fbpx

גם בעלי עסקים מנוסים יכולים לטעות כאשר הם מקבלים החלטות בתחומים בהם אינם שולטים כהלכה. כך גם בעלי עסקים רבים טועים ומפתחים את החנות האינטרנטית שלהם על מערכות לא מותאמות ואו על מערכות בקוד סגור (שכירות של מערכת ניהול). עם התגלות הטעות רבים מנסים לעבור למערכת ניהול אחרת אך מוצאים עצמם לכודים מאחר ועלויות המעבר גבוהות מידי. במאמר זה אנו מנסים להציג פתרון למקרים אלו בדיוק.

ייצוא/ייבוא מוצרים בין מערכות חנות אינטרנטית

להלן סיפור נפוץ למדי:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בעל עסק מנהל חנות בהצלחה רבה וזוכה לרווחים נאים. אבל, כואב לו שהמתחרים "מרוויחים" כסף באינטרנט בעוד הוא נותר מאחור ולא זוכה לדריסת רגל בשוק המקוון. עם תחושת פספוס, הוא מבצע סקר שוק ובוחר בשירותי חברה המעניקה מערכת לניהול חנויות אינטרנט.

    בתחילה, הכל נחמד וטוב, והוא מעלה עוד ועוד מוצרים לחנות האינטרנטית ואפילו מתחיל למכור. אבל, עם הזמן משהו מתחיל לחרוק, העלויות מאמירות עם כל מוצר חדש באתר, השירות לא משהו, כל בקשה פשוטה מלווה בדרישות נוספות לתשלומים ובכלל מתברר למפרע שהוא בחר את המערכת הלא נכונה עבור החנות שלו..

    אבל יש בעיה לא קטנה, כעת להעביר מאות ואו אלפי מוצרים למערכת אחרת נראה כבלתי אפשרי. במילים אחרות, אותו בעל עסק הפך לשבוי של החברה שמשכירה לו את המערכת ועליו לשלם עוד ועוד כספים עבור שירות גרוע וערך נמוך בעוד המתחרים מתקדמים הלאה ומותירים אותו מרחוק..

    סיפור זה נשמע לכם מוכר?! בואו נמשיך,

    ובכן, לא בטוח שאתם באמת לכודים במערכת בה אתם משתמשים. יש פתרונות להעברה גורפת של אתרי אינטרנט בין מערכות שונות ואף במהירות רבה למדי. זאת על ידי שימוש נבון ביכולות הייבוא והייצוא של מערכות ניהול התוכן השונות..

    איך עוברים בין מערכת חנות אחת לאחרת?

    לכל מערכת ניהול חנויות יש אפשרויות ייבוא ולייצוא!! זאת בכדי שניתן יהיה לממשק את המערכת לקופות ואו למקורות חיצוניים נוספים. מעבר לכך, ישנם משתמשים שמעדיפים לנהל את האתר שלהם באמצעות אקסל ואין מערכת שאינה תומכת בכך.

    כאשר אנו רוצים לעבור ממערכת אחת לאחרת, אנו צריכים לנצל פרצה זו ולשלוף את כל! המידע החשוב לנו מהאתר ולהעבירו למערכת אחרת במהירות. אז כן, זה אפשרי לעבור בין מערכות ניהול של חנויות.

    אבל תכלס, איך עושים זאת?!

    זה אולי נשמע פשוט אבל זו משימה שמעטים יודעים לבצע בהצלחה. מדובר בתהליך עדין ואפילו כירורגי וזאת משום שמספיקה טעות קטנה במיוחד בכדי לגרום לכך שכל העבודה תרד לטמיון.

    נסביר,

    לכל מערכת ניהול יש מאין מחסן עם מדפים רבים שמסודרים בשורות ועמודות (בדומה לאיקאה..) ובמחסן זה מערכת הניהול מאחסנת את כל המידע שמופיע באתר. כאשר אנו בוחרים לייצא מוצרים מחנות אינטרנטית אנו נקבל קובץ אקסל המסודר לפי איך שמפתחי המערכת תכננו אותה.

    המערכת החדשה אליה תעברו כבר צפויה להיות מסודרת בצורה שונה לגמרי ולכן כאשר נרצה לייבא אליה מוצרים לא יהיה התאמה בין קובץ הייצוא ובין תנאי הייבוא ויהיה עלינו לבצע הצלבה בין עמודות ושורות שונות ולהגיד למערכת הקולטת מה יש בכל עמודה ושורה בצורה מדויקת במאת האחוזים.

    איש מקצוע מנוסה שמבין איך בנויים מסדי נתונים ויודע איך להצליב את המידע הרב בין המערכות השונות יכול לרוב לבצע מיגרציה מלאה ומדויקת של כלל המוצרים בחנות (גם כאשר יש אלפים רבים..) בתוך זמן קצר למדי – אך יש לקחת בחשבון שמדובר ברמת מיומנות גבוהה ולכן שכר נאה בצידה.

    האם המעבר בין המערכות יהיה במבנה זהה?

    בוודאי שלא. התוכן אכן יעבור במדויק. אך מבנה האתר והקישורים, אופן סידור המוצרים בקטגוריות ועוד שלל רכיבים שונים ישתנו אף הם. כלומר, מומלץ לפתח קודם כל את המבנה של האתר החדש כך שיעניק לנו ולגולשים ערך רב יותר בטרם נצא לדרך לייצוא וייבוא של המוצרים הרבים בין המערכות.

    כמו כן, אם חשוב לנו ליהנות מהקידום האורגני שנעשה עבורנו בעבר, יהיה עלינו לבצע הפניות 301 בין הכתובות הישנות לכתובות החדשות כמו גם לייצא ולייבא גם את ערכי המטה דאטה בין האתרים וזה לצערנו לא תמיד מתאפשר כהלכה.

    כמו כל שינוי בחיים (מעבר דירה/נישואין/משפחה) לא מדובר בתהליך קל. לכן, מומלץ להצטייד באיש מקצוע עליו אתם סומכים ובהרבה מאוד סבלנות כי צפוי לכם מסע ארוך לעבור.

    רוצים שאנחנו נלווה אתכם במסע זה? מעוניינים לעבור בין מערכות ניהול תוכן בצורה החלקה ביותר? אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו להתייעצות בנושא ואו לשם טיפול במעבר שלכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן