fbpx

אין ויכוח על כך שהשיטה הכלכלית ביותר לשיווק ארוך טווח באינטרנט הנו קידום אורגני. אמנם אנו נדרשים ללא מעט סבלנות (לבנתיים מומלץ להשקיע קצת בפרסום ממומן..) אבל כאשר מתברגים היטב למיקומים גבוהים בראש תוצאות החיפוש, מדובר בתוצאות שאין שני להם.

ניתן לראות את הקידום האורגני באופן דומה לשדה, עלינו לעבוד קשה ולזרוע ביטויים בתוצאות החיפוש, לאחר מכן עלינו להשקות את הביטויים הללו בהרבה מאוד תמיכה מבחוץ ולבסוף הביטויים מתפתחים ומתקדמים אט אט בתוצאות החיפוש עד שאנו נהנים מהפירות שלהן.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל כמה זה עולה? כמה עולה לזכות במיקומים גבוהים בביטויי מפתח חשובים לעסק? אספנו עבורכם נתונים מכל העולם כדי שיהיה לכם מדד מדויק ככל האפשר לעלויות הנכונות לקידום אורגני של העסק שלכם.

    מחירון קידום אתרים

    כדי לחשב עלויות קידום אתרים בצורה מסודרת, עלינו לבחון את הנושאים הבאים:

    • עלות שעת עבודה של מקדם אתרים.
    • סוג נותן השירות, פרילנסר או חברה בע"מ.
    • ניסיון נותן השירות (הצלחות/לפי שנים).
    • היקף שירות על בסיס חודשי.
    • מקומי או בינלאומי.
    • מספר מילות מפתח.
    • תקציב רכש מדיה.

    אנו פותחים עם רשימה זו מסיבה פשוטה, חשוב להבין את הפערים בין המחירים שכל מקדם אתרים פרטי ואו חברת קידום אתרים מעניקה לכם.

    כדי בכל זאת להציג טווחי מחירים לקידום אתרים נחלק את הפרמטרים הללו לשניים:

    1. פרמטריים אישיים לנותן השירות.
    2. פרמטרים מקצועיים למורכבות השירות.

    כל פרמטר מוסיף עלות נוספת על מרכיב הבסיס של שירותי קידום אתרים, להלן הנתונים:

    עלויות בסיס לקידום אתרים

    1. עלות בסיס לקידום אורגני על ידי חברה: 2,200 ש"ח + מע"מ.
    2. עלות בסיס לקידום אורגני על ידי פרינלסר: 1,500 ש"ח + מע"מ.

    כפי שניתן לראות, עלות קידום אורגני בחברה תהיה ברוב המקרים יקרה יותר מעלות קידום אורגני על ידי פרינלסר, בין היתר בגלל העובדה שלחברות יש עלויות גבוהות יותר בהעסקת עובדים, שטחי משרד ועוד  אך גם בעקבות ניסיון ווותק רק יותר.(לא תמיד כי הם טובים יותר..)

    כעת לפרטים שבאמת משפיעים על הקידום האורגני,

    תוספת עלות לקידום אתרים על בסיס וותק

    קידום אתרים הנו תחום מורכב למדי שעובר שינויים תדירים. ככזה, יש מקום רב למקצועיות של נותן השירותים. בעוד בחברות קידום אתרים יש "ידע נרכש" אשר מועבר מעובד לעובד ובכך יש רף מקצועיות גבוהה, אצל פרילנסרים, לפרמטר זה יש משמעות רבה הרבה יותר.

    להלן תוספות העלות לפי הוותק של מקדם האתרים:

    • מקדם אתרים עד 3 שנות ניסיון – ללא תוספת במחיר.
    • מקדם אתרים עם 2-4 שנות ניסיון – תוספת של 5% במחיר.
    • מקדם אתרים עם 5-10 שנות ניסיון – תוספת של 20% במחיר.
    • מקדם אתרים עם 10+ שנות ניסיון – תוספת של 30% במחיר.

    כמובן שזה נושא גמיש למדי, לכן אין להסתמך על פרמטר זה בלבד.

    תוספת עלות לקידום אתרים על בסיס היקף שירות

    שירותי קידום אתרים ניתנים לרוב על בסיס ריטיינר חודשי ולא על בסיס שעתי, כאשר עלות שעתית לקידום אורגני תעמוד על בין 200-300 ש"ח, קידום אורגני מבוסס ריטיינר יהיה בפועל זול בהרבה וזאת משום ומקדם האתרים יכול לבנות תהליכים ארוכי טווח ולהשקיע הרבה יותר זמן בתחילת הדרך כדי לחסוך עבודה קשה בהמשך..

    ישנם מספר היקפי שירות שישפיעו על המחיר:

    • קידום אתרים במתכונת של פחות מ-10 שעות חודשיות – תוספת 20% שינוי במחיר.
    • קידום אתרים במתכונת של  10-20 שעות חודשיות – ללא שינוי במחיר.
    • קידום אתרים במתכונת של +20 שעות חודשיות – הפחתה של 20% במחיר.

    במתכונת של פחות מ-10 שעות עבודה חודשיות, הריטיינר לא יבוא לידי ביטוי משמעותי (דרושים בין 12-15 שעות מינימום בחודש) והעלות תהיה מקסימלית. לעומת זאת, ככל שעולים במספר השעות החודשיות, עלויות קידום אתרים מתאזנות ומאפשרות הישגים לא מבוטלים.

    תוספת עלות לקידום אתרים על בסיס יעדים

    ישנם שני סוגי חברות קידום אתרים. חברות שפועלות בשיטה רוחבית, כלומר, קידום של האתר ככלל בתוצאות החיפוש. חברות אחרות פועלות על בסיס הגדרת מספר ביטויים והגדרתם בתחילת הפעילות עם יעדים ברורים להשגה. יש יתרונות לכל שיטת קידום כמובן.

    כאשר מגדירים יעדים, כלומר היקף ביטויים שנרצה להשיג, יהיה השפעה מהותית להיקפי היעדים:

    • מספר הביטויים שמקודמים לראש תוצאות החיפוש.
    • תחום הפעילות העיקרי של האתר ומידת התחרותיות.
    • האם האתר מקודם אורגנית מקומית ואו בינלאומית.

    מאחר ומשתנים אלו מאוד קשים לחיזוי ואו להערכה מדויקת ומבוססים מחקר מילות מפתח טרום יציאה לדרך, אנו לא נעניק הערכת תוספת לעלות. אך כן נוכל להגיד שככל שתבקשו לקדם יותר ביטויים, כך המקדם יידרש לעבוד שעות נוספות מה שיגדיל את היקף הפעילות ומכך שגם את העלות שתשלמו/הנחה שתקבלו.

    תוספת עלות לקידום אתרים על בסיס רכש מדיה

    החל משנת 2020, יש שינוי מסוים בחוקי בניית הקישורים. לא עוד בניית קישורים מחוות קישורים ומאתרי ספאם, כיום גוגל מאשר ביודעין לקדם ולהוציא קישורים מאתרי מיינסטרים רלוונטיים ועוד ועוד חברות קידום אתרים משקיעות זמן רב בהפקה של תוכן וברכש מדיה מקשר לאתרים.

    מאחר וכל קישור נכנס שנבנה דורש הכנה של מאמר תוכן מושקע + תשלום לבעלי אתרי החדשות/מידע בהם נרצה להפיק את הקישורים הנכנסים לאתרים המקודמים. ככל ששואפים לבנות יותר קישורים איכותיים, כך עלויות הקידום יושפעו בהתאמה.

    אז כמה קידום אורגני אמור לעלות לי?

    השאיפה שלכם צריכה להיות לכיוון עלויות הבסיס, להתעלם לגמרי מכל התוספות ולנסות לקבל את העלויות הנכונות ביותר עבורכם (הכי זול!)

    פנו אלינו לקבלת הערכת מחיר ללא תלות ואו התחייבות, ונשמח לעזור לכם לקבל תמחור מדויק לצרכים שלכם.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן