fbpx

לבעלי חנויות פיזיות קל למדי להתחיל למכור און ליין. יש להם כבר קשרים עם יבואנים/יצרנים ומפיצים מה שמבטיח יכולת לנוע קדימה בקצב גבוה (האתר מהווה סניף נוסף של העסק). אבל, לבעלי חנויות פיזיות יש בעיה אחרת, איך מסנכרנים בין המלאי בחנות ובין המלאי באתר ועל כך במאמר זה.

סנכרון מלאי קופה וחנות אינטרנטית

מערכת הקופה בחנות הפיזית מסייעת לניהול מלאי המוצרים בחנות. בעזרתה, בעל החנות יודע מה היקף המלאי מכל פריט ואילו מוצרים יש להזמין ולחדש במלאי כמה שיותר מהר. אבל, כאשר מתבצעות עסקאות דרך אתר האינטרנט, אין סנכרון מלא של הנתונים ותופעות כדוגמת מכירת מוצרים שאינם במלאי נפוצות למדי.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי לנהל מלאי בהצלחה, בעלי חנויות פועלים באחת מהשיטות הבאות:

    1. הקצאת מלאי נפרד מלכתחילה עבור החנות האינטרנטית.
    2. הגדרת עסקה מושהית באתר התלויה בזמינות מלאי הקופה בחנות.
    3. סנכרון המלאי בחנות עם זה שבאתר בתדירות גבוהה ככל האפשר.

    במאמר זה אנו נעסוק בשיטה השלישית, ננסה לענות על האופן בו ניתן לגרום לאתר ולחנות האינטרנטית לדבר זו עם זו לתצוגת נתוני אמת כל הזמן.

    איך שומרים על קשר בין המלאי בחנות ובאתר?

    לכל מערכות הקופה (קומאקס, וריפון, רווחית ואחרים) יש אפשרויות ייצוא/ייבוא של מידע מתוך ואל המערכת. זאת, כדי להקל על השנה מהירה של מספר רב של מוצרים ואו בכדי לאפשר התממשקויות למערכות מתקדמות אחרות שבשימוש עסקי קמעונאות.

    כמו למערכת הקופה, גם למערכות ניהול של חנויות אינטרנטיות יש אפשרויות ייבוא/ייצוא של מוצרים וזאת כדי לאפשר עריכה קלה יותר לכמויות גדולות של מוצרים.

    מאחר ולשני הצדדים יש אפשרויות קלט ופלט, ניתן לייצר גשר בין הטבלאות השונות ולאפשר הצלבה של נתונים רבים וביניהם גם של המלאי בשני המערכות. כך, ניתן לבצע איפוס מלאי אחת ליום ואו אפילו אחת למספר שעות ולוודא שהמלאים מסונכרנים היטב ושאין תקלות בפעילות השוטפת.

    איך עושים זאת בפועל? זו שאלת המיליון דולר!

    אדם מן השורה פשוט לא יוכל לעשות את זה. כן, יש פתרונות חלקיים לסנכרון מלאים אבל בפועל, מספיקה טעות אחת בכדי להרוס את כל תוכן האתר. לכן, יש צורך באיש מקצוע שירכוש עבורכם טכנולוגיה מתאימה ואו שיבצע עבורכם את העבודה בצורה ידנית.

    מי שאחראי לעשות זאת עבורכם הנו לרוב מנהל האתר שלכם. מנהל אתרים מקצועי שעובד בחברת ניהול אתרים ידע לעשות עבודה זו בקלות ובמהירות וללא תקלות. ולמרות זאת, אפילו מנהל אתרים מקצועי יבצע פעולות אלו לרוב על סביבת פיתוח ולא על גבי האתר הלייב זאת כי גם אנשי מקצוע מנוסים טועים מפעם לפעם..

    לאחר שהבנו את המורכבות שבדבר אך שזה לגמרי אפשרי, נענה של שאלה שכמעט תמיד שואלים אותנו את השאלה הבאה:

    מה החברות הגדולות עושות?

    החברות הגדולות מתייחסות לאתר האינטרנט כאל מחסן/סניף לכל דבר ועניין. כלומר, הם מקצות מלאי מראש לטובת החנות המקוונת ובוחנות את תוצאות הפעילות המקוונת ביחס להוצאה על מנהל האתר, תקציב השיווק ועוד (בניכוי טובת הפרסום לסניפים הפיזיים).

    אחת למספר שבועות הן מבצעות הערכת מצב ובוחנות אילו מוצרים הולכים טוב יותר באילו סניפים והם משנעים סחורה או שיוך של סחורה מסניף לסניף. כך מה שנמכר טוב ברשת מקבל תגבור מסניפים חלשים ואילו מה שנמכר טוב בסניפים מקבל תגבור מהמלאי של האתר אינטרנט.

    אבל, מה שנכון עבור סניפים עם מלאי גדול אינו בהכרח נכון עבור חנות פיזית בודדת עם מספר מצומצם של פריטים לכל מוצר.

    אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו לגבי האסטרטגיה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם. במידה ותרצו בכך, כמובן שנעזור לכם לבצע את העבודה בפועל לשקט נפשי ותוצאות מעולות – רק אומרים.. 😉

    1 thoughts on “עדכון מלאי גורף בחנות אינטרנטית – איך ניתן לסנכרן מלאי בחנות הפיזית עם החנות האינטרנטית?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן