fbpx

כמו בעולם הפרינט, כך גם בעולם הדיגיטלי יש כללים לעיצוב ועימוד של תוכן באתר האינטרנט. במאמר זה אנו ננסה לפרוס את כללי הברזל לעיצוב ועימוד תוכן איכותי באתרים כדי שתוכלו לנסות לעשות זאת בכוחות עצמכם.

עיצוב ועימוד תוכן לאתרים

כאשר אנו עובדים על עיצוב ועימוד תוכן, אנו נעסוק בין היתר בשילוב של תוכן טקסטואלי ומדיה ואנו נעשה זאת על ידי משחק עם מיקומים, חלוקה לפסקאות ועמודות וכמובן על ידי שימוש בפונטים בגדלים שונים בהתאם לחוויית הקריאה שאנו מעוניינים להעניק לקוראים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר מדובר בקריאה על גבי מסך, עלינו לקחת בחשבון את כללי הכתיבה התקינים כדוגמת כיווני הכתיבה והפיסוק הנכון. אך מלבד זאת, עלינו לזכור ולהבין שהקוראים שלנו יצפו בתוכן ממגוון רחב של מסכים (מחשב שולחני, טאבלט, מכשירי מובייל ואפילו בשעונים חכמים).

    יתרה מזאת, התוכן הדיגיטלי הנו אינטראקטיבי ומאפשר מעבר בין תכנים, צפיה במדיה וכמובן גם בטפסים ולחצנים המובילים ליצירת קשר – ראו מעלה במאמר זה.

    לכן, אנו נתכנן את התוכן שלנו היטב ומתוך חשיבה על טיב הלקוחות הפוטנציאליים שלנו (האם הם צעירים או מבוגרים / האם הם גברים או נשים) אבל חשוב מכך, אנו נתכנן את ההיררכיה והניווט לתוכן וממנו אל תכנים אחרים

    איך מעצבים/מעמידים תוכן אתר אינטרנט?

    עריכת אתר על בסיס יומיומי יכולה לדרוש לא מעט מאמצים כשלעצמו, כאשר מוסיפים נדבך של עיצוב ועימוד לתוכן, הזמן הנדרש גדול אף יותר. אבל, אם אנחנו רוצים להעניק שירות טוב ללקוחות, אין מנוס מניהול תוכן על פי הכללים הבאים:

    1. שימוש בכותרת בולטת ומסקרנת!
    2. פתיחת תוכן עם הקדמה מפורטת.
    3. שימוש בכותרות משנה בתוך גוף התוכן.
    4. שילוב תמונות ווידאו בין פסקאות תוכן.
    5. היעזרו בקריאות לפעולה/סיכום תוכן.

    בשונה מתוכן פרינט, באינטרנט כל מאמר מקודם ומתוכנן לחוד. לכן, עלינו לפתוח כל מאמר עם כותרת מסקרנת ועם פירוט מהיר של ערכי המאמר כך שהגולשים ידעו מה הם צפויים לקבל ולמה כדאי להם להמשיך לקרוא.

    מעבר לכך, חשוב לחלק את התוכן לפסקאות עם כותרות משנה כדי שהתוכן יהיה קריא גם במכשירים סלולריים בעלי מסכים קטנים במיוחד. במידה ונרצה להוסיף קצת נפח וצבע לתוכן, ביכולתנו לשלב הטמעות של סרטוני וידאו ותמונות מתאימות בגוף התוכן.

    לבסוף, לתוכן באינטרנט יש מטרה להשיג. כדי שהתוכן שלנו ישרת את המטרות שהוגדרו, יש צורך בהוספת סיומת הכוללת הזמנה לפניה ואו להתייעצות עם בעלי האתר כך שלקוחות פוטנציאליים ירגישו בנוח לפנות אלינו ולאחר מכן לצרוך את שירותינו.

    הנה, כך עושים זאת:

    לסיכום,

    עיצוב ועימוד לתוכן האתר דורש סבלנות והבנה למה שקהל היעד של העסק שלנו רוצה. מעוניינים שגם האתר שלכם יראה אופטימלי? פנו אלינו ונשמח לבדוק/לנהל את התוכן של האתר שלכם בשבילכם!

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן