fbpx

חברות הייטק הן ייחודיות מטבען. במרבית המקרים, הטכנולוגיה המפותחת בחברות אלו מיועדת לשוק הבינלאומי ולאו בהכרח לשוק המקומי. כלומר, חברות הייטק הפועלות בישראל כלל אינם משווקות את המוצר/השירות שלהם לשוק המקומי ומכך שאופן ניהול האתר שלהם שונה בתכלית. במאמר זה, אנו נתייחס לאופן בו יש לנהל אתר אינטרנט של חברות הייטק.

ניהול אתר אינטרנט לחברת הייטק

אין חולקים על כך שישראל (תל אביב) מדורגת בראש טבלת המקומות בעלי המוחות המבריקים ביותר בהייטק העולמי. מידי יום, חברות הזנק חדשות מוקמות ובכולן יש מטרה אחת, לשנות את העולם! (ולעשות אקזיט בדרך..).

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    השוק הישראלי קטנטן ואינו נחשב כמצע טוב לעסקאות סחר תכנה. אך, למספר רב של חברות הייטק בישראל יש נציגויות/סניפים בארה"ב ובאירופה ולשם הם גם מכוונים להגיע. את הרעיונות המעולים, מפתחים בישראל אך את השיווק והמכירות מבצעים בנקודות שונות בעולם.

    כידוע, ההייטק הישראלי נחלק לשני קטגוריות עיקריות:

    1. חברות הייטק עם תכניות ארוכות טווח (חברות מסורתיות).
    2. חברות הייטק עם תכניות לטווח קצר (חברות הזנק/סטארטאפים).

    חלוקה זו נדרשת גם כאשר מנהלים את של חברות הייטק ועל כך נרחיב כעת,

    ניהול אתרים לחברת הייטק מסורתי:

    חברות הייטק עם כוונות ארוכות טווח יעשו מגוון שימושים באתר האינטרנט שלהם. אך עיקר השימוש באתר האינטרנט יהיה לייעודים הבאים:

    • כלי שיווק – בסיס להעברת מידע אודות שירותי החברה.
    • כלי שירותי -בסיס למתן שירות ללקוחות החברה בשוטף.
    • כלי מידע – הצגת דוחות ציבוריים, הודעות לציבור וחדשות.

    אנו נוכחנו לראות שככל שהחברה גדולה יותר, כך סך העדכונים באתרי אינטרנט של חברות הייטק קטן בהתאמה. כלומר, יש מעט מאוד השקעה בניהול השוטף של האתר אינטרנט. במקרים רבים האתר משמש ככרטיס ביקור בלבד וערכי החברה כלל לא ניבטים ממנו.

    זאת בעיקר מאחר ואף אחד לא לוקח אחריות אמיתית על אתר האינטרנט. מנהלי השיווק נוטים להתעסק בהבאת לקוחות עסקיים חדשים על פני התעסקות בהיבטים תדמיתיים ואו שיווקיים שערכן נמוך באופן יחסי וכך האתר נותר מאחור.

    ניהול אתרים לחברות סטארט-אפ:

    חברות הייטק עם כוונות קצרות טווח, כלומר חברות שבונות טכנולוגיה למטרת אקזיט (מכירה ברווח) דווקא מתנהגות בצורה הפוכה מחברות מסורתיות. במקרים רבים, האתר אינטרנט מתוחזק לעילה וכל ידיעה חדשותית ואו מחקר חדש שמחזק את יעדי החברה עולה אחר כבוד לאתר האינטרנט.

    בחברות אלו, יש משמעות אדירה לשיווק של המוצר/שירות בצורה ישירה ללקוחות הפרטיים והעסקיים כאחד וכמו כן יש משמעות לכך שמשקיעים ואו חברות טכנולוגיה גדולות יוכלו למצוא את השירות/מוצר שנדרש להם בחיפוש פשוט במנועי החיפוש. כך לדוגמה, כאשר מייקרוסופט מחפשת טכנולוגיה משלימה למוצר בפיתוח, לעתים קרובות היא תחפש חברה לרכישה על פני תחילת פיתוח מנקודת האפס (כמובן שהיא מרוויחה גם מוחות מבריקים ברכישה..).

    כלומר, חוסר יכולת לשקף את מהות המוצר/שירות בצורה ברורה ומדויקת ואו חוסר הימצאות בחיפושים הרלוונטיים, מקטינים באופן משמעותי את הסיכויים לכך שחברת הסטארטאפ תבצע אקזיט מוצלח בעתיד.

    אודות שירותי ניהול אתרים לחברות הייטק:

    בין אם אתם מנהלי שיווק של חברת סטארט-אפ ובין אם אתם מנהלי שיווק של חברת הייטק מסורתית, שירותי ניהול אתרים יכולים לסייע לכם רבות בשיפור השירות ואו התוצאות במינימום התעסקות ממשית ביום יום.

    אנו מבינים שאתר האינטרנט אינו משפיע בצורה דרמטית על המכירות של החברה. אנו מבינים שאתם כמנהלי שיווק נדרשים להתעסק בדברים חשובים יותר. אבל, במקום להזניח את הפנים של החברה, אפשר לפנות לחברת ניהול אתרים שתעשה זאת עבורכם מבלי שדרשו להתעסק בכך יתר על המידה.

    במסגרת שירותי ניהול אתרים, מוצמד לחברת ההייטק מנהל אתרים קבוע שכל תפקידו לבצע פעולות שונות באתר האינטרנט לרבות כתיבת תוכן ופרסום תכנים המקדמים את האתר בשפה האנגלית ובפניה לקהל הבינלאומי. מנהל אתרים זה אחראי לנהל תקציב פרסום לאתר, לבצע קידום אורגני לאתר, לתחזק ולדאוג שהאתר מאובטח ועוד.

    לסיכום,

    כמו כל חברה אחרת, גם חברות הייטק נדרשים להבחין בין עיקר לטפל. במידה והאתר אינטרנט נתפס בעיני החברה כבעל ערך שולי, מומלץ להשקיע מעט כסף על ניהולו על ידי מנהל אתרים מקצועי על ויתור על יתרונות האתר. במידה והאתר אינטרנט נתפס בעיני החברה כבעל ערך מהותי, מומלץ לשלב ידיים ולעבוד קשה יחד עם מנהל אתרים כדי להזניק את האתר קדימה ולהשיג דרכו ייעדים של החברה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן