fbpx

עסקים רבים מבינים שהעתיד הקמעונאי נמצא באינטרנט. לכן, רבים בוחנים הקמת חנות אינטרנטית כסניף וירטואלי של בית העסק הפיזי שלהם. אבל, בעת בחינת האפשרויות העומדות לרשותם, הם מגלים שיש מספר רב של מערכות ניהול חנויות אינטרנט ולא בהכרח שהם יודעים מי מהמערכות הנה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורם. במאמר זה, ננסה לענות על שאלה זו בדיוק!

מהי מערכת ניהול לחנות אינטרנטית?

כאשר רוצים להתחיל למכור באינטרנט, ניתן לבנות חנות אינטרנטית מנקודת האפס (פיתוח מלא) ואו ניתן להשתמש במערכת ניהול קיימת ועליה לבסס את החנות האינטרנטית. כיום, 90% מחנויות האינטרנט מבוססות על מערכות ניהול שתוכננו מלכתחילה עבור חנויות מוכיחים בתוכם את מלוא אפשרויות המכירה כמקשה אחת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מערכת ניהול חנות אינטרנטית הנה בעצם ספריה של קבצי קוד שמדברים זה עם זה ויחד גם עם מסד נתונים (מאין מחסן גדול עם מידע על מדפים) והם מהווים את המנוע של החנות הוירטואלית. בעצם, כאשר בוחרים להשתמש במערכת ניהול חנויות, אנו מחליפים את המראה החיצוני של האתר בלבד אך מאחורי הקלעים יש לנו מערכת שהה לעוד אלפי עסקים אחרים.

    • יתרונות במערכת חנות אינטרנטית – מפתחי המערכת מוצאים עדכונים תכופים שעונים על כל צורך חדש של בעלי חנויות באינטרנט. כמו כן, מדובר בהוזלה משמעותית בעלויות הפיתוח של החנות החדשה.
    • חסרונות במערכת חנות אינטרנטית – יש לכם מערכת שגם לאחרים יש, לכן במידה ומתגלה פרצת אבטחה, הנכם לעתים בסכנה מוגדלת לפריצה. כמו כן, קשה עד בלתי אפשרי להחליף מערכת ניהול בעתיד (בקוד סגור) ונרחיב על כך בהמשך.

    אילו סוגי מערכות ניהול חנויות וירטואליות קיימות בשוק?

    ככלל, יש 2 סוגי מערכות ניהול לחנויות אינטרנטיות:

    1. מערכות ניהול חנויות אינטרנטיות בקוד פתוח – מערכות שאינם שייכות לחברה מסחרית, ניתנות לשימוש חינם והחנות בסופה שייכת לבעל העסק.
    2. מערכות ניהול חנויות אינטרנטיות בקוד סגור – *מערכות השייכות לחברה מסחרית אשר משכירה את השימוש במערכת בעבור תשלום חודשי לבעל העסק.

    *בשנים האחרונות מפותחות גם מערכות היברידיות המשלבות קוד סגור עם יכולות לביצוע התאמות חלקיות עד מלאות במערכת ובעיצוב על ידי הלקוח. לצורך מאמר זה, אנו נתייחס אליהן כקוד סגור לכל דבר ועניין זאת משום ושוכרי החנויות עדיין נשענים על מערכת שאינה בשליטתם למרות מה שמוכריהם מציגים לכם.

    מערכות ניהול חנויות אינטרנטיות הפופולריות בישראל:

    להלן המערכות שכדאי לכם לבחון טרם קבלת החלטה בנושא זה,

    מערכות ניהול חנויות בקוד פתוח:

    • מערכת וורדפרס (ווקומרס) – הפופולרית, הזולה והמשתלמת ביותר.
    • מערכת מג'נטו – המתקדמת, היקרה והמורכבת ביותר.
    • מערכת נופקומרס – הנדירה, המומלצת לשרתי ווינדוס (ASP)

    במרבית המקרים, מערכת וורדפרס נותנת את המענה המקיף והזול ביותר למכירה און ליין. במקרים ייחודיים בהם מוכרים בכמה שפות, לכמה נישות (חנות נפרדת לנשים וגברים) ואו כאשר רוצים יכולות בינלאומיות, שווה לבחון את מג'נטו. האחרונה, מומלצת לעתים נדירות בלבד.

    מערכות משולבות קוד פתוח וסגור:

    • מערכת שופיפיי – מערכת פופולרית למדי, נוחה מאוד לשימוש אך יש צורך בתשלום על מגוון הרחבות + יש בעיה בשימוש במספר מטבעות.
    • מערכת וויקס – מערכת מוגבלת במידה באשר למכירה מקוונת אך הנה גם הפשוטה ביותר למשתמש המתחיל.

    בשני מערכות אלו, יש מגע חלקי בקוד התבנית של האתר. ניתן לבצע התאמות אישיות ואף לעצב חנות בהתאמה אישית מוחלטת.

    מערכות ניהול חנויות בקוד סגור:

    • מערכת קונימבו.
    • מערכת אישופ.
    • מערכת טואול.

    אין הרבה להגיד על המערכות הישראליות. הן עושות את העבודה אך גם יקרות מכל החלופות הבינלאומיות והקוד פתוח. בכל הקשור לניהול, הן מציעות כלים ייחודיים לממשוק לזאפ (אף רובוט למחירים בזאפ ובאתר) אך אנו כחברה תמיד ממליצים על קוד פתוח מהזווית הניהולית שלנו.

    איך בוחרים מערכת ניהול לחנות לעסק שלכם?

    חברתנו עוסקת בניהול אתרי אינטרנט בכלל ובניהול חנויות אינטרנט בפרט. ניהלנו כל סוג של חנות ועל גבי כל פלטפורמה שרק ניתן לציין (יש עוד רבים..) ולכן אנו ממליצים לכם לפנות אלינו להתייעץ אם יש לכם שאלות נוספות..

    כדי לקבל החלטה בדבר מערכת ניהול חנות אינטרנטית, עליכם להגדיר את מספר המוצרים שתרצו למכור דרך האתר. במידה ואתם מעוניינים למכור מוצרים בודדים, פנו תחלופה הזולה ביותר בקוד סגור מאחר ותזכו למענה הטוב והזול ביותר. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים למכור מספר רב של מוצרים דרך החנות האינטרנטית, אנא עשו לעצמכם טובה גדולה והיעזרו בחברת פיתוח שתבנה עבורכם את החנות האינטרנטית על בסיס קוד פתוח.

    מה הסיבות לעצה זו:

    • כאשר מוכרים דרך האתר, יש צורך כל הזמן בשינויים, התאמות, תוספים, ממשוקים ועוד. כל שינוי כזה זול מאוד בקוד פתוח (היצע רב של מפתחים) ויקר מאוד בקוד סגור (אתם לקוח שבוי..).
    • כאשר מעלים הרבה מוצרים לחנות האינטרנטית יש קושי אדיר במעבר בין מערכות (מיגרציה) ובעצם ייתכן ותמצאו עצמכם לכודים במערכת שלא נותנת מענה מלא לצרכים שלכם. בקוד פתוח, המעבר בין המערכות קל למדי.
    • כאשר מוכרים מספר רב של מוצרים דרך האתר, שירותי השכירות של המערכת בקוד סגור מאמירים (ראו אותיות קטנות בהסכם) וכך בעצם הזול הופך ליקר מאוד כשמאוחר מידי.

    בנוסף, במידה ותשכרו שירותי ניהול אתרים מחברה כדוגמתנו, מנהל האתרים שלכם יוכל לבצע עבורכם הרבה יותר בקוד פתוח מאחר וביכולתנו להסיק מסקנות וגם להטמיעם עבורכם במערכת בזמן אמת וללא עלויות נוספות.

    לסיכום,

    לפני שאתם מקבלים החלטה הרת גורל על עתיד הסניף הוירטואלי שלכם ברשת, פנו אלינו להתייעצות – מבטיחים לענות בחינם וללא כל הצעה של השירות שלנו! נעזור לכם לבחור את המערכת הנכונה ביותר עבורכם ותוכלו לאחר מכן לפנות לכל חברה אחרת לצורך הפיתוח הדרוש לעסק שלכם.

    לצערנו, במקרים רבים, בעלי חנויות באינטרנט מגלים מאוחר מידי שהם קיבלו החלטה שגויה הדורשת פיתוח מחדש ואו למכירות דלות בהרבה מהמצופה. המנהלים אתרים, אנו יודעים מה צפוי לכם גם עשרות שלבים קדימה ונשמח לעמוד לרשותכם כדי לוודא שתקבלו החלטה נכונה. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן