fbpx

שוקלים לרכוש אתר אינטרנט/אפליקציה או כל סוג אחר של נכס דיגיטלי? כבר רכשתם נכס דיגיטלי להשקעה ומתלבטים איך לתחזק ואו למנף את הנכס המקוון? יש לא מעט דברים שעליכם לדעת ועל כל במאמר זה!

השקעה בנכסי דיגיטל

משקיעים נבונים בונים בשנים האחרונות תיקי השקעה הכוללים תמהיל רחב מבעבר. תמהיל זה כולל לעתים קרובות רכיבי השקעה חדשניים ונכסים דיגיטליים הם אחד מאפיקי ההשקעה המובילים ביניהם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    נכס דיגיטלי מניב יכול להיות אתר אינטרנט/אפליקציה עם חשיפה רחבה והכנסות פסיביות מפרסמות כדוגמת אתרי חדשות ומידע או אתר אינטרנט/אפליקציה הפועל על בסיס היצע מנויים בתשלום כדוגמת אתרי היכרויות או אתר/אפליקציה המציע מוצרים למכירה בנישות מסוימות לקהלי יעד מוגדרים החוזרים לרכישות שוב ושוב..

    בשונה מבעבר, כיום רבים יודעים שניתן לייצר הכנסה גבוהה ויציבה מפעילות מקוונת בדיוק כפי שניתן לייצר הכנסה מפעילות עסקית בעולם הפיזי. כלומר, רכישת נכס דיגיטלי מניב דומה במאפייניה לעסק פעיל בעולם האמיתי. אך יש הבדל אחד אך מהותי למדי, קל מאוד לשערך את כדאיות ההשקעה בנכסי דיגיטל מניבים בוודאי ביחס לעסק סטנדרטי.

    אבל, יש לקחת בחשבון שיש צורך בתפעול שוטף לנכס הדיגיטלי במידה ואנו רוצים להמשיך לראות גידול בהכנסות גם בעתיד ועל כך כעת,

    ניהול נכסי דיגיטל:

    האינטרנט כמו העולם האמיתי הנו דינמי ומלא חיים. כל יום יש שחקנים חדשים, כללים חדשים ותחרות בריאה. גם כאשר יש בידינו נכס דיגיטלי מניב, עלינו להבין שבהיעדר ניהול מקצועי, ערך הנכס שרכשנו צפוי להידחק במהירות רבה לפינה והכנסותינו יצטמצמו בהתאמה. חשש זה גורם לרבים להימנע מהשקעות אלו על אף רמת כדאיותם הרבה!

    בין אם יש לכם אתר אינטרנט ואו אפליקציה, דרכי ההתנהלות והניהול דומים למדי. בשני המקרים יהיה עליכם לבצע שלל פעולות על בסיס יומי/שבועי כדי להבטיח שהרווחיות ממשיכה לגדול וחס וחלילה לא להצטמצם. אנו נציג כעת את מגוון הפעולות שיש לבצע על בסיס קבוע:

    • ניהול טכני לנכס דיגיטלי.
    • ניהול תוכן בנכס דיגיטלי.
    • ניהול השיווק של נכס דיגיטלי.
    • ניהול האופטימיזציה לנכס דיגיטלי.

    נעבור כעת על נקודות אלו בזריזות:

    ניהול ותחזוקה לנכסי דיגיטל:

    אתרי אינטרנט ואפליקציות מבוססים על קוד. קוד זה לעתים קרובות הנו "קוד פתוח" קוד תקני שנכתב על ידי הציבור ואינו שייך לאדם כלשהו. אך, כתוצאה מכך, קל לפורצים לנצל פרצות בקוד כדי לחדור למערכות של בעלי נכסים. לכן, יש לוודא תחזוקה שוטפת, אבטחה, עדכון הקוד בהתאם לגרסאות מערכת הסותמות פרצות קוד ועוד..

    יתרה מזאת, קוד נוטה להיות רלוונטי למועד מסוים אך מיושן לאחר תקופה מסוימת.. לכן, חשוב לשקול בשלבים שונים שדרוג של מערכת האתר/אפליקציה וזאת כאשר יש מספר רב של משתמשים ויתכן ואנו נפגעים מעצם היות המערכת שלנו מיושנת מידי.

    ניהול תוכן לנכסי דיגיטל:

    נכסי דיגיטל לרוב מבוססים על אחת משלושה מרכיבים עיקריים:

    • תוכן איכותי – יש לשמור על עדכניות והרלוונטיות של התוכן.
    • קהילה מלאת חיים – יש לוודא שהקהילה מוגנת ומתפתחת.
    • אלגוריתמים – יש לבצע התאמות לאלגוריתם לפי משתני השוק.

    באתרי תוכן וחנויות, הצורך בניהול תוכן מובן מאליו (עדכון מחירים, מלאים, ואו יצירת תוכן חדש שמושך גולשים). באתרים המבוססים על אנשים, יש צורך לנהל את הקהילה ולהבטיח שכולם מרגישים בטוחים ושהקהילה אכן צומחת. לבסוף, אתרים המעניקים שירות מבוסס אלגוריתמים יש צורך בעדכון הרשומות להתאמה לתנאי חוק עדכניים ואו לתצורות חדשות של ביקוש מצד הגולשים.

    ניהול השיווק לנכסי דיגיטל:

    יש נכסי דיגיטל שפועלים בדיוק כמו נדל"ן. לא נדרש כל פעולה כדי להמשיך ליהנות מהכנסה. אך במרבית המקרים יש להפעיל כלים שיווקיים לאורך זמן כדי להבטיח את המשך המחזוריות של הנכסים (גולשים חדשים) ומכך גם לרווחים.

    אבל, ניהול שיווק באינטרנט אינו משימה פשוטה. יש לשלב קידום אורגני יחד עם קידום ממומן באתרי אינטרנט, מנועי חיפוש וברשתות החברתית וזה יכול להיות טיפה יותר מידי עבודה עבור משקיע המחפש נכס עם הכנסה פסיבית בלבד.

    ניהול אופטימיזציה לנכסי דיגיטל:

    כמו כל נכס, יש צורך בשיפורים שונים אחת לתקופה בהתאם להתפתחות השוק ואו להיווצרות תחרות המאיימת על אופי הפעילות של הנכס הדיגיטלי. אופטימיזציה יכולה להיות כלי יעיל למדי להבטיח המשך קיום של הנכס הדיגיטלי גם בשנים הבאות אך גם לייעול תהליכים וגידול בהכנסות.

    אנו נשאף לבצע אופטימיזציה לנכסים באינטרנט אחת לתקופה קצובה של כחודש עד שלושה חודשים וזאת כדי לבדוק היכן ניתן לחסוך או להרוויח יותר כסף אך גם כדי לבדוק ולאמת שמקומנו ברשת אינו נמצא תחת איום מצד מתחרים חדשים וצעירים יותר.

    שירותי ניהול לנכסי דיגיטל

    העובדה שנכס דיגיטלי דורש ניהול לא צריך להרתיע אתכם מרכישת נכס דיגיטלי להשקעה ואו בהמשך החזקת נכס דיגיטלי מניב. במקום זאת, ביכולתכם לפנות לחברות ניהול אתרים כדוגמתנו ולבקש שירותי ניהול מתאימים כך שהנכס הדיגיטלי הופך לעזה המניב הכנסה בצורה פסיבית לחלוטין.

    במידה ותרצו לשמוע עוד על שירותים אלו ואו להתייעץ טרם ביצוע השקעה בנכס דיגיטלי כדי לוודא כדאיות והערכת עלויות תפעוליות לנכס המדובר, הרגישו חופשיים לפנות אלינו ואנו נעשה כל מאמץ כדי לסייע לכם לקבל החלטות נכונות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן