fbpx

אז נתקעתם עם סחורה רבה, אחד הדרכים לחסל מלאי גדול של סחורה הנו באמצעות חנות האינטרנט. אך איך עושים זאת? איך ניתן למכור מאות ואף אלפי פריטים מבוקשים בתוך זמן קצר? במאמר זה נסביר בקצרה על הלוגיקה של האינטרנט והיכולת שלכם להעיף סחורה בזמן קצר במיוחד.

חיסול מלאי בחנות האינטרנטית

אחד מכללי האצבע לחיסול מלאי של מוצרים בחנויות אינטרנטיות הנו המחיר. כלומר, במידה ואתם רוצים למכור מוצרים ומהר עליכם להגדיר את העלות המינימלית בה אתם יכולים למכור את המוצרים ללא הפסד גדול מידי עבור העסק אך יש לקחת בחשבון גם עלויות אחסון/שילוח/תפעול ועוד כחלק משקלול המחירים המוצעים לצרכן. במילים אחרות במידה והאחסון של המוצרים עולה לכם כסף רב, ייתכן ותבחרו למכור מוצרים אף במחיר הפסד וזאת כדי להגיע לקהלים חדשים ולפנות את המחסן מסחורה שעומדת זמן רב מידי על המדפים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מאחר ובאינטרנט, 90% מהיכולת למכור נמדדת במחיר שאנו מציעים, הרי שלמחיר הנקבע יש משמעות אדירה על היכולת שלנו לבצע את המכירות און ליין בהצלחה. לאחר שהצלחנו להגדיר את עלויות המינימום שלנו, ניתן לצאת לפעילות אופרטיבית אשר מטרתה להגיע לקהל רחב ככל האפשר ולהציע את המוצר שלנו לכל מי שמתעניין בו.

    • סיכום חלק זה: הציעו מחיר נמוך ככל האפשר!

    מהו מלאי עומד שכדאי לחסל?

    לכל חנות יש מוצרים שמובילים את המכירות ואחראים גם למרבית הרווחים בפעילות המקוונת. לעומת זאת, ישנם מוצרים אשר פשוט לא זוכים לביקוש ובמצבים אלו הסחורה תופסת מקום, ערך מהמחזור הכספי וכמובן אט אט יוצאת מהאופנה או מביקוש של צרכנים. (בגדים לא אופנתיים, גאדג'טים לא עדכניים ועוד).

    לבעל החנות יש שני אפשרויות. הראשונה, להמתין עם הסחורה בתקווה שיימכרו בהצלחה אך יש חשש שהם לא ימכרו כלל לאחר זמן וייזרקו לפח. השניה, להעיף את הסחורה במהירות הגדולה ביותר גם כאשר הרווחיות נמוכה או אפילו הפסד קטן על המוצרים אך לא איבוד ערך מוחלט.

    למוצרים אלו אנו קוראים "מלאי עומד" או "עודפים" ולעסקים רבים יש רצון עז להיפטר מהם ובהחלט ניתן לעשות זאת!

    איך מחסלים את המלאי בחנות האינטרנטית בפועל?

    מאחר והגולשים אינם יודעים על כך שאנו מציעים מוצר מבוקש במחיר שובר שוק, לא מספיק להציע קופון או הנחה גורפת למבקרים שנמצאים בחנות. עלינו לצאת עם המבצעים הללו החוצה לכמה שיותר אתרים ומקורות חיצוניים.

    הדרך הטובה ביותר לחסל מלאי מוצרים און ליין במהירות הנה על ידי שילוב של פרסום ממוקד מכירות יחד עם שיתופי פעולה ברחבי הרשת, להלן חלק מהפעולות שנבצע:

    • פרסום עם גוגל שופינג (מוצרים בתוצאות החיפוש בגוגל).
    • פרסום בקטלוג פייסבוק (תצוגת מוצרים הישר באינסטגרם ובפייסבוק).
    • שיתוף פעולה עם אתרי מסחר גדולים כדוגמת וואלה שופס או עזריאלי.קום.
    • שיתוף פעולה עם אתרי קופונים כדוגמת גרופון (גרו) או ביג דיל של ידיעות אחרונות.
    • תצוגת המוצרים באתרי השוואת מחירים כדוגמת zap או ret.

    אלו רק חלק מהמאמצים שנשקיע כדי להעיף סחורה עומדת ובמהירות שיא. בשילוב נכון של כל הפעולות המוזכרות מעלה, ניתן למכור סחורה שהביקוש לה נמוך במיוחד ביום יום אך במחיר הנכון הסחורה נחטפת על ידי ציידי מציאות ורוכשים שאוהבים לנצח את המערכת.

    לסיכום,

    אם יש לכם מוצרים שאינם נמכרים זה זמן רב, כדאי מאוד לזהות אותם ולרכז אותם יחד לשם הפקת קמפיין חיסול מלאי וכך המיקוד של העסק יעבור חזרה למוצרים הרווחיים ולמוצרים העדכניים שיתווספו לחנות און ליין מיד לאחר מכן.

    במידה ואתם לא יודעים איך עושים זאת ורוצים שחברה מקצועית תעשה זאת עבורכם, הרי שאנו חברת ניהול אתרים שמתמחה בין היתר בפעולות מאין אלו ונשמח לעמוד לרשותכם בשוטף ובחירום. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן