fbpx

האינטרנט נוגס אט אט בעולם הקמעונאות המסורתי אך במקביל גם יוצר שווקים חדשים דווקא לאותם עסקים קטנים שלא זכו למענה הולם עד לפני מספר שנים. אחד התחומים שהכי נהנה מכניסת האינטרנט לחיינו הנו ענף האמנות/ ענף היצירה. אם בעבר רק יוצרים בעלי שם מכרו את יצירותיהם, כיום כל אמן יוצר יכול למכור את מיטב יצירותיו ישירות לצרכן בעזרת האינטרנט.

ניהול חנות אטסי – סקירה

לא מעט פלטפורמות מציעות שירותי תיווך מהמוכר לקונה. אך רק פלטפורמה אחת מתוכננת ומיועדת לקהל האמנים והיוצרים. לפלטפורמה זו קוראים ETSY (אטסי). אטסי הוקמה בשנת 2005 ופונה למוכרים מאוד ייחודיים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • אמנים יוצרים המציעים מוצרים עשויים בעבודת יד.
    • סוחרים העוסקים בפריטי אספנות (לא ייצור מסחרי).

    יש הרואים באטסי כפלטפורמה הנשית הגדולה בעולם מאחר ומרבית המוכרים דרכה הן נשים. ואכן מדובר בפלטפורמה מהפכנית שמאפשרת לחובבנים לצד יוצרים מקצועיים למכור את מרכולתם במחיר הראוי בעיניהם.

    על אף העובדה שאטסי תוכנן עבור המשתמש הפשוט ואינו אמור להיות מורכב לתפעול, ככל שעברו השנים, הצטרפו עוד ועוד מוכרים ומוכרות והתחרות על לבם של הרוכשים הלך והפך למורכב יותר ויותר. זאת בעיקר משום וכל מוכר/ת מציע מוצרים בתיאור חופשי ולא תמיד בקורלציה לאופן בו המשתמשים עצמם מחפשים את הפריט המוצע וכך מוכרים רבים מתארים מצב בו המוצר שהם מציעים נבלע בין שלל היצירות של יוצרים אחרים והם לא מצליחים למכור דרך הפלטפורמה.

    מאחר ופתיחת חנות באטסי מאפשרת ליוצרים למכור לכל העולם, אף יוצר אינו יכול לוותר על נוכחות קבועה בפלטפורמה. אלו שמתחילים למכור באטסי בהצלחה מספרים על רווחים גדולים במיוחד שאין דרך אחרת להגיע אליהם במכירה לשוק המקומי ובוודאי שלא ניתן להרוויח מפעילות ידנית בישראל (עניין של הכנסה פנויה/ערך מטבע)..

    לכן, אם אין לכם חנות אטסי עד עכשיו, זה הזמן להשקיע זמן או כסף ולצאת לדרך – לפתוח חנות אטסי!

    כמה עולה ניהול חנות אטסי?

    כאשר יוצר אינו מצליח להתמודד עם האינטרנט ואו כאשר יוצר עסוק מידי בכדי לנהל את השיווק של מוצריו באינטרנט, ניתן ורצוי לפנות לחברת ניהול אתרים אשר תיקח את המושכות ותבצע את הנדרש כדי למכור באטסי והרבה.

    אך, כמו כל שירות, ניהול שוטף של חנות באטסי דורש שעות מרובות של עבודה מידי חודש (כל מוצר ייחודי ודורש התייחסות מחודשת כל תקופה..), כלומר, יש לקחת בחשבון ששירותי ניהול לחנויות אטסי עולים לא מעט כסף מידי חודש ועל כך נרחיב כעת:

    • עלות ניהול חנות אטסי קטן – *2,000 ש"ח לחודש.
    • עלות ניהול חנות אטסי גדול – *3,500 ש"ח לחודש.

    *לרוב יש לסכם על אחוז עמלה מתוך המכירות וזאת כדי לדאוג לאינטרס מנהל חנות האטסי לתפוקה מקסימלית.

    כדי לבדוק האם אתם נדרשים לניהול חנות אטסי קטן או גדול, יש לבחון את כמות המוצרים שאתם מוכרים ובאיזה תדירות יש לעדכן את המוצרים שמוצעים על ידכם בשוטף על גבי הפלטפורמה. ככל שמספר המוצרים גדול יותר, יש צורך ביותר שעות עבודה ולכן גם המחיר עולה בהתאמה.

    מעבר לעלויות הניהול ואו במידה ואתם יכולים לנהל את החנות אטסי עצמאית, יהיה עליכם לשלם מידי חודש לאטסי על השימוש בפלטפורמה,

    כמה עולה השימוש באטסי?

    בשונה מפלטפורמות כדוגמת אמזון או איביי, באטסי העמלות נוחות במיוחד והגיוניות למדי. באטסי גובים 71 אג' עבור כל מוצר (חדש) שאתם מעלים לפלטפורמה ולאחר מכן כ-3.5% מתוך סך כל מכירה שנעשית דרך הפלטפורמה. מדובר בעמלות זניחות למדי ביחס לפלטפורמות אחרות ומרבית המוכרים והמוכרות דרכה שמחים לשלם עמלות אלו.

    אך יש קאטצ' קטן שיש לקחת בחשבון, רוב העסקאות באטסי נעשות דרך PayPal וזו בתורה גוזרת עמלה שמנה של 5% על כל עסקה ועסקה וסכום זה חייב להילקח בחשבון בעת תמחור המוצרים שאתם מציעים דרך הפלטפורמה אחרת תגלו שהרווחיות שלכם נמוכה מהמתוכנן.

    לסיכום,

    יש לא מעט סיבות טובות לפתוח חשבון באטסי. אך, בהיעדר ידע וניסיון בקידום אורגני ובשיווק ופרסום קשה עד בלתי אפשרי למכור דרך אטסי. לכן, פניה לחברת ניהול מנוסה בהחלט ישפיע לטובה על מספר העסקאות בפלטפורמה וביכולת שלנו להתמקד ביצירה ובאמנות במקום בכל הטרדות מסביב.

    רוצים ללמוד עוד? מעוניינים בשירותי ניהול לחנויות באטסי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

    3 thoughts on “ניהול חנות אטסי – כמה עולה לנהל חנות באטסי (etsy) ולמי זה משתלם?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן