fbpx

בלא מעט מקרים, עסקים מעורבים בתביעה משפטית (כנגד החברה או כנגד לקוח). מעורבות משפטית כמעט תמיד תפורסם באינטרנט בתוך זמן קצר על ידי שורה של אתרי אינטרנט המפרסמים פסקי דין וזה מהווה עוד אבן דרך בעולם העסקים המקוון. אך, מה קורה כאשר האזכור המשפטי כולל בתוכו נתונים שליליים כדוגמת טענות לפגיעה בלקוח? הרי שהשם של החברה עלול להיפגע משמעותית.

יש לא מעט מדריכים בנושא מחיקת פסקי דין מגוגל, אך תכלס זו משימה הנחלקת לשלושה שלבים פשוטים למדי להבנה אך מורכבים למדי ליישום

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מחיקת פסקי דין מגוגל

    במקום לבלבל לך את המוח, ניגש ישר לתכלס. להלן 3 שלבים פשוטים למחיקת פסקי דין מגוגל:

    1. פניה לבעלי אתרי פסקי דין בבקשת הסרה.
    2. יצירת תכנים חלופיים לשליטה בתוצאות.
    3. מעקב אחר הופעת אזכורי פסקי דין חדשים.

    זהו, זה די פשוט.

    איך עושים זאת בפועל? ובכן נפרט עבורכם בקצרה כעת,

    1. פניה לאתרים המציגים פסקי דין אודותיכם:

    בישראל יש מספר אתרי אינטרנט מובילים אשר מציגים פסקי דין. להלן רשימה חלקית:

    • אתר takdin.co.il.
    • אתר psakdin.co.il.
    • אתר ruling.co.il.
    • אתר psika.net.
    • אתר psakim.co.il.

    המכנה המשותף של אתרים אלו ובפועל כל היתר הנה שבכולם יש טופס יצירת קשר אשר כוללת בין היתר אפשרות לבקשת "הסרת פסק דין מהאתר".

    כלומר, כלל האתרים לא רק שיכבדו אתכם אם תבקשו מהם להסיר את הפסק דין אודותיכם. אלא אף יגיבו לכם במהירות רבה וזאת בכדי לעמוד בדרישות החוק בכל הקשור להפצת מידע בפומבי.

    לאחר שפניתם עם בקשת הסרה לפסקי הדין, ניתן לפנות גם לגוגל ולבקש הסרה של התוצאות ממנוע החיפוש בכדי לזרז הליכי הסרת הרשומות מגוגל.

    2. יצירת תכנים חלופיים לפסקי הדין אודותיכם:

    למרות שביקשתם מאתרי אינטרנט להסיר את פסקי הדין מאתרי האינטרנט השונים. ייתכן מאוד שעדיין יהיו אתרים קטנים ושוליים שיציגו פסקי דין ויגרמו לכם לעגמת נפש רבה.

    מאחר וגוגל רוצה להציג מנעד רחב ככל שאפשר של תוצאות עבור כל ביטוי שגולש מחפש, סביר שפסק דין הכולל לא מעט מילות מפתח יצוף די מהר לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. לכן, עלינו לבצע פעולות מנע מהסוגים הבאים:

    • פרסום תכנים חיוביים אודות העסק שלכם.
    • פרסום מאמרים עם מילות המפתח הבעייתיות.

    בשלב ראשון, ננסה לייצר מנעד אזכורים מגוון אודות העסק. כך שגוגל יוכל להציג סוגי תוצאות שונים אך שכולן בשליטתכם. בשלב שני, אנו ננסה ליצור תכנים חיוביים ואו נייטרליים אשר כוללים מילות מפתח שליליות שמופיעים בפסקי הדין אך בצורה חיובית במקום שלילית.

    3. שמירה על האינטרנט נקי מפסקי דין אודותיכם:

    כדי להבטיח שלא נפספס אזכורים חדשים אודות העסק שלנו, אנו נדרשים להמשיך ולעקוב אחר שם המותג גם בעתיד.

    נעשה זאת על ידי הוספת שם המותג שלנו + מילות מפתח שעלולות לצוף בפסקי הדין בתוך כלי מעקב של גוגל בשם:

    • Google alerts

    כלי זה מאפשר לנו לקבל התרעה למייל בכל פעם שגוגל מזהה ומאנדקס ערך חדש בעל מילות המפתח שבמעקב. כך, אנו מבטיחים שנוכל לטפל באזכור בטרם הוא מגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

    לסיכום,

    מחיקת פסקי דין שליליים מגוגל אינה משימה מורכבת מידי. אך בהחלט יש צורך בידע מקצועי ולא מעט סבלנות עד שהערך של המותג שלכם נקי מאזכורים שליליים ברשת.

    ככלל, אנו ממליצים לנקות אזכורי פסקי דין מגוגל גם כאשר אתם אלו שתובעים לקוח ואו כאשר אתם אלו שיוצאים זכאים במשפט וזאת מאחר והגולשים ברובם לא נוטים להיכנס לקרוא את מלוא פסק הדין אלא בודקים את הכותרות בלבד.

    רוצים שנעזור לכם להסיר רשומות של פסקי דין מגוגל? השאירו פרטים ונשמח לעזור גם לכם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן