fbpx

אם אתם קוראים מאמר זה, אתם בוודאי שואלים את עצמכם, כמה מאמרים כדאי לפרסם מידי חודש באתר שלכם? התשובה לשאלה זו פשוטה למדי מצד אחד אך יכולה להיות מורכבת מאוד מצד שני. זאת, בהתאם לסיבת כתיבת המאמרים ומה אתם מצפים לקבל בתמורה לכך.

כמה מאמרים לפרסם מידי חודש?

כדי לענות על שאלה זו, נתחיל בחלוקה פשוטה בין סוגי הכתיבה לאתרים וייעודן:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. כתיבת מאמרים לשם השיתוף הבריא.
    2. כתיבת מאמרים לשם הענקת שירות ללקוחות.
    3. כתיבת מאמרים לשם קידום אורגני באינטרנט.

    על השניים הראשונים, התשובה פשוטה למדי, ככל שאתם יכולים וכמה שיותר. לעומת זאת, אם אתם כותבים מאמרים לבלוג במטרה לקדם את האתר בצורה אורגנית, התשובה מורכבת למדי.

    שימוש במאמרים בבלוג לקידום אורגני לאתר:

    מאחר והאינטרנט כולו מבוסס על שיתוף (שיתוף המחשב כחלק מהרשת, שיתוף מידע כחלק מהרחבת הערך ברשת), הנחת המוצא שלנו תמיד יהיה שכדאי לשתף כמה שיותר.

    אבל, הרשת מוצפת במאמרים חדשים מידי יום ואף אחד לא מבטיח לכם שהמאמר שלכם יזכה למקום בולט בתוצאות החיפוש ומשכך כתיבה רנדומלית וכמותית פשוט לא עונה על הצרכים של האתר. במקום זאת, יש לבנות אסטרטגיה ברורה ולנסות לענות על השאלות הבאות:

    1. מה הם השירותים העיקריים של העסק?
    2. האם המאמרים בגוון מכירתי או אינפורמטיבי?
    3. האם יש ייעודים נוספים למאמרים בבלוג?

    חשוב לכתוב כמה שיותר מאמרים, אך בו זמנית יש להבדיל בין תוכן מועיל ובין תוכן מזיק. כך לדוגמה, עדיף לא לכתוב תוכן שאין לו קשר ישיר לשירותים העיקריים של העסק. מאחר ואם לא נעשה זאת, נניע תנועה לא רלוונטית לאתר וה-CTR שלנו יצמח.

    בנוסף, יש להבדיל בין תכנים שעומדים בפני עצמם ובעלי ערך גבוהה ללקוחות ובין מאמרים חלשים ומיותרים שנועדו רק להראות על אתר אינטרנט פעיל עבור מנועי החיפוש.

    לבסוף, יש להגדיר האם המאמרים הללו נועדו רק למטרות קידום אורגני או שמה גם לשיתוף בקבוצות ובעמודים בפייסבוק ואו לפרסום ממומן בטאבולה ואווטבריין.

    מה התדירות המינימלית לפרסום מאמרים?

    אתר אינטרנט שאינו משתנה ומתעדכן יחטוף במוקדם או במאוחר מכה במיקומים האורגניים. זה לא שחייבים לכתוב תכנים כל הזמן אלא שהמתחרים כל הזמן בתנועה ואם אתם לא מפרסמים מאמרים, אתם אלו שנשארים במקום.

    ובכל זאת, גם מנועי החיפוש עושים שימוש מסוים בתדירות השינויים באתרי אינטרנט בכדי לאמוד את מידת הרלוונטיות והעדכניות של האתר. כך לדוגמה, חוקים משתנים, מחירים משתנים, מסים משתנים ועוד.. וכאשר עמוד נותר סטטי שנים רבות ואילו אצל אתרים אחרים נעשים התאמות ועדכונים, מנועי החיפוש עושים היקשים ורואים באתר שלכם כפחות אטרקטיבי משל המתחרים.

    לסיכום,

    לא מומלץ לוותר על ניהול בלוג פעיל באתר עם מאמר שבועי לפחות. אבל, ניהול בלוג אינו מייתר מעבר על תכני האתר ועדכונם בהתאם לקורה בשוק. מאחר וניהול בלוג כמו יתר עמודי האתר דורש מאיתנו הרבה זמן ועבודה קשה, אפשר להיעזר בחברת ניהול אתרים גם בכך.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן