fbpx

החלום הרטוב של כל בעל אתר הנו להיות מקום ראשון בגוגל. המשמעות של מקום ראשון בגוגל הנו חשיפה לקהל לקוחות רחב ומדויק אשר מחפש את מה שיש לעסק שלהם להציע. אבל, התחרות על המקומות הראשונים בגוגל אינה קטנה ולכן מדובר במשימה לא פשוטה. אז, האם ניתן להגיע למקום הראשון בגוגל בתוך זמן סביר? על כך במאמר זה.

מקום ראשון בגוגל – האפשרי?

נתחיל מהסוף. כן, אפשרי לחלוטין לכבוש את המקום הראשון בגוגל. אך זו אינה השאלה האמיתית, השאלה האמיתית היא האם ניתן לכבוש את המקום הראשון בגוגל בביטויים אשר עליהם מתחרים באגרסיביות עסקים רבים ברשת? כמובן שגם על שאלה זו, התשובה היא כן. אך כדי להשיג יעד חשוב זה יש לעבור תהליך סדור ומדויק ועל כך במאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי להגיע למקום הראשון בגוגל, יש לעבור חמישה שלבים מורכבים לביצוע אך פשוטים להבנה:

    1. אפיון קהל היעד של העסק/האתר.
    2. מיקוד האתר לאחת מתחומי הפעילות.
    3. רי-ארגון התוכן במבנה היררכי מותאם.
    4. יצירת תוכן חדש וקישורים תומכים לאתר.
    5. אופטימיזציה, אופטימיזציה ושוב אופטימיזציה.

    תהליך זה דורש מידה מסוימת של תשומת לב וסבלנות אך בסיומו, ניתן להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל וליהנות מפיתוח עסקי מואץ.

    בואו נתחיל,

    1. אפיון קהל היעד של העסק/האתר:

    מי הוא קהל היעד של העסק? מה טיבו של הלקוח המשלם שאתם רוצים לשרת? אילו פרטי מידע הלקוחות שלכם רוצים ללמוד עצמאית טרם הם פונים לאיש מקצוע? אילו שירותים/מוצרים מייצרים לכם את מרבית ההכנסה? אלו מקצת השאלות שעליכם לענות עליהם בטרם אתם יוצאים לתהליך של קידום אתרים בגוגל.

    אם אינכם יודעים מי הקהל יעד הרלוונטי עבור העסק שלכם, אין לכם סיכוי להצליח בשיווק בכלל ובשיווק המקוון בפרט. אפיון קהל היעד של האתר הנו אבן היסוד לתהליך קידום האתר והבאתו למקום הראשון בגוגל ולכן יש להשקיע בשלב זה מחשבה רבה ומעמיקה יחד עם יועץ עסקי או עם יועץ שיווק מנוסה בענף בו אתם עוסקים.

    2. מיקוד האתר לתחום פעילות אחד ומרכזי:

    אתם לא תצליחו לתפוס את המקום הראשון בגוגל בכל תחומי העיסוק שלכם. יש יותר מידי תחרות ומנועי החיפוש לא נוטים לתעדף אתכם על פני המתחרים. מצד שני, על ידי מיקוד הפעילות לנושא אחד ואו שירות אחד מרכזי (ורווחי), ביכולתכם להעניק תמורה גבוהה ומדויקת יותר מכל יתר המתחרים ובכך לזכות לאמונם של הגולשים ושל מנועי החיפוש.

    מיקוד גבוהה זה כולל בין היתר צמצום השירותים המוצגים באתר לשירות אחד או שניים בלבד. האתר כולו חייב לשרת ולתמוך בשירותים הנבחרים כך שמנועי החיפוש יבינו שהאתר אינטרנט של העסק שלכם מהווה ראש חץ מדויק ורלוונטי לקהל הלקוחות שלכם ולא קהלי יעד אחרים..

    3. רי-ארגון תוכן אתר האינטרנט בהתאמה:

    אם באתר שלכם יש מספר רב של עמודים, קטגוריות, תגיות ועוד. אתם מייצרים ערכים רבים במנועי החיפוש. לכן, גם התעבורה באתר מבולבלת ולא תמיד רלוונטית אליכם. המשמעות היא שהגולשים לא מוצאים את מה שחיפשו והם עוברים הלאה למתחרים וגוגל כמובן רואה זאת.

    לעומת זאת, אם כל התכנים מפנים בצורה מדויקת ונכונה לשירותים שבאמת חשוב לכם להציע, הרי שהגולשים רואים זאת ומנווטים בהצלחה לעמודים הללו ואף פונים אליכם בבקשה לשירות. הרי-ארגון מאפשר לייצר אחוז גבוה יותר של קליקים על ביטויים רלוונטיים והתחזקות האתר בתוצאות אלו על חשבון המתחרים.

    4. יצירת תוכן וקישורים תומכים לאתר:

    בסופו של דבר, רק 1% מהאתרים באינטרנט מייצרים תוכן על בסיס קבוע. כלומר, כל יתר 99% האתרים מהווים כרטיסי ביקור בלבד עבור בעליהם. גוגל מתעדף אתרים היוצרים תוכן איכותי, רלוונטי ועדכני על פני כל יתר האתרים הסטטיים ברשת. במילים אחרות, התוכן הוא שמבדיל אתכם מרוב מוחלט של האתרים המתחרים ולכן יש להקפיד על יצירת תוכן חדש על בסיס שבועי (היעזרו בשירותי ניהול אתרים לשם כך).

    עם יצירת תוכן איכותי לגולשים בתחומי העניין שלהם ובהתאמה למיקוד שבחרתם, ביכולתכם לבנות קישורים מאתרים חיצוניים אשר יתמכו ויאשרו לגוגל שהתוכן שכתבתם אכן בעל עניין ורלוונטי לגולשים. כמובן שאת הכח שהתכנים הללו מקבלים, אנו מעלים כלפי מעלה בהיררכיה שבנינו הישר לעמודי השירותים שיצרנו.

    5. אופטימיזציה, אופטימיזציה, אופטימיזציה:

    כל ארבעת השלבים מעלה אינם אפקטיביים אם האתר אינו מעניק חווית שימוש טובה, מהירות טעינה מהירה (בעיקר בסלולר) וכמובן כלים נוספים לעזר עבור הלקוחות. אופטימיזציה יש לעשות כל הזמן וזאת כדי להמשיך ולשפר את ביצועי האתר כך שתמיד תהיו טובים ומהירים יותר מהמתחרים וכך לשמור על המיקומים שכבר תפסתם בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

    לסיכום,

    כבעלי עסקים, חובה עליכם לשאוף להגיע למקום הראשון בגוגל בתחומי העיסוק שלכם. אך, עליכם להיות ראלים ולהבין שלא תתפסו את כל התוצאות שאתם רוצים. עדיף לכם לנגוס בחלק קטן אך קבוע מעוגת החיפושים מאשר לנסות לאכול את העוגה שלמה ולתפוס בפועל רק פירורים.

    מדובר בתהליך שדורש השקעה של שעות רבות מידי חודש ולכן או שאתם עושים זאת עצמאית ובליווי מקדם אתרים או שאתם פונים לחברת קידום אתרים שתעבוד יחד עם חברת ניהול אתרים בכדי להשיג לכם את היעד המבוקש.

    רוצים ללמוד עוד? מעוניינים לדעת האם גם אתם יכולים להגיע למקום הראשון בגוגל ותוך כמה זמן? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן