fbpx

כאשר מצטרף אלינו לקוח חדש, אנו תמיד נבצע בדיקה מסודרת אודות ההיסטוריה של האתר וכמובן אודות בריאות הקידום האורגני של האתר. הפעם, נרצה לשתף אתכם במקרה יוצא דופן שנתקלנו בו עם לקוח חדש – "קידום יתר". כן, ללקוח זה היה יותר מידי ערכי קידום אורגני באתר וכתוצאה מכך הוא נפגע קשות והתקשה להתאושש – מה היה? מה ניתן לעשות? על כך במאמר זה.

מקרה בוחן: קידום אורגני אגרסיבי מידי

כאשר קיבלנו את פנייתו של הלקוח, לא הבנו למה הוא נדרש לשירותנו. מדובר היה באתר עם אלפי כניסות מידי יום בתחום עיסוקו הישיר של הלקוח. ובכל זאת, לאחר שיחה קצרה הבנו את הקושי של בעל האתר, לטענתו, (בבדיקה שלנו אימתנו זאת..) בעבר היו לאתר עשרות אלפי כניסות ליום ומספר חודשים אחורה אירעה נפילה משמעותית של כ-80% בסך התנועה!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הלקוח ביקש דבר מאוד פשוט: עזרו לי להבין היכן הבעיה ואיך ניתן לפתור אותה!

    ביצענו עבור הלקוח בדיקה מעמיקה ונחשפנו לאתר שפשוט היה שלמות:

    • 100% בחוויית שימוש.
    • 100% באיכות התוכן.
    • 100% ברלוונטיות התוכן.
    • 100% במהירות האתר.
    • 100% בקישורים נכנסים.

    כדי להבין את הבעיה או יותר נכון את שורש הבעיה, היה עלינו להטמיע אירועים וירטואליים רבים ולבדוק איך הגולשים מגיבים לאתר. גם כאן, גילינו במהרה שהגולשים מרוצים מהאתר ומתכניו וזאת במקביל להשוואת האתר למתחריו בכדי לבדוק אולי מתחרה כלשהו ביצע מהלך נגדי משמעותי.

    מסקנות הבדיקה הן שהאתר פשוט מושלם וזו בדיוק הבעיה!

    ניהול וקידום אגרסיבי מידי = פגיעה בתוצאות החיפוש

    מנהל האתר, איש מקצוע מוכר ומעולה בתחומו מנהל עצמאית את האתר מזה שנים ועושה זאת בדיוק לפי החוקים והדרישות של מנועי החיפוש. כן, הוא הקפיד על שימוש נכון בכותרות H באתר, הוא הקפיד על כתיבת תכנים מעמיקים ומדויקים במבנה מדויק, הוא הקפיד לשלב מילות מפתח לאחר ביצוע מחקר מתאים, זאת במקביל להעלאת דרישות מהצוות הטכני שיבצע כל הנדרש בכדי שהאתר יתפקד מהר ויעניק חוויה מעולה לגולשים.

    אך, בעדכון האחרון של גוגל, הוגדרו סימנים ייחודיים לאתרים המבצעים מניפולציות ואתרים לגיטימיים רבים נפגעו מכך. ברגע שמנוע החיפוש זיהה שהכותרות בנויות בצורה זהה, שהתכנים כתובים בצורה זהה (על אף שוני במילות מפתח ובתוכן המאמרים), האתר החל לצנוח במהירות במיקומים מה שגרר פגיעה משמעותית בתוצאות החיפוש.

    לא נוכל לפרט את הפעולות שאנו מבצעים בכדי להחזיר את הגלגל לאחור אך בהחלט נוכל להגיד שמדובר בעבודה סיזיפית ואף בהשקעה כספית בפרסום ממוקד ובשדרוג יכולות ההמרה של האתר.

    איך נמנעים מניהול אתר/קידום אתר מעבר למותר?

    הסוד בניהול אתרי אינטרנט ובקידום אתרי אינטרנט הנו בכך שאין צורך לבצע שינויים רבים מידי ואו מדויקים מידי בכל רגע נתון. ניהול אתרים דומה במאפייניו לניהול תיקי השקעות ואו הליכה על גבי חבל דק. יש לבצע פעולות עדינות ומדודות בכדי לשמור על מגמת עלייה ויציבות ולהימנע מפעולות רבות מידי שיכולות לזעזע את האתר ומיקומיו הרבים.

    ניתן ואף רצוי להטמיע מילות מפתח באתר, לבנות קישורים ולהיעזר בכותרות מדויקות כפי הנדרש. אך גם כדאי לשחרר מעט את המשמעת ברזל ולבצע מטלות שאינם בהכרח קידומיות בכדי לספר למנועי חיפוש אנו אנושיים ולא תוכן שנכתב על ידי מחשב ואו כל מערכת אחרת.

    לסיכום,

    מכל לקוח חדש אנו לומדים שיעור ומפיקים לקחים. אנו בהחלט יכולים להגיד שבעקבות לקוח זה, אנו מתכננים להתנהל מעט אחרת באתרים אותם אנו מנהלים באופן שוטף ובכך להבטיח שהלקוחות שלנו ייהנו מתוצאות טובות לאורך זמן וגם בעדכוני מנועי החיפוש הבאים..

    יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ איתנו בנוגע לקידום אתרים ואו ניהול אתרים? הרגישו חופשי לפנות אלינו ונשמח לעזור!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן