fbpx

לא מעט אתרי אינטרנט מתבססים על יצירת רווחים מפרסומות (פרסום ישיר, גוגל אדסנס, טאבולה ואאוטבריין). אבל, מודל כלכלי זה נקלע לקשיים עם התחזקות חוסמי הפרסומות ועיוורון הבאנרים הפרסומיים של הגולשים. לכן, בעלי אתרי תוכן יכולים לבחור אחד משני שיטות עבודה:

  1. סגירת האתר למנויים בלבד (דה מרקר, גלובס, ynet+ כדוגמאות.
  2. הטמעה חכמה של פרסומות בתוכן האתר.

במאמר זה אנו נתייחס לאפשרות השניה והקלה יותר ליישום מידי באתרי אינטרנט.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איפה למקם מודעות באתר האינטרנט?

    מכירים את הפרסומות בצידי האתרים? זוכרים את הפרסומות הקופצות (פופ-אפ)? אלו היו שיטות הפרסום המובילות עד לפני שנים בודדות. כיום, הפרסומות המרצדות זוכות למיעוט הקלקות ואילו הפרסומות הקופצות נחסמות על ידי הדפדפן שלכם..

    אז מה עושים? איך בכל זאת מרוויחים כסף מניהול אתר תוכן אינפורמטיבי? ובכן, להלן סקירה מהירה אך גם מבוססת על נתוני אמת של מעל 20 אתרי אינטרנט שונים.

    מיקומים מובילים לפרסומות באתר:

    אנו נתחיל בהצגת המיקומים הרווחיים ביותר להצבת הפרסומות באתר ולאחר מכן נסביר את הרציונל שמסביר התנהגות זו של הגולשים,

    1. בין הפסקאות 2-3 בגוף מאמרי התוכן באתר.
    2. בין הפסקאות 4-5 בגוף מאמרי התוכן באתר.
    3. מודעה צפה בתחתית המסך (צמודת תוכן).

    כפי שבוודאי שמתם לב, מודעות מעל התפריט, מודעות בצד האתר ומודעות בתחתית האתר לא מומלצות על ידינו ולא מייצרות ערך כלשהו עבור בעלי האתרים!

    למה? ובכן, נסביר כעת.

    מה מיוחד במיקומים אלו לפרסומות?

    המודעות שפעם עבדו נהדר כבר לא ממש מייצרים רווחים. לא כי המיקומים פחות טובים אלא בגלל שהתנהגות הגולשים השתנתה. אם בעבר רוב הגלישה באינטרנט נעשתה דרך מחשבים נייחים, הרי שכיום רוב הגולשים מבקרים באתר האינטרנט שלכם דרך המכשירים הסלולריים (כ-80%) מה שאומר שמיקומים אטרקטיביים בעבר פשוט לא מוצגים לכ-80% מהגולשים המבקרים באתר והרווחיות צונחת בהתאמה.

    אבל יש גם סיבות נוספות:

    1. קל יותר למנועי פרסום להציג פרסומות מדויקות יותר בתוך התוכן (הקשר ישיר בין תוכן מדויק לפרסומות מותאמות) וכך בעצם יחס ההתאמה של המודעות עולה ויחס הקליקים שעליהם אנו מקבלים תשלום מזנק אף הוא.

    2. הגולשים מבקרים באתר בכדי לקבל מידע. כלומר, לקרוא את התוכן שאתם מייצרים. כאשר משלבים מודעות בין פסקאות תוכן בחלקו העליון של התוכן, אנו מבטיחים שכל הגולשים יהיו חייבים להיחשף לפרסומות שהצגנו להם מבלי יכולת לברוח (נכון, גם אין חוסמי פרסומות במובייל).

    3. מאחר ואנו מקבלים תשלום עבור קליקים של גולשים על פרסומות, יש לנו אינטרס לגרום לכמה שיותר קליקים בפועל. פרסומות בתוך התוכן זוכות למספר רב של הקלקות "בטעות" על ידי הגולשים כחלק מהדפדוף במורד התוכן וגם על קליקים אלו אנו מקבלים תשלום..

    מה עושים אם הרווח עדיין לא מספק אותנו?

    בלא מעט מקרים, הפרסום אמנם מייצר רווחים של כמה אלפי שקלים בחודש אך אנו רוצים הרבה יותר. במקרים אלו, מומלץ לשלב עוד שיטות ליצירת רווחים כדוגמת יצירת שיתופי פעולה ומכירת "לידים" – פניות בנושאים מגוונים דרך האתר לאנשי מקצוע הרוצים בכך.

    אם מטמיעים טפסי השארת פרטים במיקומים המצוינים מעלה, ניתן להגיע לכדי 2%-1% פניות מסך המבקרים באתר מידי יום. ליד ממוצע נמכר בטווח של 30-80 ש"ח בהתאם לסוג הליד ואיכותו ויצירה של כמה עשרות לידים מידי יום יכולה להבטיח הכנסה גבוהה בהרבה מפרסומות בלבד.

    לסיכום,

    האתר שלכם יכול לייצר הכנסה גבוהה בעשרות עד מאות אחוזים במידה ואתם מנהלים את האתר כנדרש ואו משלמים לאיש מקצוע למקם את הפרסומות מחדש לתשואה אופטימלית. איך עושים זאת בפועל? איך מבצעים את השינויים הנדרשים באתר? ובכן, לשם כך אתם צריכים להיעזר במנהל אתרים מקצועי שיגבה את החלטותיו במחקר אנליטי על האתר שלכם.

    אם תרצו שאחד ממנהלי האתרים שלנו יבדוק עבורכם את הפוטנציאל הלא ממומש של האתר שלכם, הרגישו חופשיים להשאיר לנו פרטים ואנו מבטיחים לנסות לעזור לכם להגדיל את הרווחים מהאתר. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן