fbpx

לא פעם אנו נשאלים מה ההבדל בין ניהול אתרים ובין קידום אתרים. ובכן, במאמר זה ננסה לעשות מעט סדר ואף להציג את הכדאיות שבשירותים השונים לנוחיותכם. נתחיל כמובן בהגדרות ונעבור להשוואות ולהחלטות בהמשך המאמר.

הבדלים בין קידום אתרים וניהול אתרים

הגדרות ראשיות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • קידום אתרים – יצירה של גידול בתנועה מהרשת אל תוך האתר.
    • ניהול אתרים – ניהול האתר על התנועה בו לאחר כניסת הגולשים לאתר.

    המצב הממוצע כיום, רבים משלמים סכומים ניכרים מידי חודש עבור איש מקצוע שינהל עבורם את הקידום האורגני והממומן של לקוחות פוטנציאליים לאתר. אך מעטים משלמים כסף לאיש מקצוע שינהל עבורם את התנועה היקרה שהגיע לאתר לשם המרתן.

    אבל אם נצלול פנימה, נגלה שההבדלים קטנים וחשובים אף יותר:

    מלאכתו של מקדם אתרים:

    עולם קידום האתרים מבוסס על שלושה מקורות עיקריים:

    1. קידום אורגני של האתר בתוצאות החיפוש.
    2. קידום ממומן של האתר בתוצאות החיפוש ובאתרים שונים ברשת.
    3. קידום אורגני ומומן של האתר ברשתות חברתיות.

    שלושת המקורות הללו הן הבסיס לכל תנועה באתר מודרני. ישנם מקדמי אתרים שאכן מבטיחים ומצליחים להניע תנועה לתוך האתר ואף להגיע לתוצאות לא רעות אך האם הם משיגים את המקסימום? ובכן, יש שני סוגי מקדמי אתרים:

    1. מקדמי אתרים חיצוניים – עצמאים וחברות הדואגות להניע תנועה לאתר אך לא למתחולל בו.
    2. מקדמי אתרים פנימיים – שכירים ובעלי האתר שמקדמים את האתר אך דואגים גם למתחולל בו.

    הסוג הראשון יניע תנועה חלולה לאתר והתוצאות יהיו סבירות. הסוג השני יניע תנועה לאתר, ימדוד את ביצועיה ויביא לניצול אופטימלי של התנועה שהוכנסה לאתר. זאת על ידי כך שהם משפרים כל העת את עמוד הנחיתה, את המסר שעובר באתר וכמובן מנגישים את השירות לציבור הרחב.

    מלאכתו של מנהל אתרים:

    עולם ניהול האתרים מבוסס על ארבעה רכיבים:

    • תחזוקה וניהול לאתר – תחזוקה שוטפת ושמירה על ביצועי מהירות וחוויית שימוש אופטימליים.
    • ניהול התוכן באתר – עדכון תכנים, שיפור תכנים ואופן הצגתם בהתאם לדרישות הגולשים.
    • ניהול השיווק לאתר – ניהול תהליכי השיווק (כולל קידום אתרים) להנעת תנועה לאתר.
    • ניהול הפניות מהאתר – שיפור יחסי המרה וגידול מתמיד בפניות ואו ברכישות דרך האתר.

    בעוד מקדם אתרים אחראי רק לחלק מסוים מהמשפך שעובר כך גולש וגולש, מנהל אתרים חייב לדאוג למשפך כולו. כלומר, לדאוג שהאתר מתוחזק, מהיר ומעניק חוויית שימוש מעולה, לאחר מכן, עליו לדאוג לנהל ולשפר את התוכן באתר להצגה מדויקת של השירותים שאותה מציעה החברה ורק לאחר מכן ניתן לצאת לתהליכי שיווק ממומן ואו אורגני ולהפיק מתנועה זו את המרב.

    אז מה עדיף: ניהול אתרים ואו קידום אתרים?

    העלויות דומות בשירותים אלו. לכן, יש לבחון כל אתר לחוד:

    בעלי אתרים אשר יודעים לנהל את האתר כנדרש ויכולים גם לבצע עבודות שיפור ליחסי ההמרה באתר יעדיפו לפנות למקדם אתרים שזוהי התמחותו היחידה ומכך בעצם לצפות לתוצאות טובות יותר לפחות בצד זה של המשוואה (לא תמיד יש קורלציה בין השירות לרמת מקצועיות הספק – יש לבדוק היטב את בעל המקצוע).

    לעומת זאת, בעלי אתרים בלי זמן או ידע בניהול יתר רכיבי האתר, יידרשו לשירותי ניהול אתרים אשר יאפשרו להם להשיג את התוצאות הטובות ביותר מחוץ לאתר ולאחר כניסת הגולשים פנימה וזאת מאחר ולא שווה להשקיע כסף על קידום אורגני ואו קידום ממומן מבלי שהאתר מוכן לקליטתם של הגולשים הפוטנציאליים.

    רוצים לשמוע עוד בנושא? פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן