fbpx

מבולבלים? מרגישים שיש מגוון סוגי חנויות אינטרנט אבל אין לכם מושג במי מהם לבחור? זה לגמרי מובן. כל חברת פיתוח/חברת טכנולוגיה מציגה את המערכת שלה כטובה ביותר וככזו שתתאים בצורה הטובה ביותר לעסק שלכם. חלקם יגדילו לעשות ואף יבטיחו לכם תוצאות כלשהן שניתן להשיג באמצעות המערכת שלהם. אז מה הם סוגי החנויות, באיזו מהם לבחור? להלן התשובות.

סוגי חנויות אינטרנט

ניתן לחלק את סוגי החנויות באינטרנט לשני סוגים עיקריים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. מערכות ניהול לחנות בקוד פתוח.
    2. מערכות ניהול לחנות בקוד סגור.

    קוד פתוח משמעותו, מערכת ניהול בבעלות הציבור. מורידים את קבצי המערכת בחינם, עושים בקבצי המערכת שימוש בחינם וזאת בזכות קהילות מפתחים בכל העולם שמעניקים לנו מתנה משמעותית לשימוש חופשי. למה הם עושים זאת? בין היתר בכדי למכור מוצרי המשך (פרימיום) כדוגמת תבניות עיצוביות, תוספי הרחבה למערכת לאפשרויות מתקדמות ועוד..

    קוד סגור משמעותו, מערכת ניהול בבעלות פרטית. משכירים את קבצי המערכת מחברת פיתוח/תוכנה בתשלום חודשי קבוע וזאת תוך התאמה של המערכת לצרכים של העסק שלנו.

    לכל סוג של מערכת יש יתרונות וחסרונות, כך לדוגמה, במערכות קוד פתוח יש לנו גמישות רבה, בעלות מלאה, אי תלות בספק כלשהו ועוד לעומת זאת במערכות קוד סגור אין לנו התעסקות בשרתים, אין לנו דאגות אבטחה וככלל אנחנו יכולים להתמקד במכירות ולא בכל הצד הטכני של החנות..

    איזה סוג חנות אינטרנטית מתאימה לי?

    אם אתם בשלבי בחינה של הקמת חנות אינטרנטית, אתם צריכים בראש ובראשונה לאפיין את הצרכים שלכם. כלומר, להחליט מה הן יעדי החנות האינטרנטית, לבחון את מידת הרצון שלכם להשקיע בחנות זמן מידי יום ועוד שלל פרמטרים נוספים (פנו אלינו להתייעצות בנושא, ננסה לעזור לכם לקבל החלטה נבונה).

    ישנם רמות שונות של חנויות אינטרנט:

    • בסיסי – מערכות שנועדו להגדרה ומכירה מהירה:
      מערכות לדוגמה: החנות האינטרנטית של ישראכרט | קאשקאו | שופיפיי.
    • סטנדרטי – מערכות שנועדו להקמה מעמיקה ומכירה:
      מערכות לדוגמה: קונימבו | אישופ  | ווקומרס | נופקומרס | אופן כארט.
    • מתקדמות – מערכות שנועדו לתשתית מכירות גלובליות:
      מערכות לדוגמה: מג'נטו | פיתוח עצמי.

    אנחנו לא רוצים לקחת מערכת שגדולה עלינו ואו קטנה עלינו, אנו רוצים לבחור במערכת חנות אינטרנטית שמתאימה למידות ולצרכים שלנו. כך לדוגמה, אם נבחר במערכת החנות של ישראכארט, בטווח הקצר, מדובר בפתרון מושלם, ניתן להתחיל למכור תוך ימים בודדים ממש. מצד שני, ברגע שנרצה לבצע פעולות עיצוביות ולייחד את העסק ואו לבצע מיגרציות מתקדמות, אנו תקועים לחלוטין. באותה המידה, במידה ונבחר לעשות שימוש במג'נטו,  במידה ואין לנו צורך אמיתי בכך, אנו נגלה מהר מאוד שהעלויות אחסון, תחזוקה וניהול של האתר גבוהים מידי ביחס לרווחים שהאתר מייצר בטווח הקצר עד בינוני (בטווח ארוך, הכל פתוח).

    עזבו חפירות, במה אתם ממליצים?

    תשובתנו דיפלומטית כמובן כי אין לנו עניין להמליץ על מערכת זו או אחרת. כחברת ניהול אתרים, אנו מנהלים את כל סוגי החנויות הוירטואליות. אנו ממליצים לכל עסק שבוחן מכירה מקוונת יתייעץ קודם עם מספר גורמים:

    1. חברים/בני משפחה שמוכרים און ליין.
    2. קולגות/בעלי עסקים שמוכרים און ליין.
    3. חברת ניהול אתרים שמנהלת מכירות און ליין.

    קבלו המלצות על שביעות רצון של אחרים, למדו מטעויות של אחרים ובעיקר קחו את הזמן כדי לבחון לעומק את מידת ההתאמה של המערכת לצרכים שלכם.

    ומה באשר לתוצאות המכר מכל סוג של חנות?

    האמת היא שהתוצאות תלויות רק בכם! אם תמכרו או לא תמכרו, כמה תמכרו, את מה תמכרו, אתם תקבעו זאת על ידי המחירים שתציגו בחנות האינטרנטית. לעתים קרובות, השיווק הטוב ביותר בעולם מייצר אפס תוצאות וזאת כי המחירים פשוט לא נכונים ואילו לפעמים השיווק הבינוני ביותר מייצר תוצאות מדהימות וזאת כי המחירים פשוט זולים מיתר השחקנים בשוק.

    באינטרנט הכל יורד לרזולוציה צרה במיוחד של מחיר. כל המתחרים במרחק קליק בודד אחד מהשני ולכן עליכם להציע משהו שהם פשוט לא מציעים. לכן יש לנו טיפ קטן בשבילכם. במידה ויש לכם חנות פיזית ואתם רוצים להיות אטרקטיביים, חישבו על דרך למתג את החנות האינטרנטית בשם שאינו בעל שיוך ישיר לחנות הפיזית, כך תוכלו להציג מחירים שפשוט אינם מתאפשרים בחנות הפיזית (על כל העלויות של המסחר הפיזי), בצורה זו תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם באחוזים ניכרים ותוכלו לשחק משחק אגרסיבי און ליין בכל מערכת חנות שתבחרו.

    לסיכום,

    במקום לשבור את הראש, פשוט פנו אלינו להתייעצות. לא נגבה מכם כסף על כך. יתרה מזאת, חברתנו אינה בונה חנויות אינטרנטיות ולכן אין לנו כל אינטרס לדחוף לכם את הפתרון שלנו. ניתן לכם את השקט שנדרש לכם בכדי להתקדם ולהתחיל למכור און ליין ובתוך זמן קצר ככל שאפשר. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן