fbpx

כל מי שעוסק בתחום הדיגיטל יודע שבאתרים רבים יש התייחסות למיקום העסק במגוון דרכים. כך לדוגמה ניתן לכתוב "ניהול אתרים בראשון לציון", כאשר מתייחסים לחברתנו. השאלה האמיתית היא האם נכון לעשות שימוש במיקום העסק לצורכי קידום האתר?

מיקום העסק והמשמעות במנוע החיפוש

כל עסק פועל ממקום כלשהו. בעסקים פיזיים יש משמעות עליונה לחיבור בין האתר ובין המיקום שלו כך שהאתר יוצג לאנשים הנכונים בסביבה הקרובה אליו. לעומת זאת, ישנם עסקי דיגיטל ואו אנשי מקצוע שאף עובדים מהבית. מאחר ושירותי דיגיטל ניתנים און ליין, אין כל משמעות אמיתית למיקום העסק בעבור הלקוח מאחר והשירות נמדד בתוצאות בפועל.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    למרות זאת, לא מעט עסקי דיגיטל כותבים באתר האינטרנט שלהם שלל מיקומים שונים וזאת לא למטרות שירות ללקוחות אלא כדי לזכות בקידום אורגני בטווחים נרחבים יותר והגעה לקהלי יעד חדשים. אבל האם זה פרקטיקה נכונה? האם נכון לרשום שמות של ערים/אזורים בהתאם לחיפושים של הגולשים? על כך נרחיב כעת,

    קידום אורגני מקומי:

    בשנים האחרונות גולשים רבים החלו להשתכלל בחיפושים ברשת. בעבר חיפשו ביטויי מפתח כדוגמת "ניהול אתרים" מתוך כוונה להגיע לספק הגדול ביותר. כיום, רבים מחפשים שילובים מורכבים יותר כדוגמת "ניהול אתרים לארגונים" בתיאור העסק שלהם ואו "ניהול אתרים במרכז" כדי לתאר את הציפייה שלהם למיקום העסק.

    מסיבות אלו, אנשי מקצוע וחברות רבות יוצרים ערכים שיתאימו לחיפושים של הגולשים ויגרמו לכך שהם יפנו אליהם גם כאשר מיקום העסק כלל אינו קשור למיקום הרצוי על ידי המשתמש. לדוגמה, אנו יכולים לעשות מאמר אודות "ניהול אתרים בצפון" כדי לענות על חיפושים של עסקים בצפון על אף שאנו ממוקמים במרכז..

    כדי לצמצם תופעות אלו, גוגל החלה לשלב את "גוגל מיי ביזנס" אשר מחבר בין אתר אינטרנט לעסק פיזי על גבי המפה ומתעדף אתר זה בתוצאות החיפוש בהתאמה לעסק ולגולש. כלומר, מי שמשתמש בפרקטיקה זו כיום לא באמת משיג את התוצאה הרצויה אלא להיפך, הוא מעניק אינדיקציה על אי אמיתות תוכן האתר למנועי החיפוש ולכן לא כדאי להשתמש בשיטות מיושנות אלו. במקום זאת, יש לעשות שימוש חכם בגוגל מיי ביזנס כדי לאמת כתובות של עובדים ואו שותפים ביתר חלקי הארץ.

    ומה בנוגע לשאלה בכותרת המאמר?

    האם יש קשר בין ניהול אתרים והמיקום?

    לא. אין כל קשר בין שירותי דיגיטל (ניהול אתרים) ובין מיקום העסק. יתרה מכך, את מרבית לקוחותינו כלל לא פגשנו מעולם וזאת כאשר בחלקם איתנו שנים רבות. כאשר בוחרים חברת ניהול אתרים, לא צריך לטרוח ולבחון את המיקום של העסק אלא דווקא את ההמלצות שהלקוחות של החברה כותבים עליה. כך, ביכולתכם להבטיח שירות מקצועי ואמין ללא כל קשר למיקום.

    אם אתם בכל זאת מחפשים שירותי ניהול אתרים או שירותי קידום אתרים לפי אזור, כדאי מאוד לנסות לבדוק מול עסקים מקומיים באזור הרצוי לכם שאכן החברה מעניקה להם שירות טוב ושהם מרוצים מהתוצאות. אחרת, עדיף לפנות לחיפוש בהיקף ארצי בו תוכלו להגיע לקהל רחב יותר של אנשי מקצוע מבלי להתפשר על האיכות.

    לסיכום,

    אם אתם מחפשים שירותים פיזיים – חפשו לפי מיקום. אם אתם מחפשים שירותים דיגיטליים ואו מקצועיים – חפשו בהיקף נרחב. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן