fbpx

זה לא סוד שהמכירות באינטרנט תופסות אט אט נתח נכבד מסך המכירות הכוללות של רשתות קטנות כחנויות קטנות. אמנם האינטרנט לא צפוי להוות תחליף מלא לעולם המסחר הפיזי, אך כלל ההערכות מתייחסות לגידול של עשרות אחוזים מידי שנה עם פוטנציאל הגעה ל50% מסך המכירות הכולל.

עובדה זו גורמת לכלל השחקנים להצטרף למירוץ המכירות המקוון. אבל ככל שהתחרות גדלה, כך עלינו להיות יצירתיים יותר ולפעול לפי אסטרטגיה ברורה ומסודרת מראש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במאמר זה נעסוק בצד האורגני של הפעילות ברשת ונתייחס לאופן בו נתאר מוצרים בחנות האינטרנטית שלנו כדי להצליח להתקדם במעלה תוצאות החיפוש,

    כותרת ותיאור מוצרים באתר

    שיווק מוצרים בחנויות אינטרנטיות נחלק לשניים:

    • מוצרי צורך – מוצרים שאנו מחפשים בגוגל וערכם הוויזואלי נמוך.
    • מוצרי דרישה – מוצרים שאנו רוכשים מתוך רצון/אמוציות וערכם הוויזואלי גבוהה.

    טיפ קטן:

    מוצרי דרישה כדאי לשווק בעזרת הפייסבוק. מוצרי צורך כדאי לשווק בעזרת מנוע החיפוש גוגל.

    חלוקה זו חשובה במיוחד מאחר והיא תשפיע על האופן בו אנו נתאר את המוצרים שלנו בחנות.

    כעת, לאחר הקדמה קצרה/ארוכה זו. ניתן לגשת ולפרט את האופן בו אנו כותבים כותרת ותיאור למוצרי האתר:

    איך כותבים כותרת משכנעת למוצרים באתר?

    נתחיל בנתון טכני:

    • אורך כותרת רצוי: החל מ 50 עד 70 תווים.

    כותרות המוצרים שלנו בחנות צריכים להיות מצד אחד בעלות ערך עבור המשתמשים ומצד שני באורך סביר כדי שייכנסו בצורה תקינה בתוצאות החיפוש תוך שמירה על סימטריה בעמודי הארכיון בחנות.

    מה צריך להופיע בכותרת מוצר באתר?

    מאחר ואין לנו הרבה מקום בכותרת המוצר, עלינו להפעיל יצירתיות ופונקציוליות בו זמנית. כלומר, אנו צריכים לענות על חיפושם של הגולשים במשפט אחד קצר ומדוייק.

    עלינו לאפיין את המוצר שלנו ולהתאים אותו לקהל יעד מדויק כך שכבר מתוצאות החיפוש, גולשים יבינו שלנו יש את המוצר שהוא מחפש.

    ניקח דוגמה:

    אם אנו מנסים למכור רהיטים לילדים, הכותרת שלנו תראה כך:

    "חדר ילדים בצבע לבן קלאסי עבור נערות מתבגרות"

    בכותרת זו, אנו הגדרנו את קטגוריית הרהיט, הגדרנו את הצבע/סגנון של הרהיט, הגדרנו שחדר זה מותאם לבנות ובדגש כל גיל התבגרות והופ יש לנו התאמה מדויקת לקהל היעד שיחפוץ במוצר שאנו מציעים וכל זאת במשפט קצר.

    כפי שניתן להבין, אנו נעשה כל מאמץ כדי להציג הבטחה מדויקת בתוצאות החיפוש ולקיים הבטחה זו לאחר מכן בעמוד המוצר. זהו כמובן שיטת הקידום האורגני הטוב ביותר לאורך זמן וזה מוכח.

    איך כותבים תיאור אפקטיבי למוצרים באתר?

    נתחיל בנתון טכני:

    • אורך תיאור גוגל רצוי: החל מ-100 עד 160 תווים.
    • אורך תיאור מלא רצוי: החל מ-200 עד 300 מילים.

    תיאור האתר לרוב נחתך בתוך עמודי הארכיון של החנות. לכן, עיקר הדגש יהיה על תוכן התיאור שיופיע עם כניסה לעמוד המוצר וכמובן גם לנראות שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל.

    מה צריך להופיע בתיאור מוצר באתר?

    לאחר ששכנענו גולשים להיכנס דווקא לאתר האינטרנט שלנו, עלינו לקיים את ההבטחה שנתנו ולהציע תמונות איכותיות אשר מציגות את המוצר המוצע בצורה טובה. אך מעבר לכך יש צורך בתיאור המשלים את הפרטים החסרים.

    בכל מוצר יש מאפיינים שאינם ניכרים בתמונה ואו אינם ברורים במבט ראשון. מאפיינים אלו חייבים לבוא לידי ביטוי בתיאור המלא של המוצר.

    להלן מאפייני התיאור המנצח למוצרים בחנות:

    • תיאור צבעוני ומרגש שמוסיף מעט חיים למוצר (בניסיון להשלים את החושים החסרים שלא באים לידי ביטוי ברשת)
    • פירוט טכני ופונקציולי לפרטי הפרטים שנדרשים לגולשים כדי לבצע השוואות ואו הערכת ערך למוצרים.
    • פרטים מחזקים אמינות שכוללים בין היתר את תנאי הרכישה, תנאי השילוח וכמובן תנאי האחריות למוצר.

    מעבר לנתונים אלו, אנו עלולים להפוך את עמוד המוצר לכבד מידי ולרתיעה של הגולשים מרכישה באתר.

    נחזור לדוגמה מעלה, (חדר נערות) תיאור מוצר זה יכלול הסבר אודות רמת החיים ונוחות השינה של הנערה המתבגרת שגרה בחדרה ומזמינה את חברותיה לבקר וליהנות יחד (גירוי הדמיון של הלקוח/ה).

    לאחר מכן, התיאור יכלול את מידות המיטה ויתר רהיטי החדר, חומרי הגלם ממנה היא עשויה ורמת הגימור כולל פירוט הצבע והתוספות לריהוט. בחלק זה יהיה התייחסות גם להתאמה אישית או כל צורך אחר שגורם ללקוח/ה להתלבט.

    לבסוף יוצגו בעמוד המוצר כל פרט שיעזור לקבל את ההחלטה הנכספת לביצוע הרכישה. זה יכול להיות קופון הנחה / משלוח חינם / אחריות משמעותית ואו כל פרט נוסף שיסגור את העסקה!

    אז מה היה לנו פה?

    אדם הולך ברחוב בחיפוש אחר מוצר (מחפש בגוגל) ונתקל בחלון ראווה עם מוצר מבטיח (תוצאת החיפוש שלכם) אותו רוכש פוטנציאלי נכנס לחנות ופוגש את המוצר הרצוי ומתחיל לדמיין איך יראה בביתו ואיך המוצר ישפיע על חייו האישיים (תיאור ויזואלי). עם קבלת החלטה עקרונית על רכישה, אותו אדם יבדוק את פרטי המוצר כדי לוודא שאכן מדובר במוצר מתאים ובמחיר הגיוני (קריאת פרטים טכניים) לבסוף, אותו אדם יגיע לשלב בשלות ובדרך לקופה יקבל את החיזוקים הנדרשים להשלמת הרכישה (מבצע/משלוח/אחריות) וזהו, יש לנו רכישה!!

    ומה עם המחיר של המוצר?

    למחיר מוצר יש השפעה אדירה על היתכנות המכירות של המוצרים בחנות. לכן, גם עם כותרת ותיאור מושלם – עם מחיר גבוה מידי, לא יהיו מכירות.

    כדי להימנע מפספוס רוכשים רבים, חשוד להבין את קהל היעד ולתמחר את המוצרים על פי פרמטרים שיעלו בתהליך אפיון קהל היעד.

    לסיכום,

    רוצים למכור יותר באתר מכירות שלכם? שירותי ניהול אתרי מכירות שאנו מציעים יכול לסייע לכם בכך. פנו אלינו לשאול אודות שירות זה ואו שירותים אחרים. במקביל, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ונשמח לעמוד לרשותכם ולענות על שאלותיכם ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן