fbpx

בשנים האחרונות נבנות יותר ויותר חנויות מקוונות. בהתאמה, יותר ויותר לקוחות מתחילים להרגיש בנוח עם רכישה און ליין. עם הגידול המתמיד בהיצע ובביקוש המקוון, יש יותר ויותר אפשרויות שילוח שכדאי לבחון. במאמר זה אנו ננסה להבין מתי יש לתת הנחה על משלוח? איזה משלוח הכי משתלם לעסק? ועוד..

*מאמר זה נכתב עבור בעלי חנויות מקוונות אך יכול להיות שימושי גם לגולשים הרוצים לקבל החלטה אודות איזה סוג שילוח הכי נכון עבורם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    סוגי משלוחים באינטרנט

    המשלוח הנו חלק בלתי נפרד מהפעילות ברשת. יש שיראו בו חלק עיקרי בפעילות ברשת. הרי, לא ניתן לבצע אף רכישה מקוונת מבלי ששליח ואו דוור יעביר את החבילה שהוזמנה. לכן, אחרי שהשקענו במלאי מוצרים ובשיווק החנות, עלינו לחשוב על השלבים הבאים כדוגמת השילוח וההחזרים.

    אבל איזה סוג שילוח הכי משתלם ללקוח ולעסק? עלינו להכיר את סוגי המשלוחים:

    • שליח עד הבית – דואר שליחים עם אדם אנושי עד פתח הבית.
    • דואר רשום/מאובטח – דואר עם אימות קבלה עד סניף חלוקה קרוב לבית.
    • דואר לוקרים – דואר המגיע ללוקר במרכז חלוקה סמוך לבית.
    • דואר רגיל – דואר ישראל ללא אימות למרכז חלוקה סמוך לבית.

    כמובן שדואר שליחים הנו אופן השילוח האהוב על הגולשים אך יש לו מחיר לא קטן לחנויות ובמחירים נעסוק כעת:

    עלות משלוחים באינטרנט

    ישנם מספר טווחי עלויות למשלוחים:

    • משלוח לאזורים מרכזיים בישראל
    • משלוח ליו"ש, ערבה, ים המלח ואילת.
    • משלוח לחו"ל.

    העלויות לסוגי המשלוחים הללו מושפעים מהפרמטרים הבאים:

    • מהירות הגעת החבילה (ככל שמהיר יותר, יקר יותר).
    • בטיחות הגעת החבילה (ככל שמאובטח יותר, יקר יותר).
    • מיקום מסירת החבילה (ככל שרחוק יותר, יקר יותר)

    לאחר שבחרנו את אזורי השילוח ופרמטרים נוספים לשילוח, ניתן להתייחס לסוג חברת השליחויות:

    • דואר ישראל מסניף דואר.
    • דואר ישראל עם איסוף מהחנות.
    • דואר פרטי עם מסירה בנקודת מסירה.
    • דואר פרטי עם איסוף מהחנות.

    בסופו של תהליך טווחי המחירים הם כדלהלן:

    • משלוח עד הבית – *בין 30-60 ש"ח בהתאם למיקום ולסך המשלוחים מידי חודש.
    • משלוח בדואר רשום – *בין 15-30 ש"ח בהתאם לטיב המוצר ורמת אבטחתו.
    • משלוח רגיל – *בין 3-20 ש"ח בהתאם למשקל, גודל ומאפיינים נוספים

    *כאשר מדובר בכורסה או במכשיר חשמלי גדול, המחירים נקבעים לפי משקל/גודל וכ"ו.

    אז כמה לחייב את הלקוחות על המשלוח?!

    כבעלי עסקים יש לנו מגוון שיקולים לחיוב הלקוחות שלנו על דמי המשלוח:

    מצד אחד עלינו לחשוב על ההיתכנות הכלכלית של העסק שלנו, מצד שני עלינו לחשוב גם על הלקוחות שלנו שלא ששים להוציא עוד כסף על משלוח יקר. לכן, עלינו להיות יצירתיים עם חיוב המשלוח לפי משתנים מגוונים כדוגמת:

    • חשוב ללקוח שהמוצר יגיע בשלמותו ללקוח!
    • חשוב ללקוח שהמוצר יגיע מהר ללקוח!
    • חשוב לעסק לצמצם עלויות על השילוח!
    • חשוב לעסק לשמור על שביעות רצון הלקוחות!

    לכן אנו כבעלי עסקים מתפשרים לפי הכללים הבאים:

    • משלוח בדואר רשום/מאובטח חינם בקניה מעל X פריטים ואו כסף.
    • משלוח בדואר שליחים חינם בקניה מעל X פריטים ואו כסף.
    • משלוח בעלות חלקית לאלו הרוצים לקבל מוצר מהר.
    • משלוח בחינם או במחיר מוזל במקרים הבאים:
      • חגי קניות.
      • הטבות לחברי מועדון.
      • מקדמי מכירות.
      • ועוד..

    חשוב לזכור,

    כבעלי עסקים, עליכם להבין את המוצר שאתם מוכרים. במידה ואתם מוכרים בגדים ואו מוצרים שנקנים באימפולסיביות, חשוב שהמוצר יגיע ליעדו מהר ככל האפשר. לעומת זאת, אם אתם מוכרים מוצרי חשמל, ריהוט ואו מוצרים לבית, אין לחץ לבצע שילוח מהיר מאחר והלקוח אינו נדרש לתוצאות מידיות.

    רוצים להתייעץ בנושא? השאירו פרטים ונשמח לעזור 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן