fbpx

מידי שנה קמות מספר רב של זירות מסחר חדשות באינטרנט. הן מתפקדות כשווקים פתוחים בהם כל אדם יכול לסחור עם מבקרי האתר בתמורה לאחוז מוגדר מרווחי המכירה בזירה. לא מעט זירות מסחר יורדות מהאוויר כתוצאה מניהול כושל ואו חוסר הבנה שיווקית. במאמר זה, נסקור בקצרה את האופן שבו יש לנהל זירות מסחר.

מה הן זירות מסחר באינטרנט?

זירות מסחר הן תת קטגוריה של אתרי איקומרס. מדובר בפלטפורמות אשר מורכבות משלושה גורמים ואף יותר (מוכר – מתווך – קונה). זירות מסחר מוכרות בעולם הן איביי, אמזון, אליבאבא. זירות מסחר מוכרות בישראל הן מרמלדה, עזריאלי. קום ועוד..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    היתרון המובהק של זירות מסחר הנו היכולת של מוכרים קטנים לבצע עסקאות מקוונות בעלויות תפעוליות מזעריות מבלי שידרשו להחזיק במערכת אתר על אחסונה, תחזוקתה, סליקה וניהול השוטף וכלל העלויות השוטפות. וכמובן של בעלי זירת המסחר להרוויח עמלה מכל עסקה דרך האתר מבלי להחזיק מלאי ואו מערך לוגיסטיקה.

    איך מנהלים זירת מסחר באינטרנט?

    ניהול זירת מסחר נתפס כמשהו פשוט למדי אך ההיפך הוא הנכון. זירות מסחר דורשות זמינות של גורם מנהל סביב לשעון וזאת בכדי להעניק שירות לקוחות למוכרים ולרוכשים בכל בעיה בזמן אמת. כמו כן, בלא מט מקרים יש תקלות ואו אי הבנות הנגרמות כתוצאה משימוש בפלטפורמה על ידי מוכרים וקונים שאינם טכנולוגייים מספיק.

    מעבר לכך, מנהלי זירות מסחר הרוצים להישאר רלוונטיים יהיו חייבים לייצר בידו מובהק בינם ובין יתר זירות המסחר. כך לדוגמה, זירת מסחר תתקשה חדשה שמציעה הכל מהכל תתקשה להתחרות מול אמזון או איביי שמעניקות פלטפורמה נוחה ומוכרת במיוחד. לכן, ניהול זירת מסחר כוללת גם שמירה על כללי שימוש ברורים והגדרת גבולות גזרה לתחומי המיקוד של זירת המסחר.

    לבסוף, יש לנו את כל נושא השיווק. בכל זירת מסחר יש את הדילמה של הביצה והתרנגולת. על מנהלי זירת הסחר לדאוג לכך שהאתר מפורסם היטב באינטרנט ושמספר רב של גולשים מבקרים בפלטפורמה מידי יום (בדומה לקניון פיזי הדואג לפרסם ולוודא שהשוכרים מוצאים לנכון להמשיך לשכור עוד ועוד).

    ניהול זירת מסחר לרוב כוללת את כלל המרכיבים הלו יחד:

    1. ניהול מערכת זירת המסחר.
    2. נהול תכני זירת המסחר.
    3. ניהול שירות לקוחות בזירת המסחר.
    4. תמיכה במוכרים חדשים בזירת המסחר.
    5. שיווק זירת המסחר לקהלים חדשים

    ועוד מגוון תתי פעולות נוספים..

    האם להוציא את ניהול זירת המסחר למיקור חוץ?

    זו שאלה טובה. בגדול לא. כל עוד אתם יכולים לעמוד בעומס ולנהל בהצלחה את זירת המסחר עצמאית, מומלץ לעשות זאת. אך, במקרים בהם עליכם להשקיע 100% מהאנרגיה בשיווק זירת המסחר בכדי לשמור עליה חיה ופעילה במוכרים וקונים, הרי שישנם מקרים בהם כדאי להוציא חלק מניהול זירת המסחר לחברת ניהול אתרים כדוגמתינו.

    מה אנו לרוב מציעים? ובכן, את כל תחום השיווק כדאי לכם לשמור לעצמכם. הרי, רק אתם יודעים למכור את הזירה שלכם כמו שצריך. לעומת זאת, את כל הנושאים הטכניים הנוגעים לתקינות ממערכת זירת המסחר והמענה הטכני לפניות מצד מוכרים וקונים, בהחלט ניתן להוציא לניהול במיקור חוץ.

    לסיכום,

    מקימים זירת מסחר ולא יודעים איך לעמוד בכל המשימות בפועל? מנהלים זירת מסחר פעילה אך מבזבזים יותר מידי זמן יקר על שירות לקוחות והדרכות למוכרים? זירת המסחר מושלמת אך אין מוכרים רבים א מבקרים רבים? במקרים אלו ייתכן ותרצו לקבל סיוע מקצועי מחברה המתמחה בניהול אתרי אינטרנט ואשר תדע לייעל עבורכם תהליכים ואו לפנות לכם זמן יקר לשיפור כמעט מידי בתוצאות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן