fbpx

עולם המכירות און ליין הולך ומתרחב. מדובר באחד הענפים הצומחים במהירות הרבה ביותר בשוק המסחר והעבודה כיום. לכן, עוד ועוד חנויות ורשתות מקימות לעצמן אתרי מכירות מקוונות אשר יאפשרו להם להתחרות בהצלחה גם בעתיד. אך, כמו בעולם האמיתי, גם בעולם המקוון יש צורך באנשי מקצוע מעולים ובראשם מנהל לאתר הסחר והשאלה המתבקשת היא, איך בוחרים מנהל אתר סחר?

מהו מנהל אתר סחר (Ecommerce):

כפי שיש בכל חנות פיזית מנהל ראשי שאחראי להתנהלות השוטפת ולמכירות בו. כך בעולם המקוון יש צורך במנהל אתר (כן, אנושי – בשר ודם) אשר ינהל, יפקח, ישפר וישווק את האתר כך שיבואו עוד ועוד קונים ושאלו שהגיעו יסיימו רכישותיהם שביעי רצון ויחזרו לרכישות חוזרות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מנהל סחר הנו הגורם האחראי לרכז את כלל פעילויות האתר ולדווח ישירות לבעל העסק. במקרים רבים, בעל העסק משמש גם כמנהל הסחר אך זהו מצב לא בריא מאחר ולבעל העסק אין את הזמן, המעוף והיכולת לטפל באתר הסחר כנדרש מה שמבטיח בעיות וחוסר יכולת להשיג תוצאות אופטימליות.

    מה תפקידו של מנהל אתר סחר (Ecommerce)?

    ככלל, תפקידו של מנהל אתר סחר יהיה להסיר מבעלי האתר את האחריות הרבה לניהול השוטף. כדי להציג את טווחי האחריות של מנהל הסחר, להלן רשימה חלקית של אזורי הטיפול שבאחריותו:

    1. ניהול אמצעי השיווק און ליין (קידום אורגני, קידום ממומן, מאמרים ויח"צ).
    2. ניהול תכני האתר (עמודי מידע, עמודי שירות, מאמרים בבלוג).
    3. ניהול מחירים ומלאים (ניהול מבצעים, ניהול מחירים, ניהול מלאי דינמי).
    4. ניהול קשרי לקוחות (תמיכה לרוכשים, טיפול בהחזרות, שירות לקוחות).
    5. ניהול עובדים (ניהול עובדים ישירים, ניהול ספקים, ניהול שיתופי פעולה).

    כפי שניתן לראות ולהבין, מדובר בתפקיד משמעותי וחשוב במיוחד אשר מכסה את כלל הפעילות של האתר המכירות המקוון. לעתים, הגורל של האתר מונח כל כולו על כתפיו של מנהל אתר הסחר וזאת מאחר ועל פי פעולותיו יקבע האם האתר ימשיך להתקיים ויהפוך לנדבך רציני בפעילות העסקית או שמה מדובר באתר צידי וחסר משמעות.

    איך בוחרים מנהל אתר סחר (Ecommerce)?

    בחירת מנהל אתר סחר דומה במאפייניה לבחירת מנהל שיווק ראשי. כלומר, מדובר במשרת אמון אשר כוללת תקשורת רבה ורציפה עם בעלי החברה ולכן יש לחפש עובד אשר יענה על הדרישות הבאות:

    • מנהל אתר סחר שיהיה קשוב ובעל יחסי אנוש טובים.
    • מנהל אתר סחר שיהיה טכנולוגי ומעורר השראה.
    • מנהל אתר סחר שאינו מפחד לעמוד בעומסים זמניים.
    • מנהל אתר סחר שמוכן להפשיל שרוולים ולעבוד בעצמו.
    • מנהל אתר סחר שידע להצעיד את האתר קדימה!.

    במידה ותבחרו מנהל אתר סחר מקצועי ורציני, אתם תצליחו לפתוח סניף דיגיטלי לעולם של המחר ולהצליח להתחרות בו בהצלחה רבה. זאת מאחר ומנהל האתר יבצע פעולותיו הרבות וידאג לחיזוק וביסוס התשתית המכירתית (ניהול מערכות דיוור, ניהול קמפיינים לשיווק מחדש, ניהול נוכחות ושיתופי פעולה) ללקוחות הרבים והם יתרגלו לבצע רכישותיהם גם אצלכם. לעומת זאת, בבחירת מנהל אתר סחר בינוני ואו לא רציני, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחוץ למשחק בשלבים המתקדמים יותר כאשר רוב הציבור יעבור לבצע רכישותיו און ליין.

    לסיכום,

    רגע לפני שאתם מפרסמים מודעת דרושים לתפקיד מנהל אתר סחר, עצרו וחישבו מי האדם שאתם מחפשים? מה הצרכים של העסק שלכם ואיך אתם תייצרו הצלחה גם בעולם המקוון? במידה ואינכם בעלי ניסיון ואו אין לכם יכולת זו, אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו בנושאים הבאים:

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן