות של האתר מפיקסלים לאחוזים ככה שהיחסיות בין חלקי האתר נשמרת בכל מסך ומסך. כמו כן, מוודאים שהחלקים של האתר מסתדרים בצורה נכונה בעת גלישה במכשירי הסלולר.

    בשיטה השניה, אנו בעצם בונים אתר נוסף אשר מתחבר לאתר הראשי אך מפותח בצורה אפליקטיבית לנוחות מקסימלית במכשירים סלולריים. החיסרון בשיטה זו היא שלעתים מדובר באתר מצומצם למדי והערך לגולשים נמוך במעט מהשיטה הראשונה.

    מה מבין האפשרויות אנו נבחר? ובכן זה משתנה מאתר לאתר בהתאם לטיב העסק ולקוחותיו. ישנם עסקים אשר יכולים להעניק שירות מלא באמצעות אתר אפליקטיבי מינימלי וישנם עסקים שאינם יכולים להסתפק בכך ויעדיפו לספק את האתר המלא לגולשים.

    מה קורה אם לא מתאימים אתר למובייל?

    כלום לא קורה. האתר ימשיך לפעול כסדרו. אבל המתחרים שיציגו אתרים מותאמים צפויים לעקוף את האתר הלא מותאם בכל אותן חיפושים שנעשים ממכשירים סלולריים. מנועי החיפוש שואפים להציג לגולשים את התוצאות הטובות ביותר בהתאם לחיפוש ולמכשיר ממנו הם גולשים.

    במידה והאתר אינו נועד למטרות שיווק אלא שירות בלבד, אין צורך להשקיע יותר מידי בהתאמות. לעומת זאת אם האתר משמש לצורכי פרסום ברשת (גוגל אורגני או גוגל ממומן) הרי שקריטי להשקיע כל שיידרש בכדי להתאים את האתר ולהבטיח ערך מקסימילי לגולשים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן