fbpx

כתבנו לא מעט אודות הפוטנציאל האדיר שעומד לרשותם של עמותות בכל הקשור להגדלת החשיפה וגיוס תרומות באינטרנט. זאת משום שגוגל מעמידה לרשות עמותות סכום לא מבוטל של 10,000$ מידי חודש. אבל, יש פער לא קטן בין הזכאות למענק גוגל לעמותות ובין היכולת לקבל את האישור בפועל מגוגל אדס (אדוורדס) ולעשות שימוש בכסף הנ"ל ועל כך נרחיב ונספר במאמר זה.

אישור אתר עמותה בגוגל אדס

את האישור להשתתפות בתכנית גוגל לעמותות לא כל כך קשה לקבל. אישור זה ניתן לכל עמותה העומדת בקריטריונים של התכנית ובמהירות רבה למדי. עם אישור זה, ניתן לקבל גישה מיידית לתכנית יוטיוב לעמותות ולחבילת השירותים של גוגל (חשבונות גוגל ממותגות). אך, כאשר רוצים את הבוננזה האמיתית בדמות תקציב הפרסום, יש לעבור תהליך מורכב במעט הכולל מספר שלבים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. מילוי שאלון היכרות ראשוני.
    2. מילוי סקר שימוש/פרסום של העמותה.
    3. הקמת חשבון פרסום בגוגל אדס (לא אקספרס).
    4. הכנת האתר להגשה לבדיקה של גוגל אדס.
    5. הגשת בקשה לאישור האתר לפרסום.
    6. קבלת האישור המיוחל להשתתף בגוגל אדס.
    7. יצירת קמפיין פרסומי העומד בתנאי התכנית.
    8. הגשה מחודשת (שניה) לאישור סופי.
    9. פרסום בפועל!

    שני השלבים הראשונים פשוטים למדי. גם השלב השלישי קל ליישום אם קוראים את ההוראות בקפידה (שימו לב למטבע ולא להזנת אמצעי תשלום).

    המורכבות עולה שלב בכל הקשור להכנת האתר להגשה ובהגשה בפועל של האתר לאישור. בשלב זה יש לעמוד במגוון רחב של פרמטרים שאינם ברורים מספיק.

    השלבים השביעי והשמיני דורשים ידע מקצועי מקדמי בניהול קמפיינים פרסומיים בפלטפורמות הפרסום של גוגל אדס. אבל, מדובר בפרוצדורה טכנית למדי לאלו העוסקים בפרסום ברשת.

    כלומר, אנו נרצה לספר לכם דווקא על השלבים הרביעי והחמישי ונעשה זאת בעזרת סיפור קצר,

    סיפור אמיתי על המורכבות הנ"ל

    כחברה המנהלת מספר רב של אתרי עמותות, אנו מנהלים את הפרסום של עמותות מזה שנים. כחלק מעבודתנו אנו גם משיגים עבור לקוחותינו את האישורים הנדרשים להשתתפות בתכנית גוגל לעמותות.

    לפני כחודש הצטרפה לשירותינו עמותה שנבחנה על ידינו מראש ואובחנה העומדת בכל תנאי הסף של התכנית, אך זיהינו בעיות מבניות קשות באתר האינטרנט של העמותה. בידיעה ברורה שעם האתר הנוכחי לא יתאפשר להגישה לקבלת המענק של גוגל לעמותות, פיתחנו עבור העמותה אתר חדש אשר עומד בכל הסטנדרטים!

    כאשר הגשנו את הבקשה כפי שאנו רגילים, נתקלנו בתגובות מוכרות וביצענו את ההתאמות הנדרשות. אך בשלב מסוים התחלנו לקבל את המענה האוטומטי בלבד פעם אחר פעם כאשר אנו יודעים בוודאות שאנו עומדים בכל הפרמטרים המצויינים בתגובה. התאכזבנו קשות, הרי אחרי הכל זו לא פעם ראשונה שאנו מגישים עמותה ועוד לא נתקלנו במבוי סתום מאין זה.

    יתרה מכך, פנינו לאיש קשר של החברה שלנו בגוגל אירלנד והוא לא הצליח להשיג תשובה. כמו כן פנינו לגוגל אדס דרך מספר הטלפון הרשמי וגם שם לא הצליחו להעניק לנו תשובה מהותית על אופי התגובה והתיקונים הנדרשים מאיתנו, הודענו על כך בצער למנהל העמותה וחששנו שכל עבודתנו ירדה לטימיון.

    אך, באורח פלא, מנהל העמותה החזיק בקשר כלשהו עם גורמים בגוגל והצליח לברר בדרגים אחרים משלנו וקיבלנו קצה חוט לבעיה:

    • אי ציון מחיר לשירותים מוצעים על ידי העמותה.

    כן, בגדול על אירוע נקודתי זה קיבלנו סירוב פעם אחר פעם ולאחר תיקון הנדרש, קיבלנו את האישור המיוחל לשביעות רצון כל הצדדים.

    סיפור נוסף אודות מקרה מעט שונה:

    במקביל לסיפור הראשון, פנה אלינו מנהל עמותה אחר אשר כבר עבר את מירב התהליך לבדו (כל הכבוד לו!!) הוא אפילו אישר את אתר האינטרנט שלו בהצלחה. אך, בשלב הקמת הקמפיין עצמו ולקראת בדיקה מחודשת, נתקל במבוי סתום מאחר והחשבון פרסום לא אושר.

    הוא ביקש את עזרתנו ואנו נאותנו לסייע לו ולבדוק את האירוע. עברנו עמו על כל התהליך וראינו שהכל כשורה מלבד בעיה קטנה, הוא פתח את חשבון הפרסום בגוגל אדס אקספרס במקום בגוגל אדס הרגיל. מסיבה זו הוא לא יכל להקים קמפיין כפי שמופיע בהוראות השימוש בגוגל אדס לעמותות ומכך שגם לא קיבל אישור.

    כמובן שהקמנו לו חשבון פרסום חדש תחת החברה שלנו לפי ההגדרות הנכונות ושיתפנו אותו כך שיוכל להגיש את החשבון מחדש לאישור. מיותר לציין שתוך זמן מועט האישור אכן התקבל לשמחתו הרבה..

    למה אנחנו משתפים אתכם בסיפורים אלו?

    ובכן, ללמד אותנו ואתכם שיעור חשוב על כך שאין סיבה להרים ידיים. יש להילחם ולנסות להשיג את המגיע לעמותה גם כאשר נראה שאין סיכוי רב להצליח בכך.

    אם אנו, חברה מקצועית שמנוסה בתהליך זה, נתקלנו במחסום כמעט בלתי עביר בתהליך, ייתכן מאוד וגם אתם תפגשו מחסומים דומים ותשקלו לוותר על זכאותכם, אנו אומרים לכם אל תעשו זאת! הילחמו על המגיע לכם, פנו אלינו ואו אל אנשי מקצוע אחרים שיכולים לעתים לזהות את הבעיה במהירות רבה ולאפשר לכם להתקדם קדימה.

    מאחר ואנו ארגון ידידותי למגזר השלישי, אנו שמחים לעזור תמיד גם בלי שאתם לקוחות שלנו! הרגישו חופשיים להתייעץ איתנו ולהיעזר בנו בכדי להשיג את המענק שלכם, מבטיחים להיות נחמדים, בהצלחה 😉

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן