fbpx

לקוחות חדשים שואלים אותנו תדיר כמה כסף עליהם להוציא מידי חודש על שיווק און ליין? אנו כמובן נותנים להם תשובות בהתאמה להיקף פעילותם ותחום עיסוקם (מותאם למידת התחרות והרווחיות). אך במאמר זה ננסה להציג חלק מהשיקולים בהקצאת תקציב פרסום לאתר תדמית ומכירות.

כמה להשקיע בפרסום ברשת?

נפתח במענה על שאלת ביניים, לא. אין בהכרח קשר בין גובהה ההשקעה בפרסום לבין התוצאה בפועל. כלומר, העובדה שאתם שופכים כסף רב על פרסום אינה בהכרח מעידה על כך שהגולשים יפנו דווקא אליכם. נסביר, כלי הפרסום ברשת (גוגל, פייסבוק, טאבולה, אווטבריין ואחרים) מעניקים לנו יכולות מיקוד שאין בעולם הפיזי ונדרש להשתמש בהם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר אנו מפרסמים בעולם הפיזי דרך עיתון, רדיו או טלוויזיה אנו פונים לקהל הרחב ללא מיקוד. לעומת זאת, בפרסום מקוון אנו נגיע למחפשי השירות ואו לקהלים מותאמים למוצר שלנו ובמדויק. לכן, במידה ונשפוך כסף רב לא בהכרח נראה תוצאות טובות יותר מאשר שימוש בתקציב מוגבל אך מנוהל כהלכה כך שהכסף מושקע דווקא בזמן ולקהל הנכון ביותר עבור העסק שלכם.

    הבנתי, עכשיו כמה כסף כדאי לי להשקיע?

    ובכן, כדי לענות על שאלה זו, יש לחלק בין אתרי תדמית ובין אתרי מכירות,

    תקציב ראוי לשיווק אתר תדמית:

    במרבית הפעמים, אתרי תדמית מייצגים עסקי שירותים ואו חברות ותאגידים המעניקים מידע ושירות לציבור. מאחר וכך, כמעט תמיד מומלץ להשקיע את מירב התקציב על קידום אורגני וקידום ממומן בתוצאות החיפוש (הקהל הנכון, בעת חיפוש השירות או שם המותג) לאחר מכן לרדוף אחריהם עם שיווק מחדש גם ברחבי הרשת וברשתות החברתיות.

    תקציב שיווק חייב לכלול את עלות אנשי המקצוע ואת תקציבי הפרסום גם יחד. במרבית המקרים יידרש תקציב בגובה: 5,500 ש"ח לחודש כדי לכסות את מלוא ההוצאות יחד (3,000 על אנשי מקצוע, 2,500 על תקציבי פרסום – 1,500 למנועי החיפוש, 1,000 לרשתות חברתיות). אך, ישנם מקרים בהם אנו פונים לנתח שוק משמעותי ואו עוסקים במקצוע מאוד תחרותי ובמקרים אלו עלויות השיווק מכפילות ואף משולשות בפועל ויש לבדוק כל מקרה לגופו.

    תקציב ראוי לשיווק אתר מכירות:

    אתרי מכירות לרוב מציעים מוצרים חזותיים ולכן כמעט תמיד נראה תוצאות טובות יותר בשיווק ברשתות החברתיות מאחר ומוצרים הנמכרים ברשת הן רצונות ולא צרכים ממשיים שאנשים מחפשים. בעזרת רשתות חברתיות ניתן להגיע לקהל רוכשים אימפולסיבי ולבצע עסקאות רבות ובהצלחה יתרה.

    כדי לפרסם נכון ברשתות חברתיות, חשוב מאוד לעשות שימוש בכלי פרסום מתקדמים כדוגמת פיד נתונים לחיפוש ואו פיד קטלוג מוצרים לרשתות החברתיות. כך המוצרים מוצגים באופן אוטומטי על כל מאפייניהם בפיד המידע שהמשתמשים רואים וביכולתם לבצע רכישה מהירה בקליקים בודדים וללא מחשבה מעמיקה.

    כמו באתרי תדמית, גם באתרי מכירות עלינו לחשב עלויות של אנשי מקצוע לצד הוצאות השיווק בפועל. במרבית המקרים יידרש תקציב בגובה: 8,000 ש"ח לחודש (4,500 על אנשי מקצוע, 2,500 על רשתות חברתיות ו-1,000 על שיווק בחיפוש). אך ישנם מקרים בהם עלויות השיווק באינטרנט לאתרי מכירות מזנקים משמעותית וזאת כאשר מוכרים מוצרים רבים ממגוון קטגוריות (אתרי שיווק – לא אתרי יצרנים/יבואנים) ויש צורך בשיווק רוחבי ומורחב.

    חשוב לזכור שמלבד הוצאות אלו, ניתן להוסיף תקציבים נוספים לשותפים כדוגמת אתרי השוואת מחירים ואו שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל ברשת שייקדמו את המוצרים בצורה אורגנית ולקהלים הנכונים ביותר.

    לסיכום,

    הוצאות שיווק חייבות להתבסס על אסטרטגיה ויעדים שנקבעו מראש. במרבית המקרים ניתן להסתדר עם תקציבים נמוכים מאלו שאתרים מוציאים בפועל וזאת במידה ונעשה אופטימיזציה אחת לשבוע לפחות.

    כידוע, אנחנו חברת ניהול אתרים שמלווה מספר רב של חברות ברשת. רוצים שמנהל אתרים מקצועי ייבחן יחד אתכם את תקציבי השיווק שלכם ויראה לכם היכן ניתן לחסוך? רוצים לניהול מקצועי של השיווק לאתר שלכם על ידי מנהל אתרים מקצועי? השאירו פרטים ונבדוק יחד את האתר שלכם ונציג את מסקנותינו אודות הפעילות שלכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן