fbpx

אחד המשימות הקשות ביותר עבור כל עסק הנו הגדרת היעדים, אך בעוד הגדרת יעדים להצלחת העסק די ברורים לכולם (צמיחה/הכנסות/התחזקות מותג..) לא רבים יודעים איך לקבוע יעדים ראליים עבור האתר אינטרנט שלהם. כידוע, אתר אינטרנט הנו כלי שיווקי רב משמעות לכל עסק, לכן קריטי לקבוע יעדים להשגה שיחשבו כהצלחה.

קביעת יעדים לאתר אינטרנט

כפי שהעסק שלכם נלחם בזירה תחרותית על לבם של הלקוחות, כך גם אתר האינטרנט שלכם נדרש להתחרות מול מספר רב של מתחרים בכל עת על לבם של הגולשים. מסיבה זו, בעלי עסקים משקיעים כסף בקידום אורגני, קידום ממומן, שירותי ניהול אתרים, ניהול הפעילות ברשתות החברתיות ועוד. אבל, כמו בכל הוצאה אחרת, גם בעלויות שיווק האתר חייב להיות כדאיות כלכלית (רווח על ההשקעה) אחרת אנו מפספסים את המטרה ואיננו משקיעים את כספנו בצורה נבונה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי לדעת האם כספינו אכן מושקע בצורה נכונה ומניב פירות, עלינו בראש ובראשונה לקבוע יעדים עבור האתר ולקבוע אילו מהם ייחשבו בעינינו כהצלחה. רק כך, נוכל אחת לתקופה לבצע בדיקה מהימנה ולהחליט עם אפיק שיווקי זה מניב את התוצאות הרצויות או שמה עלינו להשקיע את כספינו בשיטות שיווק חלופיות.

    בואו נדבר קצרה אודות סוגי היעדים לאתרים,

    מה הם יעדים לאתר אינטרנט?

    לכל עסק סט יעדים שונה. חלק מהעסקים רואים שנים רבות קדימה (בעלי כיסים עמוקים) ומתכננים אסטרטגיה מרובת שלבים בפריסה רחבה. חלק מהעסקים רואים ממש לימים הקרובים (עסקים שמתגלגלים/עצמאיים) ונדרשים לראות תוצאות מהירות אף ללא אסטרטגיה מובנית ואו מתוכננת מראש. אך, בשני סוגי העסקים ישנם שחייבים להכיר:

    • קליטת X שיחות טלפון שמקורם באתר אינטרנט ובשיווק הממומן.
    • קליטת X פניות דרך יצירת קשר באתר ואו בעמודי הנחיתה.
    • גידול בתהודה/מיתוג על ידי זיהוי גידול בחיפושים מבוססי מותג.
    • גידול בתנועה אל האתר ובתוכו ביחס לחודשים/שנים קודמות.
    • העברת מסר החברה בצורה טובה למתעניינים בשירותיה.

    לא פשוט למדוד המרות (הגשמת יעדים), אך בחלקם ניתן לעשות זאת בצורה קבועה ואף אוטומטית אחת לחודש כדי לבדוק שהנתונים במגמת עליה. בעסקים קטנים, עיקר המיקוד יהיה סביב שני היעדים הראשונים ברשימה, כלומר יעדים אופרטיביים. בעסקים גדולים, עיקר המיקוד יהיה סביב שלושת היעדים האחרונים ברשימה וזאת מתוך ראיה רחבה יותר והגשמת גאנט משימות ארוך טווח.

    איך קובעים יעדים ראליים לאתר אינטרנט?

    זו לא חכמה להגיד שאתם רוצים להשיג יעדים, כדי להשיג יעדים, יש לקבוע אותם לראשונה ולעשות כל מאמץ כדי להגשים אותם בהמשך. כדי לקבוע יעדים ראליים עבור אתר האינטרנט התדמיתי של העסק, יש צורך בהתייעצות עם יועץ אינטרנט אשר ידע לבדוק את מצבכם העדכני, את תקציבי השיווק שעומדים לרשותכם, את נפח החיפוש של הגולשים ברשת, את המתחרים וביצועיהם ולבסוף לקבוע עבורכם מהו היעד הנכון והראלי שניתן להשיג על פני פרקי זמן שונים. כך, שלאחר שתשיגו יעד ראשון, תמשיכו הלאה הישר ליעד השני והשלישי ותגבירו קצב כל הזמן.

    במקרים רבים, יעדים יקבעו על בסיס נפח החיפושים החודשי של השירות שאתם מציעים בהלימה לגובה התקציב שאתם יכולים להשקיע על קידום ממומן/אורגני. כך לדוגמה, אם מחפשים את השירות שלכם 500 גולשים בחודש ועלות קליק עומדת על 3 ש"ח בממוצע, הרי שעליכם להקצות תקציב מתאים לקליקים אלו (1,500 ש"ח) ולאחר מכן תקציב נוסף לרדיפה אחר גולשים אלו לכל אשר יפנו ברשת במה שקרוי "שיווק מחדש" (500 ש"ח), לבסוף עליכם להפיק מתקציב זה את מספר היעדים הגבוהה ביותר ובהתאמה לנקבע מראש טרם יציאה לדרך.

    חשוב לזכור! אין חכמה להזין את האתר במספר רב של משתמשים אקראיים, יש חכמה בהזנת האתר בגולשים שבאמת מחפשים את השירות שלכם וששווה להשקיע עליהם כסף רב בשיווק ממוקד. כך לדוגמה, פרסום רחב מידי עלול לגרום לחוסר איזון וקושי אמיתי בהגשמת היעדים שהוגדרו מעלה.

    לסיכום,

    רוב האתרים ברשת מתנהלים ללא יעדים וללא הצלחות. כדי להצליח לנצח את השוק ולהקנות לעסק כלי שיווקי רב עצמה שעובד בשבילכם כל הזמן, יש להגדיר כלי זה ולקבוע את גבולות הגזרה שיאלצו אתכם לשפר עמדות כל הזמן עד לזיהוי המתכון המנצח ודבקות עמו עד להשלמת יעד אחר יעד בהצלחה.
    רוצים עזרה בכך? מעוניינים שאנו נעזור לכם להגדיר או להגשים יעדים באתר? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן