fbpx

בהמשך למאמר קודם שכתבנו אודות ניהול מוניטין באינטרנט עלו שאלות מצד גולשים אודות ההבדלים בין ניהול מוניטין ליחיד וניהול מוניטין לחברה. ובכן, יש הבדלים מהותיים בכל תהליך העבודה שאנו נדרש לעשות כאשר אנו משפרים את המוניטין של אדם פרטי (סטנדרטי ולא מפורסם..) לבין שיפור מוניטין של חברה פרטית או ציבורית ואשר מוכרת לציבור הרחב.

ניהול מוניטין ברשת ליחידים וחברות

ניהול מוניטין ברשת או בשמו המקצועי: Online Reputation Management) ORM), הנו תחום מורכב מאוד הדורש מיומנות גבוהה בקידום אתרים לצד רגישות גבוהה בהבנת צורכי הלקוח וזאת בכדי להכין אסטרטגיה ברורה וקבועה מראש אשר תבטיח בסופה שליטה מקסימלית בתוצאות החיפוש שיעלו עם הקלדת שם היחיד או העסק.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במאמר זה לא נעסוק בחשיבות שבניהול המוניטין ברשת, גם לא נעסוק בהגדרות ובאופן בו אנו מנהלים את המוניטין ברשת (על כך בהרחבה במאמר הקודם בקישור מעלה), אלא נתמקד בהבדלים אשר באסטרטגיות השונות שנדרש לנקוט בהתאם לסוג הלקוח ומאפייניו הייחודיים.

    ניהול מוניטין לאדם בודד:

    יעדים להשגה בניהול מוניטין לבודדים:

    • החזרת שם טוב ואו שליטה בתוצאות.
    • הכנה לקראת מעבר מקום עבודה (קו"ח).

    על בסיס יעדים אלו, עלינו לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח:

    כאשר אדם פרטי וכל עוד הוא איננו מפורסם זוכה לאזכורים שליליים שפוגעים בשמו הטוב ואו ביכולתו לעבוד, ניתן לפתור את הבעיה בצורה מסודרת וחד פעמית. זאת משום וכאשר סיימנו בעבודת ניהול המוניטין, כלל המידע השלילי נדחק מטה בתוצאות החיפוש ולא צפוי לצוף מעלה בטווח הנראה לעין.

    לכן, מלאכת ניהול מוניטין לאדם בודד כדוגמת רופא, עורך דין או כל איש מקצוע אחר מתאפשרת על ידי הצפת הרשת במידע אחר וטוב יותר מזה השלילי. לרוב, נייצר עשרות עד מאות ערכים אלטרנטיביים במיקומים אטרקטיביים בכדי להבטיח שאלו יופיעו גבוהה בתוצאות החיפוש ושמו הטוב של הלקוח שלנו מטוהר לעד.

    במקרים מסוימים, הלקוח (בעיקר בכירים) מעוניין להכין את הקרקע לעזיבת מקום עבודה לטובת תפקיד חשוב יותר בחברות אחרות. לכן, עלינו לדאוג להציף מעלה את המידע החשוב ואף לסדרו ולרכזו תחת קורת גג אחת בדומה לקורות חיים דיגיטליים בכדי להקל על מלאכתם של מאתרי הבכירים ובקבלת מקומות העבודה הנחשקים.

    ניהול מוניטין לעסקים וחברות:

    יעדים להשגה בניהול מוניטין לעסקים:

    • תדמית נקייה ומרשימה יותר.
    • ניקוי כשלי עבר ואו תוצאות שקריות.

    על בסיס יעדים אלו, עלינו לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח:

    חברות/עסקים/אנשים מפורסמים אינם יכולים להסתפק בעבודה חד פעמית ואו בהצפה רגעית של הרשת במידע אלטרנטיבי וזאת משום ותוכן חדש אודותיהם נוצר כל הזמן על ידי מספר רב של גורמים עוינים ואו נטולי אינטרס (עיתונות/דירוגי אשראי ועוד..). לכן, האסטרטגיה חייבת להיות ממושכת ומדויקת להפליא.

    מלאכת ניהול מוניטין לעסקים ברשת כוללת לרוב יצירת מערך אתרים (PBN – רשת בלוגים פרטית) שמתפקדת כמנוף קידומי הפוך כנגד מאמרים שליליים שיש לדחוק אחורה. אך יתרה מזאת, עלינו לייצר ערכים חיוביים באותן האתרים שפרסמו אודות העסק נתונים שליליים בכדי שנוכל לתעדף מאמר כלשהו על אחר בתוך אתר החדשות עצמו..

    במקרים מסוימים, כאשר חברה מעוניינת להירכש על ידי מתחרה חזק יותר ואו כאשר חברה מעוניינת להשיג משקיעים נוספים, עלינו לבנות מצג חיובי אודות החברה בפריסה רחבה של נתונים תומכים על פני אתרים רבים ככל האפשר וזאת כדי להציג את כלל הנקודות החיוביות אודות החברה מבלי שמנהליה יידרשו להציגם לרוכשים/משקיעים הפוטנציאליים.

    לסיכום,

    ניהול מוניטין ברשת אינו פשוט לאף בעל מקצוע וגם לטובים ביותר. לא ניתן להבטיח 100% הצלחה ולפעמים הטובים ביותר נכשלים בתחום זה. אך, בניית אסטרטגיה מותאמת (מאושרת על ידי הלקוח בעצמו לאחר הסבר..) ופעולה מדויקת לאורך זמן לרוב מייצרת את התוצאות הראויות ומבטיחה הקלה חלקית עד מלאה בפגיעה שנוצרה על ידי גורמים חיצוניים ובעלי אינטרס נגדי.

    מעוניינים לשמוע עוד על התחום? רוצים לבדוק את שירותינו בתחום זה? השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם ונשמח לסייע לכם לנקות את השם שלכם בגוגל ואו בכל מקום אחר. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן