fbpx

כן, אנחנו יודעים שפייסבוק ואינסטגרם הן אותה הגברת בשינוי אדרת (שניהם בבעלות צוקרברג..). אבל, מדובר בפועל בשני פלטפורמות שונות המתחרות על לבם של הגולשים הצעירים. השאלה שבה נעסוק במאמר זה הנו כמובן, איפה נראה תמורה טובה יותר לכסף שלנו? יצאנו לדרך!

פייסבוק VS אינסטגרם

אם עד לפני כמה שנים כולם היו בפייסבוק. משהו השתנה באופן ההתנהגות בו וכיום רק מבוגרים באמת פעילים בו. ישנם לא מעט תאוריות לכך שהצעירים נטשו את רשת הפייסבוק אך העובדות הן כלהלן:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • ילדים ונוער כלל לא פותחים חשבון פייסבוק!
    • מרבית המשתמשים בפייסבוק אינם משתפים עוד חוויות אישיות.
    • הזירות היחידות שנותרו רלוונטיות הן הקבוצות הסגורות.
    • משתמשים רבים גולשים בפייסבוק לעדכון בחדשות או להפגת שעמום.
    • פייסבוק הפסיקה לצמוח וכעת מתבגרת והולכת.

    מהצד השני, ברשת האינסטגרם החדשה והתוססת משתמשים בעיקר צעירים. כאשר חלק ניכר מהפעילות בו הנה על ידי ילדים. מעטים הם המבוגרים אשר עושים בו שימוש פעיל וקבוע.

    מישהו בפייסבוק זיהה מגמה זו בזמן ולכן הם רכשו את אינסטגרם במועד הנכון ובמחיר אסטרונומי אז (מיליארד דולר) אך כיום, זו מתבררת כהשקעה מעולה מצדה של פייסבוק.

    השאלה כעת היא, היכן עדיף להשקיע את הכסף על ניהול מדיה חברתית ועל קמפיינים פרסומיים.

    איפה להשקיע יותר, בפייסבוק או באינסטגרם?

    כפי שאתם כבר מבינים לאחר ההקדמה הארוכה למאמר זה, עליכם להגדיר היטב את העסק שלכם ולהבין מי הם קהלי היעד אליהם אתם פונים, יתרה מזאת, עליכם לבחון האם אתם מוכרים מוצר או חוויה, רק לאחר שתאפיינו את קהל היעד של העסק שלכם שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בהמשך מאמר זה.

    אם קהלי היעד שלכם הנם בני פחות מ-30 ברובם, הם ככל הנראה נמצאים רוב היום באינסטגרם ועליכם להיות שם. אם אתם מוכרים חוויה ייחודית המצטלמת היטב, ייתכן שתרצו להיות באינסטגרם. לעומת זאת אם אתם פונים לקהל לקוחות מבוגר יותר ואו מציעים שירות מקצועי, הרי שעליכם להתמקד דווקא בפייסבוק בה הם מבלים את עיקר זמנם.

    השאלה הופכת למורכבת יותר כאשר פונים לאוכלוסיה רחבה עם מוצרים המתאימים לגילאים שונים,

    בניית תמהיל שיווק בפייסבוק ובאינסטגרם:

    תמהיל שיווק ופרסום יכול להיות מורכב ממגוון רחב של זירות שונות, אבל כדי לדעת איך לחלק את תקציב השיווק יש צורך בלא מעט ניסוי ותהיה ובאופטימיזציה מתמשכת כך שכל הזמן אנו משפרים עמדות ותוצאות.

    אבל, כאשר יוצאים לדרך יש להחליט איך אנו מציגים את המוצרים שלנו ומה אופן השיווק שלנו ברשתות החברתיות (אורגני או ממומן, כלי פרסום של פייסבוק או שימוש במובילי דעת קהל) וזאת החלטה לא פשוטה שנקבל לרוב על בסיס התייעצות עם אנשי מקצוע מתחומי הדיגיטל לצד בעלי ניסיון בענף בו אנו רוצים לשווק מוצרים.

    נכון לשנת 2020-21, ניתן להרכיב מגוון תמהילי שיווק אך במידה ואנו רוצים לבנות תמהיל ממוצע וכללי, הוא יראה בערך כך:

    • 50% מהתקציב על פרסום באיסנטגרם.
    • 30% מהתקציב על פרסום בפייסבוק.
    • 10% מהתקציב על פרסום בוואטסאפ.
    • 10% מהתקציב על שיתופי פעולה.

    תמהיל זה נכון לעסקי אופנה, יופי, קמעונאות ומזון. בענפים אחרים, התמהיל יראה שונה לגמרי וזאת בהתאמה לענף שלכם ולעוד פרמטרים נוספים.

    תוכלו לעזור לנו בכך?

    כן. נשמח להעניק לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות. במידה והשתכנעתם שאנו יודעים מה אנו עושים ונדע להפיק עבורכם את התוצאות הטובות ביותר, תהפכו גם ללקוחות מן המניין ותיהנו מרמת מקצועיות שלא הכרתם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן