fbpx

יש לכם אתר אינטרנט עם הרבה תמונות? אתר מכירות, אתר קטלוג או אתר גלריה, יש לכם ביד כלי שימושי למדי לביצוע קידום אורגני. בשימוש נכון בערכים החלופיים של התמונות באתר, ניתן לתקשר בצורה מיטבית עם גוגל ולהפיק עליות נאות במיקומי האתר בחיפושים השונים ועל כך במאמר זה.

שימוש נכון בערך ALT באתר

גם בשנת 2020, מנוע החיפוש העוצמתי ביותר בעולם אינו יכול לדעת מה מופיע בתמונות המופיעות באתר שלכם. כן, מנועי החיפוש יודעים למדוד את התנהגות הגולשים בעת צפיה בתמונה, כן מנועי החיפוש יודעים לבצע השוואה יחסית בין סוגי תמונות שונים וערכן, אך הן לא באמת מבינות את הקשר בין התמונות לתוכן כפי שבני אדם מבינים וכאן בדיוק נמצא הפוטנציאל הקידומי שבהם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    היתרון המשמעותי ביותר במינוף התמונות באתר לקידום אורגני הנו בכך שזו שיטת עבודה נטולת סיכונים לחלוטין. ניתן להפיק תועלת רבה מבלי לחשוש מכך שיהיו השלכות שליליות מפעילות זו.

    אז איך ממנפים תמונות לקידום אורגני?

    ראו את התמונה מעלה בראש כתבה זו, מה אתם רואים? האם אתם רואים תמונות? אולי אתם רואים מסגרות? מה הצבעים של התמונות? או אולי מה הצבעים של המסגרות? ובכן, כבני אדם יש לנו יכולת לתרגם את ראות עיננו במגוון דרכים שונות שדורשות שימוש בבינה אנושית ובדימיון ואלו הם תכונות של מנועי החיפוש עדיין אין..

    לפיכך, אנו יכולים לנצל יתרונות אלו שיש לנו על האלגוריתמים לטובתנו,

    כדי לנצל תמונות לצורכי קידום אורגני אנו נדרשים לשילוב של כמה אסטרטגיות פשוטות ליישום:

    • בחירת מיקוד אב לאתר (קטגוריה ראשית לקידום).
    • בחירת מבנה מיקוד בן לאתר (ערכי קידום לשימוש).

    אנו בראש ובראשונה צריכים לקבוע מה בעצם רואים ברוב התמונות שאנו מעלים לאתר, האם רואים בהם תמונות של בגדים? האם רואים בהם תמונות של מוצרי חשמל? או אולי לא רואים בהם משהו מסוים..

    בכל מקרה, יהיה לנו הכרח לבחור קטגוריה ראשית שערכה תחזור על עצמה בכלל התמונות המופיעות באתר. כך לדוגמה, אם אנו מוכרים גרביים אז בכלל התמונות מילות המפתח הראשיות של גרביים (לפי מחקר מילות מפתח) חייבות להופיע בתיאור החלופי של התמונות (גם אם מדובר בתמונה ללא ערך של גרביים בפועל..)

    לאחר מכן, אנו נטמיע את ערכי המשנה בכלל התמונות בהתאם למה שמוצג בהם. ערכי משנה יכולים להיות:

    • מותג.
    • צבע.
    • סגנון.
    • מין.
    • מידה.
    • מחיר.

    השילוב של ערכי משנה שרבים מחפשים עם קטגוריה ראשית מקנה לגוגל מאין עיניים באתר. היא יכולה לראות שכלל התמונות עוסקות במוצר מסוים (גרביים לדוגמה) ויש לאתר זה היצע רחב במגוון צבעים, סגנונות, מידות ומחירים ולכן יש היררכיה ברורה ומובהקת לערך שהאתר מייצר עבור הגולשים הן ברמת העמוד הבודד והן ברמת האתר כולו.

    להלו דוגמאות:

    • ערך חלופי: גרביים מגניבות בצבע כחול עם הדפס איינשטיין במחיר זול.
    • ערך חלופי: גרביים צבעוניות לגברים בצבע אדום עם הדפס פיצות במידה אחת.

    בשני המוצרים הללו, מנועי החיפוש מבינים היטב מהו המוצר, למי הוא מיועד, מה מיוחד בו וכמה הוא עולה.. כאשר מאות מוצרים זוכים לטיפול מסוג זה, נוצרת מפה מאוד מובהקת עבור מנועי החיפוש שהגולשים עצמם כלל לא רואים אך מנועי החיפוש רואים אף רואים והתוצאות בשטח, ובכן – מדהימות.

    אבל איך גורמים למקדם האתרים לעשות זאת?

    רוב מקדמי אתרים כלל לא נכנסים למערכת הניהול של האתר. הם בוודאי לא מעלים עבור הלקוח את המוצרים/השירותים המוצעים על ידו. במקום זאת הם מתמקדים בביצוע מניפולציות מחוץ לאתר (בניית קישורים) ואו ביציאת תוכן אינפורמטיבי לבלוג האתר.

    אתם לא מחפשים שירותי קידום אתרים אלא דווקא שירותי ניהול אתרים, מנהל אתרים מקצועי יעלה עבורכם את התכנים, יערוך את התיאורים, יוסיף ערכים חלופיים ויבצע שלל פעולות אופטימיזציה נוספות באתר (כדוגמת כיווץ התמונות..) שכולן יחס מובילות גם לקידום אורגני טבעי (אורגני באמת) עם תוצאות ארוכות טווח ויד ביד עם גוגל!

    ניהול אתרים כולל בתוכו גם את כל מאפייני הקידום אתרים אך הרבה מעבר לכך, לכן אם זה מעניין אתכם, השאירו פרטים והתייעצו עמנו, נשמח לבדוק מולכם את הצעדים הנדרשים לכם גם מבלי שאתם לקוחות של החברה. קראו עוד עלינו ובבלוג שלנו ותוכלו לבצע גם פעולות אלו בכוחות עצמכם, בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן