fbpx

קידום אורגני הנו אחד משיטות השיווק המשתלמות ביותר באינטרנט. כאשר אנו בוחנים את יעילות שיטות השיווק באינטרנט, כמעט תמיד נזהה שהקידום האורגני מוביל ביחס בין השקעה לתמורה (עלות ליד/רכישה נמוך). אבל, בשונה מיתר שיטות השיווק, בשיטה זו אנו נדרשים לגלות סבלנות רבה ולהבין שמדובר בתהליך ארוך ומורכב למדי.

קידום אורגני – זמן לתוצאות

אחד מחוקי האינטרנט הנו "חוק האינסטנט". כלומר, כולם רוצים הכל ומיד. מסיבה זו, זה די משעשע שדווקא הקידום האורגני שדורש סבלנות רבה מוביל את מרבית בעלי האתרים באינטרנט.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    תרבות האינסטנט גם גורמת לבעלי אתרים רבים לגלות מעט מאוד סבלנות למקדם האתרים שלהם. הם לוחצים ושואלים שאלות רבות אשר מעידות על חוסר אמון במקדם האתרים שלהם ואו אפילו בשיטה כולה.

    הסיבה היא כמובן שאין הלימה בין הבטחות מעניק השירות ובין הציפיות של מזמין השירות. כאשר משתנה הזמן הנו המורכב מכולן ועל כך ננסה לענות במאמר זה.

    כמה זמן עד שאראה תוצאות מקידום אורגני?

    שאלה מעולה! ובכן כדי לענות על שאלה זו, אנו רוצים שתחשבו לרגע על שדה ובו מגדלים תבואה, החקלאי נדרש לבחור אילו גידולים ברצונו לגדל ולאחר מכן הוא יעשה תהליך זריעה, טיפול בשדה ורק לאחר זמן רב כאשר הגידולים הבשילו שהוא יקצור את התבואה ויהנה מעמלו.

    כמו שחקלאי אינו מצפה לראות תוצאות מיד עם זריעת הגידולים, כך גם בקידום אורגני מגוכח לחשוב שנראה תוצאות מידיות.

    כמו שחקלאי אינו יכול לחשוב שניתן לקצור כל גידול בפרק זמן זהה, כך גם בקידום אורגני מגוכח לחשוב שנראה תוצאות זהות בפרקי זמן זהים בין אתרי אינטרנט שונים.

    למרות האמור, נהוג לקבוע פרק זמן כבסיס לתחילת קצירת הפירות על ההשקעה הרבה ועל כך נרחיב כעת.

    כמה זמן לוקח לקדם אורגנית אתר תדמיתי?

    אתרי תדמית נוטים להיות בעלי מעט מאוד עמודים. אתר תדמית ממוצע יכיל כמה עשרות עמודים בלבד ולכן יש הרבה פחות חומר גלם לקידום (שדה קטן למדי).

    בכדי לקדם אתר תדמיתי דל בתוכן בצורה אורגנית, עלינו לשלב שני שיטות עבודה:

    1. ניהול בלוג פעיל – יצירת תכנים מגוונים שאינם עמודי שירות מכירתיים.
    2. רכש מדיה/קישורים – בניית קישורים המעידים על איכות ורלוונטיות האתר.

    גם אז, מדובר בתהליך ארוך למדי המושפע בעיקר מרמת התחרות בענף ואטרקטיביות השירות של האתר המקודם.

    טווח זמן סביר לקידום אורגני: 8-10 חודשי עבודה.

    כמובן שהעבודה לא באמת מסתיימת לאחר תקופה זו אלא שמתחילים להרגיש את השפעתה.

    כמה זמן לוקח לקדם אורגנית אתר מכירתי?

    אתרי מכירות נוטים להיות מרובי עמודים. אתר מכירות ממוצע יכיל כמה מאות עמודים בשלביו הראשונים ולכן יש לנו הרבה מאוד חומר גלם לקידום (שדה גדול למדי).

    אתרי מכירות אמנם כוללים עמודים רבים אך במקרים רבים הם מציעים את אותן המוצרים שיתר המתחרים בשוק מציגים באתר שלהם. לכן, עלינו לשלב שני שיטות עבודה:

    1. השבחת עמודי המוצרים – שיפור בתוכן עמודי המוצרים וערכי הקידום שלהם.
    2. שיפור חוויית השימוש – הענקת חוויית שימוש טובה משל יתר המתחרים ברשת.

    כאשר אנו מצליחים להציג את המוצרים בצורה טובה ונעימה יותר מיתר המתחרים, יש לנו צ'אנס אמיתי להצליח לקדם חלק מהמוצרים הישר לראש תוצאות החיפוש.

    טווח זמן סביר לקידום אורגני: 6-8 חודשי עבודה.

    מאחר ותחלופת המוצרים יכולה להיות גבוהה למדי, יש לוודא שמטפלים גם במוצרים שאזלו מהמלאי בזהירות הראויה.

    האם יש דרך לזרז תהליכים?

    בפשטות, לא. זה נכון שיש לא מעט טריקים המכונים "כובע שחור" אשר נוגדים את מדיניות מנועי החיפוש. אך אנו לא עושים שימוש בטריקים אלו כי הם תמיד מכים בנו חזרה במוקדם או במאוחר.

    לפעמים פשוט צריך לתת לזמן לעשות את שלו. מנועי החיפוש לא פשוט כך סומכים על אתר אינטרנט חדש, עדיף לעבור תהליך מסודר ולצמוח בצורה איטית אך בטוחה וקבועה וכך אנו פועלים.

    לסיכום,

    זהו זה מה שיש לנו להגיד לכם בפוסט זה. קחו אוויר, האמינו במקדם האתרים שלכם (מומלץ גם להתייעץ עם מנהל האתרים שלכם..) ותנו לאיש המקצוע לעשות את שלו. אם התמזל מזלכם ובחרתם במקדם אתרים מקצועי, תראו תחילת תוצאות במהירות רבה למדי.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן