fbpx

בניתם אתר אינטרנט עבור העסק שלכם. זה נפלא. אך אין כל ערך לאתר אינטרנט בהיעדר תוכן מתאים המוצע ללקוחות פוטנציאליים. לכן, בעלי אתרים רבים פונים לקבלת שירותי כתיבת תוכן מפרילנסרים וחברות ניהול תוכן דיגיטלי. במאמר זה נסקור את המחירים של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט בכדי שתוכלו לתכנן את המהלכים הבאים שלכם.

מחירון כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כאשר מקבלים החלטה על תשלום לספק חיצוני שיכתוב עבורנו את התכנים באתר, יש לחלק בין שלושה סוגי כתיבה שונים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. כתיבת תוכן סתמי/סטנדרטי לאתר האינטרנט.
    2. כתיבת תוכן שיווקי לאתר האינטרנט.
    3. כתיבת תוכן בעל ערך קידומים לאתר האינטרנט.

    היכרות עם חלוקה זו חיונית בכדי שתוכלו להבין למה אתם מקבלים מחירים שונים מכל חברה וחברה. אנו כעת נצלול מעט פנימה ונסביר אודות כל סוג של כתיבה וכמובן נציג את טווח העלויות הסבירות עבור העבודה הדרושה לכם.

    מחירון כתיבת תוכן רגיל לאתר אינטרנט:

    כתיבת תוכן "סתמי" נועדה לצורכי נראות כמותית באתר. כך לדוגמה, ייתכן ויש לנו אתר אינטרנט ובו מילון ערכים ואנו נדרשים למלא אותו בתוכן ואו כאשר יש תוכן כתוב מוכן ויש להזינו לאתר כפי שהוא או בעריכה מעטה בלבד.

    ברוב המקרים, בעלי אתרים אינם דורשים סוג כזה של כתיבת תוכן/הזנת תוכן והם מתכוונים לאחד מהסוגים השניים של כתיבת התוכן. בהיעדר תיאום ציפיות מראש, לעתים בעל האתר מצפה לכתיבה איכותית אך מקבל בפועל כתיבת תוכן סתמי בסופו של דבר.

    עלות כתיבה סתמית לאתר:

    • עלות כתיבת תוכן סתמי לאתר לפי מילה: 10-15 אג'.
    • עלות כתיבת תוכן סתמי לאתר לפי מאמר: 300-400 ש"ח.

    *יובהר: העלות משתנה בהתאם לכמות התוכן שהוזמן על ידי הלקוח.

    מחירון כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט:

    כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט מתייחס לרוב לכתיבת התוכן של עמוד הבית ועמודי השירות באתר. כן, אותן עמודים שכל מבקרי האתר יראו במשך שנים רבות. תוכן שיווקי מתוכנן בצורה אחרת וייעודו להעביר מסרים מדויקים אשר הופכים מבקרים ללקוחות.

    כתיבה מסוג זה דורשת שילוב של יכולת כתיבה, יכולת שיווק ובעיקר היכרות מעמיקה עם צורכי קהל הלקוחות. מאחר ועמודים אלו הן הפנים של העסק, חשוב לבחור בכותב תכנים מנוסה ועם קבלות.

    עלות כתיבה שיווקית לאתר:

    • עלות כתיבה שיווקית לאתר לפי מילה: 30-40 אג'.
    • עלול כתיבה שיווקית לאתר לפי עמוד: 900-1,200 ש"ח.

    *יובהר: העלות משתנה בהתאם לרמת מומחיות וניסיון כותב התוכן.

    מחירון כתיבת תוכן קידומי לאתר לפי מילה:

    כתיבת תוכן למטרות קידום אורגני הנו השירות המבוקש ביותר. כתיבה זו לרוב תהיה באתרי לוויין של העסק ואו בבלוג שבאתר. תוכן זה דורש יצירתיות מסוימת אך בעיקר שימוש נכון בטכניקות כתיבה מבוססות מחקר מילות מפתח תוך עמידה בתנאי השימוש של מנועי החיפוש.

    כתיבה מסוג זה לרוב מוזמנת בחבילת שירות ואו כבנק מאמרים אשר פרסומם נפרס על פני פרק זמן נרחב (אחת לשבוע/אחת לחודש) ואשר כל ייעוד התכנים הללו לחזק את הרלוונטיות והסמכות של האתר במנועי החיפוש על פני יתר המתחרים.

    עלות כתיבה קידומית לאתר:

    • עלות כתיבה קידומית לאתר לפי מילה: 20-30 אג'.
    • עלות כתיבה קידומית לאתר לפי מאמר: 600-900 ש"ח.

    *יובהר: העלות משתנה בהתאם לסוגי התכנים ומורכבותם.

    למה מנעד המחירים כה גדול?

    בקהילת כותבי התוכן יש דיונים רבים אודות אופן תמחור שירותי כתיבת תוכן דיגיטלי לאתרים. רבים מתלוננים על כך שישנם כותבי תוכן שמציעים את מרכולתם במחירים זולים מידי (לרוב כותבים מתחילים, התוצאה בהתאם) ואחרים מתלוננים על כך שמזמיני התכנים כל הזמן מתלוננים ואינם מרוצים מהשירות על אף העבודה הקשה (לרוב כתוצאה מחוסר תיאום ציפיות/הבנת הלקוח למה הוא הזמין).

    ככלל, רוכשי תוכן רבים מזמינים מאמרים מכותבים מקצועיים לאורך זמן. לכן, עם הזמן יש לצדדים היכרות זה עם זה ואמון הולך ונבנה וכך גם התוצאות בשטח בפועל. לקוחות אלו הפיקו לקחים ומוכנים לשלם יותר כסף עבור שירותים מקצועיים ובעלי ערך ללקוחות (לגולשים) על פני רכישה זולה של כמות תכנים עם ערך נמוך ללקוחות.

    כלומר, כמו בכל תחום, ניתן לרכוש שירות ממספר ספקים שונים בעלויות שונות אך התמורה לעתים קרובות שונה בתכלית. כאשר מאתרים כותב תוכן איכותי לאתר, מומלץ לדבוק עמו לאורך זמן ולפתח את הקשר כך שהתכנים ילכו וישתפרו עם זמן (ככל שיעמיק ויכיר את רזי העסק..)

    לסיכום,

    עלות כתיבת תוכן לאתר אינטרנט יכול לנוע בין אג' בודדות למילה ועד חצי שקל למילה. הכל תלוי בסוג הכתיבה, רמת המקצועיות של כותב התוכן וכמובן היקף השירות שנרכש על ידכם. אבל, הכי חשוב, לפני שאתם סוגרים עם כותב תוכן דיגיטלי, יש לוודא ששני הצדדים מבינים היטב את טיב השירות ומגבלותיו. לא ניתן לצפות מכותב תוכן בינוני שדורש תעריף נמוך בהתאמה לכישוריו תוצאות מעולות בעיני הגולשים ומנועי החיפוש..

    מקווים שסייענו בידכם, בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן