fbpx

גם העסקים הטובים ביותר סופגים תלונות ואו אפילו אזכורים שליליים מלקוחות שעמם לא היה תיאום ציפיות ברור מראש. הבעיה היא, שמנועי החיפוש רואים תגובה משמעותית מאזכורים שליליים ומקפיצים אותן מעלה על פני כל יתר האזכורים החיוביים. במקרים מסוימים, אזכור שלילי יכול לגרום לנזק משמעותי לעסק ולכן יש לנסות לטפל באזכורים אלו וכמה שיותר מהר.

ניהול מוניטין בגוגל

כאשר עסק קטן ומשפחתי, יש אינטימיות בין נותן השירות והלקוח. לכן, מידת שביעות הרצון גבוהה למדי. לעומת זאת, כאשר עסק גודל ונעזר במספר רב של עובדים, חלק מהקסם נעלם וכך גם מידת שביעות הרצון של הלקוחות. מספיק לקוח אחד לא מרוצה בכדי לפגוע משמעותית במוניטין של עסק ברשת וזאת לרוב על ידי פרסום חוות דעת שליליות בפורומים שונים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איש מקצוע שנשכר לנהל מוניטין עבור חברה ואו איש מקצוע יידרש לטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים (ככל שמתאפשר..). כלומר, לפני שאיש מקצוע יפנה לטפל בדחיקת האזכורים השליליים במורד תוצאות החיפוש, הוא ינסה לפתור את הבעיה בצורה יעילה וחכמה יותר על ידי זיהוי מקור הבעיה וטיפול בה.

    לכן מלאכת ניהול מוניטין נחלקת לשני חלקים:

    1. טיפול בבעיה – מניעת חזרתה של הבעיה.
    2. ניקוי הרשת – תיקון הפגיעה במוניטין.

    ברשותכם, נעבור על השלבים הללו בקצרה:

    טיפול במקור הפגיעה במוניטין בגוגל:

    בכ-90% מהמקרים, ניתן לטפל במקור הבעיה על ידי פניה ישירה לגורם הפוגע במוניטין שלכם ברשת. בחלק ניכר מהמקרים, הפגיעה במוניטין נובעת מאי הבנה ואו ריב מיותר שניתן למנוע מראש ואו לנטרל על ידי החזר כספי, התנצלות או פיצוי מסוג אחר. בלא פחות מ-100% מהמקרים, עדיף לשלם כסף כפיצוי ואו להחזיר ללקוח את כספו מאשר לספוג פגיעה במוניטין ברשת.

    כלומר, במידה ופונים לאדם המפרסם מידעים שליליים אודותיכם באמצעות גורם צד ג' מקצועי, סבירות הסרת האזכורים גבוהה למדי. במקרים אלו, לא רק שהפגיעה מנוטרלת אלא שהיא מסתיימת סופית ואין סכנה לחזרתיות.

    ישנם מקרים בהם האזכור השלילי לגמרי חסר הצדקה וניתן לתבוע הוצאת דיבה/לשון הרע ואף לזכות בפיצוי נאה לאחר מלחמה משפטית. אך, מנסיוננו, עדיף להגיע לעמק השווה גם עם גורמים אלו וגם כאשר כלל לא מגיע להם פיצוי/החזר כספי. זאת משום ולפגיעה במוניטין עד להסדרת הבעיה יש עלויות גבוהות אף יותר.

    דחיקת אזכורים שליליים לעמוד השני בגוגל:

    כאשר לא ניתן לטפל בשורש הבעיה בצורה הגיונית, אין מנוס מפעילות קידומית שמטרתה לדחוק את אותן התוצאות בחיפוש שפוגעות בשמכם לאחור. הצלחה תהיה לדחוק תוצאות אלו לעמוד השני (כ1-2% חשיפה בלבד) וכמה שיותר מהר.

    עושים זאת על ידי יצירת תוכן רב ורלוונטי יותר בשימוש במילים אשר מרכיבות את הערך השלילי כך שהרלוונטיות של הערך השלילי תהיה נמוכה מיתר האזכורים המלאכותיים שיווצרו על ידי איש המקצוע. כך לדוגמה, כאשר יש תלונה אודות רשלנות בשירות תיקון רכב, ניתן לכתוב מאמרים בנושאים דומים בפלטפורמות חזקות יותר ברשת.

    אך, כדי לדחוק אזכור שלילי, יש צורך לעתים בעשרות תכנים חלופיים ובעלי ערך גבוהה יותר באתרי מיינסטרים. במילים אחרות, יש צורך בהשקעה כספית משמעותית במיוחד במידה ורוצים לנטרל את הפגיעה כנדרש. וגם אז, אף אחד לא מבטיח שהגורם שכתב את האזכור השלילי לא ימשיך בהפצת אזכורים שליליים נוספים (דרך שמות בדויים) והמלחמה קשה עם חללים.

    כמה עולה לנהל מוניטין בגוגל?

    כפי שניתן להבין, זה לא סיפור זול. השילוב בין ניהול אתר אינטרנט בצורה אפקטיבית בכדי להבטיח תפיסת כמה שיותר אזכורי מותג בחיפוש יחד עם יצירת ערכים נוספים בעלויות לא זניחות מייצר עלויות גבוהות למדי.

    במקרים הקלים, ניהול מוניטין בגוגל עולה כ-2,000 ש"ח לחודש למשך 6 חודשים. במקרים המורכבים, ניהול מוניטין בגוגל יתחיל ב-6,000 ש"ח לחודש ויידרשו חודשים רבים להשגת התוצאות הרצויות.

    במקרים רבים, מנהל אתרים מקצועי ידע להתמודד עם בעיות מוניטין בעת היווצרותן על ידי הכוונת בעלי האתר באופן הנכון להתנהל מול האיום החדש ועוד בטרם גוגל מתחיל באנדוקס האזכור ובטרם הבעיה מחמירה.

    לסיכום,

    שמירה על מוניטין חיובי בגוגל דורשת מכם להיות עם יד על הדופק כל הזמן. אם אינכם יכולים לעשות זאת בכוחות עצמכם, שכרו שירותי ניהול אתרים על ידי חברה כדוגמתנו בכדי שהיא תבצע עבורכם את העבודה הנדרשת לצד יתר המשימות שתחת אחריותה.

    נתקלתם במצב לא סביר? חוששים שאתם תחת מתקפה תדמיתית ברשת? השאירו פרטים והתייעצו עמנו ללא עלות וללא התחייבות!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן