fbpx

כל חברה נדרשת למנהל שיווק לקידום העסקים והתרחבות החברה. בעוד ישנם חברות שמפעילות שיווק חוצה פלטפורמות (טלוויזיה, עיתונות, כנסים ואינטרנט) יש יותר ויותר חברות הממקדות את המאמצים השיווקיים אך ורק באינטרנט. חברות אלו יכולות לבחור לוותר על מנהל שיווק עובד חברה ולייצא את העבודה לניהול חיצוני (מיקור חוץ) השאלה כמובן מה עדיף?

מנהל שיווק פנימי VS מנהל שיווק חיצוני

לכל חברה יעדים משלה. במידה ויעדי החברה מאפשרים התמקדות בשיווק ברשת בלבד, הרי שלא בהכרח שיש צורך לשלם משכורת חמש ספרות למנהל שיווק פנימי בחברה ואולי אף עדיף לשכור מנהל שיווק פרילנס שיעבוד מרחוק וישיג את אותן היעדים בעלויות נמוכות בהרבה. כדי לקבל החלטה בעניין זה, יש צורך לבצע השוואה בין מנהל שיווק לאתר אינטרנט שעובד בחברה לבין מנהל שיווק לאתר אינטרנט במיקור חוץ ובכך נעסוק כעת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    השוואה בנקודות:

    פרמטרים לבחינה מנהל שיווק פנימי מנהל שיווק חיצוני
    עלות שכר עובד 10,000 ₪ ומעלה 4,000-5,000 ₪
    תנאים סוציאליים + חופשות זכאי (יש עלות) לא זכאי (אין עלות)
    ניצול שטח משרדי מנצל (יש עלות) לא מנצל (אין עלות)
    יכולת הכוונה וניהול יש יכולת (שליטה מלאה) יכולת מוגבלת (שליטה חלקית)
    ניצול אופטימלי של זמן יש ניצול (שעות עבודה) ייתכן ניצול (בהתאם ללו"ז)
    הכוונה עמידה ביעדים בהתאם לתנאי השוק בהתאם לתנאי השוק

    כפי שניתן לראות ישנם יתרונות בהחזקת עובד שיווק פנימי בחברה אך ישנם יתרונות כלכליים בעיקר להחזקת עובד במיקור חוץ.

    איך מחליטים מה עדיף לחברה?

    ההחלטה תיקבע לרוב על פי טיב הפעילות של החברה ויעדיה. כך לדוגמה, חברה שרוב פעילותה מחוץ לרשת תעדיף מנהל שיווק פנימי שיעשה את מלוא קשת הפעולות של מנהלי השיווק בשוק. לעומת זאת, חברות וארגונים שפעילותם מתחוללת ברשת ואו שהעסק כולו מושתת רשת, יעדיפו דווקא מנהל שיווק חיצוני שיוכל להשיג עבורם את אותן היעדים בעלויות נמוכות משמעותית. למרות האמור, ישנם תחומים בהם יש צורך בעובד פנימי שהולך ולומד את החברה ואת הדי אן אי שלה מבפנים וזאת כדי לשווק אותה כמו שצריך לשווקים השונים.

    לסיכום,

    במידה ועיקר הפעילות השיווקית של החברה מתקיימת דרך אתר האינטרנט והרשתות החברתיות. הרי שכדאי ואף מומלץ לחסוך בעלויות ולשכור שירותי ניהול שיווק חיצוניים. (אנו מעניקים שירותי ניהול אתרים הכוללים שיווק!). לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לשלב גם פעילות מחוץ לרשת, כדאי שהעובד ישב יחד אתכם על אף העלויות הגבוהות יותר. רוצים להתייעץ בנושא? השאירו פרטים ונסייע לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן