fbpx

בישראל פועלות עשרות אלפי ארגונים ללא מטרות רווח ויחדיו הם מהוות נדבך משמעותי במערכת הרווחה והתרבות שמשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו. אך, כמו בעולם העסקי, מאחר ויש מספר רב של ארגונים ובתחומים מגוונים, ישנם ארגונים אשר עוסקים יום יום בעשייה ברוכה ובעלת ערך גבוה לציבור אך את הקרדיט על כך הם לא מקבלים.

אחת הבעיות הקשות ביותר בנראות של עמותות וארגונים הנו היעדר נוכחות במרחב הציבורי. כלומר, נתמכי הארגון יודעים ומוקירים את הארגון על פעילותה אך יתר הציבור הרחב אינו מודע לקיומה ואו להשפעתה הרבה על אורח חייו. כתוצאה מכך, לא מעט ארגונים ועמותות נלחמים על קיומם ואינם ממצים את מלוא הפוטנציאל הגלום בכוח האדם המסור והערכי המתנדב בארגון.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אך, זהו אינו גזרת גורל. מנהלי ארגונים אינם צריכים להתעסק כל הזמן בהישרדות ובגיוס תרומות ובהחלט יש בידם את היכולת להגיע לציבור הרחב ולעדכן את הציבור הרחב על המהלכים שהארגון מקדם ועל השפעתו הרבה על המרחב הציבורי.

    האינטרנט: נקודת הזינוק לארגונים ללא מטרות רווח

    חלק ניכר מהארגונים פועל ממשרדים ואו פנים מול פנים עם אוכלוסיות מוחלשות וכתוצאה מכך אין תהודה לתרומתם. אבל, בשונה מבעבר, כיום לכל ארגון ועמותה יש אתר אינטרנט אשר מאפשר להם בקלות רבה להציג עדכונים על תכניות עתידיות, לפרט אודות עשייתם מידי חודש, להעלות תמונות וסרטונים על הפעילות שלהם בשטח ועוד שלל נרחב של אפשרויות שמאפשרות לארגון להתגאות בעשיה ולהתבלט על פני יתר הארגונים והעמותות וכתוצאה מכך גם לזכות באמון הציבור ובתרומות רבות יותר להמשך קיום הארגון.

    מאחר ולכל העובדים והמתנדבים יש מצלמה וואטסאפ במכשיר הסלולרי, כיום קל למדי להציג את הפעילות מהשטח הישר אל לבם של הגולשים הרבים ברשת והדרך מארגון אנונימי לארגון מוכר ומוביל קצרה מאי פעם.

    יתרה מזאת, ארגונים ועמותות אשר אינם נתמכות על ידי המדינה ואינם פועלות למטרות רווח זכאיות לנצל מעמד זה ולקבל מענקים נרחבים מגופים טכנולוגיים כדוגמת מנוע החיפוש של גוגל שמעניק עשרות אלפי דולרים לחודש לפרסום בחינם! ברשת החיפוש שלה. אך תועלות אלו באות לידי ביטוי רק כאשר אתר האינטרנט מנוהל נכונה ומעודכן במידע ובמדיה המספרת בצורה הטובה ביותר את הסיפור והערך הרב של הארגון.

    כדי להצליח למנף את האתר אינטרנט להמשך צמיחה בארגון, כדאי מאוד למנות אדם מתוך הארגון שיהיה אחראי לרכז את המידע המופץ לציבור ולפרסמו באתר האינטרנט בזמן אמת. כאשר אין בנמצא עובד מתאים בתוך הארגון יש שלל חברות ניהול אתרים שישמחו לעמוד לרשות הארגון ולעשות זאת עבורם.

    אז מה באמת חשוב להציג באתר?

    יש את אותה אמרה פופלרית "תמונה אחת שווה אלף מילים", היא נכונה למדי אך בתוך המידע האין סופי באינטרנט זה כנראה כבר לא מספיק. לתמונה בודדת ואו סיפור בודד אין משמעות על הנראות של הארגון במרשתת, אך בהחלט יש משמעות למגוון רחב של תכנים ותמונות המפורסמים בתדירות קבועה ולאורך ציר זמן ארוך ככל האפשר.

    כלומר, לא די בהעלאה חד פעמית של מספר תמונות לאתר תחת הכותרת "גלריה", יש צורך בעדכון שוטף ותדיר של התכנים עם מידע חדש, עדכני ורלוונטי מהפעילות של הארגון. כך, כאשר גולש מזדמן ואו תורם מבקר באתר הוא יכול להתרשם מהעשייה הרבה ולהבין את היקף הפעילות ומידת ההשפעה שיש לארגון על הציבור הרחב וזהו בדיוק ההתרשמות שאנו רוצים להשיג מהמבקרים באתר!

    מומלץ לפרסם באתר נושאים מגוונים ובצורה מסודרת ונעימה לעין אך מבלי להחסיר בפרטים ומבלי לקחת קיצורי דרך,

    • העלו תמונות מהפעילות.
    • העלו סרטוני וידאו מהפעילות.
    • העלות סיפורים אמיתיים מהפעילות.
    • נהלו יומן עם תכניות עתידיות לפעילויות.
    • נהלו בלוג עם מידע בעל ערך לקהל הנתמכים.
    • אפשרו לציבור הרחב לפנות אליכם.
    • אפשרו לציבור הרחב לתרום לכם.

    אנו מופתעים לעתים קרובות לתוצאות שניתן להשיג ולהשפעה האדירה של ניהול נכון של אתר האינטרנט על העתיד של הארגון וממליצים גם לכם לא לוותר על כלי עוצמתי זה, מקסימום תרוויחו.

    תדירות, פרקטיקה, קצת במספרים:

    אז כדאי לנהל את האתר. אבל אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מה זה בעצם אומר? מה מידת ההשקעה הנדרשת לניהול אתר על בסיס קבוע, להלן סקירה קצרה של שלושת המרכיבים העיקריים בניהול אתרים:

    תדירות השינויים באתר:

    אין ספר הוראות אשר מסדיר את התדירות הרצויה לעדכון תוכן האתר, אך מנועי החיפוש ובראשם גוגל הצהירו פעם אחר פעם על כך שאתרים מעודכנים (עם שינויים בתדירות גבוהה) יזכו לתיעדוף אוטומטי על פני יתר האתרים. כלומר, ככל שאנו נבצע שינויים רבים יותר באתר על בסיס יומי, כך גם ניתן לצפות לתמורה גם מצד מנועי החיפוש בכל הקשור לקידום אורגני.

    אך מעבר לכך, כאשר מנהלים אתר אינטרנט חשוב לחשוב בראש ובראשונה על הגולשים ולא מנועי החיפוש. לכן, אין טעם לבצע שינויים סתם לשם ביצוע שינוי. כל שינוי באתר חייב להיעשות מתוך מחשבה על הגולשים ואיזה ערך יוצא להם מכך.

    בארגונים ועמותות, יש פעילויות למכביר, ניתן לפרסם את הפעילויות, מועדן, ולאחר סיומם גם תמונות/וידאו ומידע טקסטואלי לשיתוף הציבור הרחב. כך, האתר זוכה לשינויים תכופים והאתר מזנק קדימה.

    הפרקטיקה לעריכת תוכן באתר:

    יש לא מעט הוראות לניהול אתר אינטרנט (בין היתר, בהתאם למגבלות מערכת ניהול התוכן של האתר), אך כדאי מאוד להקפיד על כמה כללים אוניברסליים אשר נכונים לכלל המערכות:

    1. כווצו תמונות טרם העלאתן לאתר – כלי נהדר לשימושכם.
    2. הוסיפו ערך חלופי (ALT*) לתמונות ולווידאו כדי שמנועי החיפוש יבינו מה בתצוגה.
    3. נסו לצמצם את משקל העמוד על ידי טעינת תמונות ווידאו ממקורות חיצוניים (youtube או CDN*)
    4. וודאו שאתם מוסיפים תמלול טקסטואלי לכל סרטון שעולה לאתר.
    5. חלקו את תוכן המאמרים באתר לפסקאות הנוחות לקריאה במכשירים הסלולריים.

    בעזרת פרקטיקות אלו ואחרות שתאמצו עם הזמן, רמת התמורה למשתמשים תהיה בעליה מתמדת וכך מעבר לכמות התוכן גם איכות התוכן תהיה טובה יותר.

    על קצה המזלג במספרים:

    כאשר מנהלים אתר אינטרנט, כדאי מאוד להקפיד על איכות התוכן ומשמעותו לפרסם תוכן באתר כל יום. כלומר, 30 פרסומים חדשים מידי חודש. כאשר אתם מעלים מאמר חדש לאתר חשוב להקפיד על לפחות 2 קישורים יוצאים מהתוכן (1 לתוך האתר ו1- לאתר חיצוני).

    ככלל, מומלץ שמאמרים יהיו באורך העולה על 400 מילים במאמר חדשותי ו-600 מילים במאמר אינפורמטיבי. כאשר מדובר במאמר ארוך, יש צורך בכותרת משנה אחת לכל 200 מילים כדי לאפשר קריאה נוחה במחשבים ובמכשירים סלולריים.

    אם אנו רוצים לקבל מספר רב של פניות באתר, חשוב למקם את טופס יצירת הקשר בחלקו העליון של העמוד ולאחר 2 פסקאות בתוכן המאמר כך שמשתמשי המובייל ייחשפו בוודאות לפנייתנו, לאחר פניה, יש לנו בדיוק 24 שעות לחזור לפונה אחרת הפונה יאבד עניין.

    CDN* – רשת להעברת מדיה מחוץ לאתר (Amazon CloudFrontמעולה)
    ALT* – ערך טקסטואלי חלופי לתמונה (מה שמנועי החיפוש רואים במקום התמונה וכך הם מבינים את ערך התמונה לתוכן ולמשתמש).

    רוצים ללמוד עוד על הנושא? מעוניינים שהארגון שלכם יראה טוב יותר בתוצאות החיפוש? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם בכל עת, צוות WEmanage.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן